Bopælsret samt samkvem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.187 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg står i en noget kedelig situation i øjeblikket. Jeg gik fra min 1-årige datters far for et par uger siden, da jeg er blevet forelsket i en anden. Jeg er nu flyttet i egen lejlighed (selvom vores fælles lejlighed stod i mit navn, så synes jeg at det kun var ret og rimeligt at jeg flyttede når nu det var mig der ville gøre det forbi). 

Min ekskæreste og jeg havde boet sammen i godt og vel 1 1/2 år, men vi fik først samme folkeregisteradresse i september sidste år (nogle måneder efter at vores datter blev født).

Han er ansat ved Forsvaret og har derfor været i sejlende tjeneste, hvilket har betydet at han har været rigtig meget væk (for det meste fra søndag aften/mandag morgen til fredag eftermiddag, dog til tider også i flere uger ad gangen, senest var han væk i 6 uger og gik derfor gik af hendes 1-års fødselsdag) i vores datters første leveår og hun og jeg er naturligvis blevet meget tæt knyttede. Han har dog fået landtjeneste nu og skal derfor ikke længere være væk i lange perioder.

Mit problem går ud på at han vil have bopælsretten (da han jo bor i vores fælles lejlighed, er hendes folkeregisteradresse stadig hos ham, fordi han har modsat sig at flytte den) og så vil han ydermere have en 7/7 ordning.

Jeg ønsker at vores datter skal kende hendes far og ønsker ikke at tage hende fra ham - men samtidig er jeg frygtelig bange for at vi risikerer at bremse hendes udvikling fordi hun er vant til at jeg er der hver dag og kun er vant til at se ham i weekenderne. Vi skal i statsforvaltningen i næste uge, men eftersom jeg ingen erfaring har med dette, kunne jeg virkelig godt bruge nogle råd om, hvad der er bedst for vores datter??

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Bigmamma

til dig jeg opper den lige for dig

Anmeld

31. juli 2012

Pige2009

Han vil aldrig få 7/7 ordning så længe hun er så lille og når han har været væk i så lange perioder. En tommelfingerregel siger en overnatning pr. leveår. Så han vil sikkert kun få 1 overnatning hver anden uge med hende. Hvis jeg var dig, ville jeg gå i SFV og få rådgivning. Det er de rigtig gode til og ikke bare konfliktløser

Anmeld

1. august 2012

Anonym trådstarter

Åh jeg håber det virkelig ikke..! Har netop læst hans indsigelse mod at flytte hendes adresse og jeg bliver simpelthen bare så gal - han påstår at vi havde aftalt at vente med at flytte hendes adresse til vi har været i Statsforvaltningen og ydermere bruger han vores midlertidige ordning mod mig..!

Der er jo ingen garanti for at vi finder en løsning efter det første møde iStatsforvaltningen, er der?

Anmeld

1. august 2012

Kamilla-m

Anonym skriver:

Åh jeg håber det virkelig ikke..! Har netop læst hans indsigelse mod at flytte hendes adresse og jeg bliver simpelthen bare så gal - han påstår at vi havde aftalt at vente med at flytte hendes adresse til vi har været i Statsforvaltningen og ydermere bruger han vores midlertidige ordning mod mig..!

Der er jo ingen garanti for at vi finder en løsning efter det første møde iStatsforvaltningen, er der?

i finder ikke nødvendigvis en løsning samme dag kommer helt an på om i bliver enig. men som regl vågner man som forældre næsten altid op der inde for barnets bedste. Så når sfv fortæller hvad de mener er bedst bliver det som regl sådan fordi man 'indser' at det er rigtigt
Mig og min kæreste har i et år ikke bodet sammen og var også i sfv og da vores dreng var over tre og vores datter var et år blev det hver anden weekend med to overnatninger fordi Lucas på tre var der og sp var det noget min datter kendte derud over havde han samvær modsatte uge om torsdagen u tre timer sp der ikke går for længe mellem besøg og de ikke mistet noget sammen

Anmeld

1. august 2012

Anonym trådstarter

Det her er godt nok noget af det hårdeste jeg nogensinde har skullet igennem - den der usikkerhed omkring hvad der skal ske, hvor skal min datter bo og hvor meget skal hun være væk.. Puha jeg synes at det er hårdt.

Jeg ved ikke om det har været dumt af mig at lade hende være så meget hos ham de sidste par uger? Han har jo ferie og er netop hjemvendt efter 6 uger væk og synes jo at de skulle have en chance for at lære hinanden at kende - men kan jeg risikere at han så også vil bruge min godhed mod mig, ved at påstå at hun sagtens kan klare en 7/7 ordning?? Eller helt tage hende fra mig, så jeg kun har hende hver anden weekend???

Jeg er helt ødelagt i øjeblikket og har svært ved at finde ud af hvilket ben jeg skal stå på - og selvom det er super lækkert at høre at statsforvaltningen ikke går med til en 7/7 ordning, så sidder frygten dybt i mig

Anmeld

1. august 2012

Tullepoder

Kender desværre ikke reglerne. Men håber det bedste for dig og din pige, og så ville jeg ikke gå uden en

Anmeld

1. august 2012

Bellas Mor

Jeg har stået i samme situation som dig, så kender en smule til dig.

Min mand og jeg gik fra hinanden (fandt dog sammen året efter), da vores datter var ca. 1 år gammelt. Han ville også have 7/7 ordning og have at hun skulle have adresse hos ham. Det ville jeg på ingen måde, så gik i SFV.

De var enige med mig - hun skulle have adresse hos mig, jeg skulle styre børnepengene og han "måtte" have hende hver anden weekend + onsdag i den uge hvor han ikke havde samkvem.

Det er SOM REGEL standard.

Håber alt ender godt.

Held og lykke herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.