Madpakkeidéer til VS :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

Frøken J.

I Roses vuggestue (hun starter om en uge ) har de ikke madordning. Der stemmes om det en gang om året, men er altså nedstemt. Så hun skal have mad med Man skal medbringe et stykke frugt om ugen til den ugentlige frugtordning, og så skal hun selvfølgelig have frokost med.

Har i nogle gode idéer til madpakken? De går meget op i, at børnene er selvgjorte i det omfang de kan, fordi det giver dem så meget stolthed og selvstændighed, så man skal gøres madpakken nem for dem. Fx at ostehapsen er pakket ud af indpakningen, bananen lige er åbnet halvt op, at man bruger madpapir i stedet for madfilm til at pakke madder ind, og hvis der er noget i bøtter, at man lige har lettet låget lidt. Det synes jeg er super fint!

Hun vil få lidt ala det samme med som til frokost, men vil også gerne give hende noget spændende med ud over bare rugbrød. Og evt. gode idéer til fyld på rugbrød. Hun kan desværre ikke lide fisk!

Som snack regner jeg med fx miniriskiks, ostehaps, halv banan, agurkestænger og lign

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

Mother-love

Isabella får rugbrød med leverpostej eller smøreost. Andet gider hun ikke.
Og så får hun en kiks, riskiks, bøtter med lidt frugt eller kogt grønsager. Specielt ærter elsker hun. Og ellers får hun en figenstang eller hvad mn nu lige kan finde på.

Eftermiddagsmaden består af.
Yoghurt og frugtmos ( som hun selv spiser)
Små bøtter igen med lidt frugt eller kogt grønsager.

Anmeld

30. juli 2012

Maja_4000

Iih hvor er jeg glad for at vi har madordning

Nu ved jeg ikke hvor godt hun tygger .. Men hvad med nogle pizzasnegle f.eks. ? Det eeelsker Caroline i hvert fald :b

Anmeld

30. juli 2012

Filippa & Liva

Forslag til pålæg på rugbrødet:

Flødeost

Almindelig ost (eks. fløde Havarti)

Kødpølse

Avocado

Leverpostej

Skinkesalat

Forslag til snacks:

Figenstang

Rosiner

Små avocado stykker

Halv lille bolle med smør

Mini pølsehorn

Håber det kan bruges.

Anmeld

30. juli 2012

_-Kathrine-_

Her er rester fra aftensmaden et sikkert hit...
Frikadeller, grillpølser, kartofler, tærte osv på en rugbrød er han helt tosset med... Og det behøver ikke blive varmet igen, det vil han gerne ha koldt! Og så majs og ærter med i en lille boks ved siden af...
Ellers smørrepålæg er dejlig nemt...

Anmeld

30. juli 2012

Frøken J.

Tak for idéer, i fortsætter bare! Synes hun er kræsen overfor alt det sunde, bortset fra frugt. Fx avocado og som sagt fisk. Total irriterende!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.