spj skriver:
Hej piger
Håber i kan hjælpe mig.
Jeg venter mit andet barn til september og er i tvivl om, hvad han skal have på af overtøj når vi er ude. Han vil jo ligge pakket ind i dyne i barnevognen, men hvad giver man på af overtøj? Både når han lige er født også til vinter hvor det er koldere.
Tænker lidt en lækker uld trøje måske ville være god.
Hvad har i andre med efterårsbørn brugt af overtøj?
Min datter er fra slut april, så det synes jeg var meget nemt dengang. Hun havde bare en uld cardigan på i starten også blev det jo sommer.
Jeg foreslår uldundertøj eller kombineret uld/bomuldsundertøj. Kan fås i Kvickly til rimelige penge eller på supergenbrug.dk nåt siden åbner til august. Her kan du få alt muligt babytøj og udstyr brugt og nyt til meget billige penge.
Ud over det en sparkedragt og lille trøje + tynd hue. + dyne.
Mærk i nakken på dit barn om det sveder eller fryser og giv herefter mere eller mindre tøj på. Som regel skal dit barn have det samme på som dig selv. Dog vigtigt med lille hue hvis temperaturen når under 17-18 grader og evt. hvis det blæser. Spædbørn afgiver meget varme ovenpå hovedet.
En lille flies/plysdragt er perfekt til temperaturer omkring de 15 grader eller derunder til tur i barnevogn eller bilen.
Venligst Helle
Mor til 4/dagplejemor og ejer af SUPERGENBRUG.DK
Anmeld