hvor meget MME udover grød? 5,5 mrd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

MissTas

Hej piger..

Min datter er snart 5,5 mrd og vi er begyndt på to måltider grød om dagen.. om morgenen en flaske, formiddag grød, eftermiddag flaske, aften grød og senere aften inden sengetid en flaske.

Hver flaske er på 200-210 ml.

Men hvor meget MME skal hun have udover de to måltider grød? :/ får hun nok..

håber nogle kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

MissTas

slet ingen?

Anmeld

30. juli 2012

Mor til Mike

MissTas skriver:

Hej piger..

Min datter er snart 5,5 mrd og vi er begyndt på to måltider grød om dagen.. om morgenen en flaske, formiddag grød, eftermiddag flaske, aften grød og senere aften inden sengetid en flaske.

håber nogle kan hjælpe

Tror vidst det er 400 ml om dagen udover mad (sagde min sp i hvert fald) Hvis hun får det, så er det rigeligt. 

Anmeld

30. juli 2012

MissTas

Sandra + Mike skriver:

Tror vidst det er 400 ml om dagen udover mad (sagde min sp i hvert fald) Hvis hun får det, så er det rigeligt. 

okay.. super tak for svar.. hun får de tre flasker udover de to portioner grød/mos.. det er så ikke altid hun spiser helt op af flaskerne, men ved hun får mere end de 400 så det godtnok.. og hvor længe skal de blive ved med at ha minimum de 400 ml. ved du det? er der en bestemt alder hvor det ændrer sig?

Anmeld

30. juli 2012

anynom

MissTas skriver:

okay.. super tak for svar.. hun får de tre flasker udover de to portioner grød/mos.. det er så ikke altid hun spiser helt op af flaskerne, men ved hun får mere end de 400 så det godtnok.. og hvor længe skal de blive ved med at ha minimum de 400 ml. ved du det? er der en bestemt alder hvor det ændrer sig?

De 400 ml er i forhold til jern. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at baby får mindst 700 ml mme i døgnet frem til 9 mdrs alderen - og efter det hedder det max 750 ml mælk i døgnet. Og så fra 9-12 mdr hedder det 400 ml.

Mælk skal jo stadig (og specielt når din pige ikke er ældre) være det primære. Hvis hun ikke vil have så meget mælk fordi hun bliver mæt af grøden så bliver det faktisk anbefalet at du skærer ned på grøden så hun får alt det vigtige hun skal via mælk (jern, kalk etc).

Sundhedsstyrelsen har en folder du kan downloade via deres hjemmeside som PDF-format, der er både om mad- og mælke indtag op til 3 år (mener jeg) .

Anmeld

30. juli 2012

MissTas

JulieWH skriver:

De 400 ml er i forhold til jern. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at baby får mindst 700 ml mme i døgnet frem til 9 mdrs alderen - og efter det hedder det max 750 ml mælk i døgnet. Og så fra 9-12 mdr hedder det 400 ml.

Mælk skal jo stadig (og specielt når din pige ikke er ældre) være det primære. Hvis hun ikke vil have så meget mælk fordi hun bliver mæt af grøden så bliver det faktisk anbefalet at du skærer ned på grøden så hun får alt det vigtige hun skal via mælk (jern, kalk etc).

Sundhedsstyrelsen har en folder du kan downloade via deres hjemmeside som PDF-format, der er både om mad- og mælke indtag op til 3 år (mener jeg) .

Okay.. Tak for det ellers må jeg lige ringe og hører min SP om det i morgen, hvad hun siger ..

Anmeld

30. juli 2012

Carl-Emil's mor

MissTas skriver:

Hej piger..

håber nogle kan hjælpe

MIN. reglen er 400 ml MME grundet jern ( det er allerede nævnt )

Dernæst skal du huske at det er ved 9 mdr alderen at halvdelen af det hun drikker af mælk skal være komælk og den anden halvdel skal være MME således at når hun er 12 mdr er hun på ren komælk

Så fra 6 mdr skal du begynde at indkører sødmælk stille og roligt

( bare lige et sidespring men tænkte det måske kunne være brugbart)

Anmeld

30. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

400 ml  Men det ved du nok allerede nu

Hvad siger hun ellers til grøden, kan hun lide det?

Anmeld

30. juli 2012

MissTas

Carl-Emil's mor skriver:

MIN. reglen er 400 ml MME grundet jern ( det er allerede nævnt )

Dernæst skal du huske at det er ved 9 mdr alderen at halvdelen af det hun drikker af mælk skal være komælk og den anden halvdel skal være MME således at når hun er 12 mdr er hun på ren komælk

Så fra 6 mdr skal du begynde at indkører sødmælk stille og roligt

( bare lige et sidespring men tænkte det måske kunne være brugbart)

tak for info.. det var helt sikkert brugbar viden

Anmeld

30. juli 2012

MissTas

rikkeregnbue skriver:

400 ml  Men det ved du nok allerede nu

Hvad siger hun ellers til grøden, kan hun lide det?

GUF GUF GUF siger hun bare hehe søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.