Opstart på grød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

CaWi

Ved godt det her emne tit er oppe at vænne..
Men har nu alligevel brug for at høre jeres mening.

Da min søn var to mdr var SP'en her. Hun sagde hun ville komm igen bår han var fire mdr, og der skal vi så snakke noget mere om overgangs mad. Hun sagde så, at hvis han begyndte at vågne meget om natten for at få mere mad (jeg ammer fuldt) så kunne det være tegn på at han havde brug for noget mere fast næring.
Nu er han så 14 uger, og normalt vågner han 1 gang om natten for at få mad. Men den sidste uge er han vågnet hver anden time for at få mad.
Har fået en søn der ikke sover ret meget, men i hans vågen tid virker han umiddelbart tilfreds nok.
Skal jeg vente og se tiden an, og snakke med SP om det næste gang hun kommer? Eller skal jeg prøve og se om han er interesseret? Tæker det må være let at se hvis han alligevel ikke er klar??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Koen.

Jeg ville IKKE starte grød nu, der ligger et appetitspring ved 3 mdr så du skal vist bare amme derud af, det er hårdt men det er nok kun en uges tid det drejer sig om

Anmeld

31. juli 2012

VIPpigen

De "kloge" siger at du skal vente til barnet er 4 måneder, aller helst 6 måneder. Fordi maven ikke er klar til at skulle fordøje maden.

Er du sikker på det ikke er et appetitspring??

Anmeld

31. juli 2012

L&V

tanja. skriver:

Jeg ville IKKE starte grød nu, der ligger et appetitspring ved 3 mdr så du skal vist bare amme derud af, det er hårdt men det er nok kun en uges tid det drejer sig om

Det er jo os ret normalt med hver anden time

Anmeld

31. juli 2012

Koen.

Månsson skriver:

Det er jo os ret normalt med hver anden time

Nemlig, det er luksus når man længere tid i streg

herhjemme spiser lillebror 2 gange på 1 1/2 time om dagen og sover så en lur! om natten er han så heldigvis begyndt at sove godt, men det er da kun et spørgsmål om tid inden han rammer 3 mdrs appetitspringet for han bliver 3 mdr den 15.august

men trådstarter, jeg ville bare amme amme amme, de små maver er slet ikke klar til grød endnu

Anmeld

31. juli 2012

CaWi

De andre gange har appetit springet kun taget en til to dage... Og mælk er der masser af...
Ja vil også helst vente så længe som muligt med at give andet end mælk Synes bare man så hurtigt bliver i tvivl

Anmeld

31. juli 2012

Clisolka

tanja. skriver:

Jeg ville heller ikke starte grød, men vente til SPen har været hos jer - du kan evt. ringe til hende 

Anmeld

31. juli 2012

KarinaA

jeg ville vente til barnet var 4 måneder som anbefalet, og helst 6 måneder.. 

men jeg synes du skal vente og så snakke med sp om det  

Anmeld

31. juli 2012

L&V

tanja. skriver:

DDe

Nemlig, det er luksus når man længere tid i streg

herhjemme spiser lillebror 2 gange på 1 1/2 time om dagen og sover så en lur! om natten er han så heldigvis begyndt at sove godt, men det er da kun et spørgsmål om tid inden han rammer 3 mdrs appetitspringet for han bliver 3 mdr den 15.august

men trådstarter, jeg ville bare amme amme amme, de små maver er slet ikke klar til grød endnu

Det lyder os til at være en fin og sund rytme.. åh Laura var stor før det ikke hed min hvor 2time og gerne oftere i løbet af dagen/aftenen..

Anmeld

31. juli 2012

modesty

Jeg ville helt klart vente. Man siger jo at man kun skal give grød ved 4 mdr. i særlige tilfælde - altså hvis baby decideret ikke tager på og blvier undervægtig. 

Min dreng sov igennem fra han var halvanden måned til han var fire måneder, hvor han så begyndte at vågne hver anden time. Det havde intet med sult at gøre. Han gør det stadig nu hvor han er 10 mdr. og spiser masser af mad.

Har du prøvet at give ham sut i stedet for bryst om natten? Det gjorde jeg med min søn og tit tog han bare sutten og faldt i søvn igen = han var ikke sulten, men skulle bare have sin sut for at sove.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.