Vuc socialrådgiverpakken.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.207 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

saam

Hej piger.

Jeg har længe ville starte på en udd.

Vil rigtig gerne starte på socialrådgiver udd.

Men har kun 10 klasse.

Skal have hf enkelte fag men inden det skal jeg til en "lille" prøve.

Vil gerne høre om nogen har taget denne udd og om den er svær..

Og om i evt kender til den prøve jeg skal for at komme ind på hf enkelte fag...?

Vejlederen sagde at i engelsk skal  jeg bare have en kort dialog med hende. Men i dansk er det skriftlig som varer en time er der nogen af jer der kender til den prøve.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

saam skriver:

Hej piger.

Jeg har længe ville starte på en udd.

Vil rigtig gerne starte på socialrådgiver udd.

Men har kun 10 klasse.

Skal have hf enkelte fag men inden det skal jeg til en "lille" prøve.

Vil gerne høre om nogen har taget denne udd og om den er svær..

Og om i evt kender til den prøve jeg skal for at komme ind på hf enkelte fag...?

Vejlederen sagde at i engelsk skal  jeg bare have en kort dialog med hende. Men i dansk er det skriftlig som varer en time er der nogen af jer der kender til den prøve.?

Jeg forstår ikke du skal have en prøve, når du har 10 kl. Man opfylder jo kravene til HF enkeltfag/pakke/fuld HF når man har bestået 9 kl. Har du en dårlig eksamen da? Har hørt om nogle prøver man bruger til at fastlægge niveau. Men det er på noget AVU fag blandt andet. Og det er ikke det samme.

Anmeld

30. juli 2012

saam

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg forstår ikke du skal have en prøve, når du har 10 kl. Man opfylder jo kravene til HF enkeltfag/pakke/fuld HF når man har bestået 9 kl. Har du en dårlig eksamen da? Har hørt om nogle prøver man bruger til at fastlægge niveau. Men det er på noget AVU fag blandt andet. Og det er ikke det samme.

Jeg har 10 klasse. Plus et grundforløb til klinikassistent.

Jeg ringede til vejlederen på Vuc idag, og hun havde fortalt mig om de to prøver.

Men de har slet ikke set mine eksamenspapir eller noget. Hun sagde bare at jeg skulle komme på onsdag også vil de vurdere om jeg kan starte til socialrådgiverpakken.

Så jeg er lidt forvirret..

Jeg har klaret mig okay til eksamerne men hun har intet set eller sagt om de beviser.

Undskyld hvis det blev for langt og rodet..

Anmeld

30. juli 2012

Jeg har 10 klasse. Plus et grundforløb til klinikassistent.

Jeg ringede til vejlederen på Vuc idag, og hun havde fortalt mig om de to prøver.

Men de har slet ikke set mine eksamenspapir eller noget. Hun sagde bare at jeg skulle komme på onsdag også vil de vurdere om jeg kan starte til socialrådgiverpakken.

Så jeg er lidt forvirret..

Jeg har klaret mig okay til eksamerne men hun har intet set eller sagt om de beviser.

Undskyld hvis det blev for langt og rodet..

Hmmm, det lyder sært. Altså nogle steder vil de ik rigtig se ens eksamenspapir, hvis man har været tilmeldt en udd. efter folkeskolen. Så måske er det derfor. Hvilken test hun nævnte,  kender jeg desværre ikke til... Tror ikke det er noget vildt og voldsomt.

Det blev ikke rodet 

Anmeld

31. juli 2012

saam

Hmmm, det lyder sært. Altså nogle steder vil de ik rigtig se ens eksamenspapir, hvis man har været tilmeldt en udd. efter folkeskolen. Så måske er det derfor. Hvilken test hun nævnte,  kender jeg desværre ikke til... Tror ikke det er noget vildt og voldsomt.

Det blev ikke rodet 

Jeg synes også det er underligt.. hehe

Men jeg tager bare atsted på onsdag og håber jeg så består de prøver, og kan komme ind på udd.

Tak for dit svar

Anmeld

31. juli 2012

pemiro

Adgangskravet til hf er 10. Klasse og ikke 9.
Optagelsesprøven kan skyldes at du ikke gik ud af 10 i år, og de derfor vil sikre sig du stadig kan dit kram så at sige.
I skriftlig dansk vil jeg mene du bare skal skrive en stil, så de kan se hvor du ligger sprogligt... Jeg kunne ikke forestille mig det var noget slemt

Anmeld

1. august 2012

pemiro skriver:

Adgangskravet til hf er 10. Klasse og ikke 9.
Optagelsesprøven kan skyldes at du ikke gik ud af 10 i år, og de derfor vil sikre sig du stadig kan dit kram så at sige.
I skriftlig dansk vil jeg mene du bare skal skrive en stil, så de kan se hvor du ligger sprogligt... Jeg kunne ikke forestille mig det var noget slemt

Jo, du kan godt komme ind på HF uden 10 kl. Men så skal du have lavet noget andet efterfølgende -  eller været ude af skole min. 1 år efter 9 kl.  

Og ud fra det jeg kan læse mig til omkring TS , så har hun lavet en masse andet. Så derfor vil jeg mene hun dækker optagelseskravene!

Til TS. Held og lykke med prøven! Det skal som nok gå fint. 

Anmeld

1. august 2012

saam skriver:

Jeg synes også det er underligt.. hehe

Men jeg tager bare atsted på onsdag og håber jeg så består de prøver, og kan komme ind på udd.

Tak for dit svar

Så lidt 

Anmeld

2. august 2012

pemiro

Jo, du kan godt komme ind på HF uden 10 kl. Men så skal du have lavet noget andet efterfølgende -  eller været ude af skole min. 1 år efter 9 kl.  

Og ud fra det jeg kan læse mig til omkring TS , så har hun lavet en masse andet. Så derfor vil jeg mene hun dækker optagelseskravene!

Til TS. Held og lykke med prøven! Det skal som nok gå fint. 

Nå det kunne man ikke på den hf skole jeg lige er blevet færdig med.
Har selv 10., et færdigt år i gymnasiet, plus en kontoruddannelse, og her kikkede skolen udelukkende på min gamle 10. Klasses eksamen, fordi det var den man kom ind på :/

Men er da sikker på ts nok skal komme ind

Anmeld

2. august 2012

Tanjadamgaard

Held og lykke med prøven, er SIKKER på du nok skal klare den. 

Jeg kan selv anbefale de fag-pakker, jeg har lige gennemført den til sygeplejerske udd. og er optaget med studiestart til feb. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.