Børneeksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.013 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. juli 2012

CaWi

For 14 dage siden var jeg til lægen med min søn, ang noget udslet på kinderne. Vi fik noget creme med binyrebakhomon som vi skulle smøre med i 8 dage.
Det virkede og udslettet forsvandt.

Nu er det så kommer igen, og ja kunne jo godt gå i gang med at smøre igen. Men tænker at jeg jo nok ikke skal bruge for meget af det stads på min søn...

Hvad ville i gøre?? Kan jo først ringe til lægen i morgen tidlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

chael

Hvilken hormon creme har du fået?!

Smørrer du med andet end hormon creme?!

Den bedste creme der pt er på markedet, er a-derma fra apoteket, den fede, IKKE lotion!! Den skal du smørre med dagligt, også selvom der ikke er noget, det kan holde det nede, så du undgår at smørre for meget med hormon creme.

Du skal bruge hormon cremen i de 7-8 dage, holde en pause på godt 14 dage, måske længere, da det er ret skrapt mod huden og gør den mere sart og skrøblig.

Spørg endelig om mere.

Jeg selv lider af "børneeksem", som nu, efter jeg er blevet voksen, hedder astma eksem og min de 2 ældste lider desværre også af det

*C

Anmeld

29. juli 2012

132319

Jeg brugte A-derma dermalibour på de steder min søn havde udslæt og så brugte jeg A-derma exomega som forebyggende, smurte ham 1-2 gange dagligt og det holdt det værste nede.

A-derma er GULD værd og kan købes på apoteket. Det fåes også i shampoo og vaskegel

Anmeld

29. juli 2012

CaWi

chael skriver:

Hvilken hormon creme har du fået?!

Smørrer du med andet end hormon creme?!

Den bedste creme der pt er på markedet, er a-derma fra apoteket, den fede, IKKE lotion!! Den skal du smørre med dagligt, også selvom der ikke er noget, det kan holde det nede, så du undgår at smørre for meget med hormon creme.

Du skal bruge hormon cremen i de 7-8 dage, holde en pause på godt 14 dage, måske længere, da det er ret skrapt mod huden og gør den mere sart og skrøblig.

Spørg endelig om mere.

Jeg selv lider af "børneeksem", som nu, efter jeg er blevet voksen, hedder astma eksem og min de 2 ældste lider desværre også af det

*C

Den creme vi har fået hedder MILDISON.
Ellers bliver han kun smurt med lidt babyolie efter bad (han vil nemlig ik i badekar, så det er under bruseren han kommer)

Lider selv af eksem på hænderne om efteråret/vinteren hvis jeg ikke sørger for at smøre mine hænder godt. Det kan måske have n sammenhæng med det min søn nu også har fået??

Må da nok hellere invistere i den creme du nævner. Men nu hvor der er kommet meget små "blærere" igen, vil den så virke??

Anmeld

29. juli 2012

132319

Uh, babyolie er no go!

Babyolien fugter barnets hud kunstigt og derved får huden svært ved at genfugte sig selv = ekstrem tør hud!

Anmeld

29. juli 2012

132319

CAWI skriver:

Ellers bliver han kun smurt med lidt babyolie efter bad (han vil nemlig ik i badekar, så det er under bruseren han kommer)

Lider selv af eksem på hænderne om efteråret/vinteren hvis jeg ikke sørger for at smøre mine hænder godt. Det kan måske have n sammenhæng med det min søn nu også har fået??

Må da nok hellere invistere i den creme du nævner. Men nu hvor der er kommet meget små "blærere" igen, vil den så virke??

Ja, hvis du bruger demalibour på de tørre steder

Anmeld

29. juli 2012

CaWi

132319 skriver:

Jeg brugte A-derma dermalibour på de steder min søn havde udslæt og så brugte jeg A-derma exomega som forebyggende, smurte ham 1-2 gange dagligt og det holdt det værste nede.

A-derma er GULD værd og kan købes på apoteket. Det fåes også i shampoo og vaskegel

Er deres shampoo og vaskegel bedre end andet man kan købe til de små?? Altså det som også er astma og allergi mærket??

Anmeld

29. juli 2012

132319

CAWI skriver:

Er deres shampoo og vaskegel bedre end andet man kan købe til de små?? Altså det som også er astma og allergi mærket??

Ja det synes jeg

Min søns eksem var slemt da han var mindre og der vaskede jeg ham kun i det og kun en gang om ugen, ellers rent vand

Anmeld

29. juli 2012

chael

CAWI skriver:

Ja, smør altid med den

Evt først et laf hormon creme, nu hvor det er blusset op og så a-derma ud over.

Ja, det har en sammenhæng, det er arveligt.

Derudover ville jeg kontakte en læge, få en henvisning, der har forstand på hudproblemer og få en masse gode råd, blive lidt klogere på det, hvad du skal smørre med, hvor meget osv.

Vi har jo alle her, sikkert fået noget forskelligt at vide, men kontakt en læge, gerne en hudlæge

*C

Anmeld

29. juli 2012

CaWi

132319 skriver:

Ja det synes jeg

Min søns eksem var slemt da han var mindre og der vaskede jeg ham kun i det og kun en gang om ugen, ellers rent vand

Mange tak for svar
Må vist hellere ned og plyndre apoteket i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.