Skift af autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.273 visninger
25 svar
0 synes godt om
28. juli 2012

samantha1986

Lige nu har vi en baby autostol til lille pigen. Hun er lige knap to måneder. Men sådan som hun vokser så er hun snart vokset ud af den. Vi har tænkt os at den næste er den på 9-36 kg. Tror hun vejer 5,5 kg nu. 

Hvornår skiftede i? Altså hvor gammel var den lille og vægt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

LinLin

samantha1986 skriver:

Lige nu har vi en baby autostol til lille pigen. Hun er lige knap to måneder. Men sådan som hun vokser så er hun snart vokset ud af den. Vi har tænkt os at den næste er den på 9-36 kg. Tror hun vejer 5,5 kg nu. 

Der er langt op til 13 kg (som babyautostolen går op til), når hun kun vejer 5,5 nu Mine har siddet i den til de var ca 13 mdr...

De har begge fået en 9-18 kg efterfølgende. David fik først sin 9-36 kr da han var lige 3 år, så jeg kan ikke sige hvordan den fungerer til en 1-årig... (det er den der recaro young et eller andet...) De har haft rømer king som anden stol; David fik en brugt, som så senere blev skiftet da pengene var til det!

Anmeld

28. juli 2012

twinny

Vores drenge vejede hurtigt 9 kilo og var ikke 9 måneder.

Så de blev siddende i den selv om den var lidt lille til dem. Men dagen de fyldte 9 måneder blev de rykket over i de andre.

Anmeld

28. juli 2012

samantha1986

DAs mor skriver:

Der er langt op til 13 kg (som babyautostolen går op til), når hun kun vejer 5,5 nu Mine har siddet i den til de var ca 13 mdr...

De har begge fået en 9-18 kg efterfølgende. David fik først sin 9-36 kr da han var lige 3 år, så jeg kan ikke sige hvordan den fungerer til en 1-årig... (det er den der recaro young et eller andet...) De har haft rømer king som anden stol; David fik en brugt, som så senere blev skiftet da pengene var til det!

Hun kan ikke være i den til hun vejer 13 kg. Hun når at blive for lang. 

Anmeld

28. juli 2012

Frk.S

Freja er lige kommet over i næste (9-18 kg) i dag.

Hun er næsten 11 mdr. og vejer næsten 11 kg.

Husk at dit barn skal både veje 9 kg, være mindst 9 mdr. og kunne sidde selv.

Freja har opfyldt alle kriterier længe, men vi følte først det var nødvendigt at skifte nu.

Til gengæld synes hun det er skønt at kigge fremad nu. Hu nyder det bare.

Der er en profil herinde autostol.dk - som du evt. kan høre ad og spørge om råd. 

Anmeld

28. juli 2012

LinLin

samantha1986 skriver:

Hun kan ikke være i den til hun vejer 13 kg. Hun når at blive for lang. 

Mine vejede heller ikke 13 kg; de vejede 10,5 sådan ca.! Siger bare det nok ikke er lige om hjørnet hun skal skifte stol; de bliver jo ikke ved med at vokse med samme fart!
Der var 2 kgs forskel på mine da de var 5 mdr, men de vejede det samme til 1 års undersøgelse

De skal opfylde min. to af følgende krav, har jeg ladet mig fortælle: veje 9 kg, være 9 mdr og/eller kunne sidde selv... Og så må hovedet vist nok heller ikke stikke ovenfor... (men mine har ikke være lange, så det var ikke aktuelt her )

Anmeld

28. juli 2012

samantha1986

Tak for jeres svar

Kan man evt forhøre sig hos sp og kan hun vurdere når det er tid? Det er ikke aktuelt lige nu. 

Anmeld

28. juli 2012

Pige2009

samantha1986 skriver:

Laura var et år og 2 mdr. inden jeg skiftede den første ud med 9-18 kg Jo længere tid man kan vente desto bedre er det

Anmeld

28. juli 2012

L&V

samantha1986 skriver:

Laura er en lang og robust pige og har siddet i hendes babyautostol indtil i dag hvor vi har købt en ny.. Hun er 10 måneder.. Man må ikke skifte før end de kan opfylde vægt kravene på den næste også ska da ku sidde selv, så der er ingen hastværk med at finde en ny.. Der sker intet ved at de sidder med bøjede ben i babyautostolen men der kan ske noget ved at man skifter for tidligt

Anmeld

28. juli 2012

Pige2009

Månsson skriver:

Laura er en lang og robust pige og har siddet i hendes babyautostol indtil i dag hvor vi har købt en ny.. Hun er 10 måneder.. Man må ikke skifte før end de kan opfylde vægt kravene på den næste også ska da ku sidde selv, så der er ingen hastværk med at finde en ny.. Der sker intet ved at de sidder med bøjede ben i babyautostolen men der kan ske noget ved at man skifter for tidligt

Nemlig og faktisk er det bedst, at de sidder i en bagudrettet stol i næste klasse (9-18 kg) også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.