Kontakt med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.976 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

Skifreaken

Hej.

Nu er det første barn og jeg havde inden jeg fik min lille guldklump aldrig rigtigt haft med børn at gøre, så savner lige lidt gode råd

Jeg synes når jeg besøger mine veninder, at jeg oplever at deres børn som er jævnaldrende med min, gerne søger øjenkontakt og smiler. Nu er det jo selvfølgelig svært for mig at se om min basse giver dem øjenkontakt når han sidder på skødet af mig, men det med at smile, skal man som oftest arbejde lidt for at få ud af ham, men det kan bestemt lade sig gøre.

Men er der lige så stor forskel på hvor meget direkte øjenkontakt babyer vil have/søger som der er børn?

Når jeg og andre holder ham siddende på skødet med ansigtet mod en selv, kigger han oftest alle mulige andre steder hen. Når han ligger på sit tæppe og vi leger går det som oftest noget bedre og puslebordet er det største hit mht øjenkontakt, men i ved, man bekymrer sig jo ofte over meget små ting som ny mor

Hilsen Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Ka+Ma=Be

Skifreaken skriver:

Hej.

Nu er det første barn og jeg havde inden jeg fik min lille guldklump aldrig rigtigt haft med børn at gøre, så savner lige lidt gode råd

Jeg synes når jeg besøger mine veninder, at jeg oplever at deres børn som er jævnaldrende med min, gerne søger øjenkontakt og smiler. Nu er det jo selvfølgelig svært for mig at se om min basse giver dem øjenkontakt når han sidder på skødet af mig, men det med at smile, skal man som oftest arbejde lidt for at få ud af ham, men det kan bestemt lade sig gøre.

Men er der lige så stor forskel på hvor meget direkte øjenkontakt babyer vil have/søger som der er børn?

Når jeg og andre holder ham siddende på skødet med ansigtet mod en selv, kigger han oftest alle mulige andre steder hen. Når han ligger på sit tæppe og vi leger går det som oftest noget bedre og puslebordet er det største hit mht øjenkontakt, men i ved, man bekymrer sig jo ofte over meget små ting som ny mor

Hilsen Malene

Det lyder som en fuldstændig beskrivelse af min Benjamin! Jeg har desværre ingen gode råd, men kan sige, at du ikke skal være bekymret! Jeg var også meget bekymret og gik til min SP nogle gange for at konsultere hende omkring øjenkontakten. 

Hun mente ikke at det var et problem, så længe det er muligt at fange hans opmærksomhed (f.eks. når i pusler, som du skriver). 

Der er nok bare mange andre ting han hellere vil kigge på! Benjamin kan stadig godt virke "distret" men det er slet ikke noget vi tænker på mere. Vi prøver blot at tale med ham i stedet for at kalde på ham (altså føre hans interesse hen mod noget bestemt, i stedet for bare at sidde og sige "Benjamin...Benjamin..Benjamin", hvis du forstår hvad jeg mener?).

Som mig har du nok bare en dreng der gerne vil udforske verden!   Ingen grund til bekymring der 

Anmeld

31. juli 2012

Janni.

Jeg synes nu også det lyder til at du har en utrolig nysgerrig dreng.
Så længe du fanger øjenkontakten i andre situationer, så vil jeg ikke være bekymret.

Hilsen mor til en meget nysgerrig dreng.

Anmeld

31. juli 2012

Michalala

Jeg har ingen børn, så har ikke de store forudsætninger for at svare dig. Men læste forleden dag, at hvis små børn er overstimulerede vil det undgå øjenkontakt, kigge væk og gabe eller græde.

Jeg aner ikke om det kan være det eller om der slet ikke er grund til bekymring. Men måske en overvejelse værd.

Anmeld

31. juli 2012

Skifreaken

Tak for svar Jamen så tror jeg også bare at jeg vil tage det som det kommer og være glad for jeg har en dreng der gerne vil kigge sig lidt omkring Jeg har også læst om det med overstimulering, men tror ikke det er det, for når vi har øjenkontakten, lader jeg helt selv ham bestemme, så hvis han ikke vil mere, så er det bare sådan det er

Men er mere rolig nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.