Vil lige høre jeres mening om det med babyer og behovsudsættelse..... Jeg har en 8 mdr datter, som har et vist temperamentog som samtidig har stort behov for tryghed og generelt ikke er glad for nye mennesker og uro. Når tingene ikke er som hun ønsker dem siger hun til - med meget lyd!!!
Eksempelvis så sad far med hende her i eftermiddags, og han havde besluttet sig for at nu skulle hun sidde på skødet af ham og lege med et stykke legetøj, i stedet for at blive båret på armen (tilsvarende situationer findes med bedsteforældre og anden familie). Og da hun ikke gad det satte hun i et skrig
og efter lidt tid tager jeg hende op og så er der ro. Lidt efter kan far så godt sidde med hende, når der er kommet ro på. Far synes, at jeg skulle lade hende sidde, da det skal være os, der bestemmer og ikke hende. Jeg synes bare det er så svært, når hun kører sig selv sådan op - synes ikke rigtig, der er nogen der får noget ud af det. Jeg er mere af den holdning at "godt avler mere godt", så hvis hun sidder der og synes dte er hyggeligt, så han hun nok mere lyst en anden gang - frem for at bestemme, at nu skal det være sådan.
Nogen tanker??
Anmeld