Septemberbaby - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.026 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. juli 2012

spj

Hej piger

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg venter mit andet barn til september og er i tvivl om, hvad han skal have på af overtøj når vi er ude. Han vil jo ligge pakket ind i dyne i barnevognen, men hvad giver man på af overtøj? Både når han lige er født også til vinter hvor det er koldere.
Tænker lidt en lækker uld trøje måske ville være god.

Hvad har i andre med efterårsbørn brugt af overtøj?

Min datter er fra slut april, så det synes jeg var meget nemt dengang. Hun havde bare en uld cardigan på i starten også blev det jo sommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

Frk.S

I starten havde Freja bare en trøje og en lille bomuldshue på. Og så dyne selvfølgelig. 

Da det blev koldere kom hun i en dragt (stadig hue og så små handsker).

Da hun blev for stor til liften kom hun over og sove i en dunipose i stedet for (ligesom voksipose). Så havde hun bare sit normale tøj + en ekstra trøje eller lille jakke, hue og handsker på.

Men det ER svært. Synes bare man må prøve sig lidt frem. Det kommer jo også an på barnet. 

Anmeld

28. juli 2012

spj

Frk.S skriver:

I starten havde Freja bare en trøje og en lille bomuldshue på. Og så dyne selvfølgelig. 

Da det blev koldere kom hun i en dragt (stadig hue og så små handsker).

Da hun blev for stor til liften kom hun over og sove i en dunipose i stedet for (ligesom voksipose). Så havde hun bare sit normale tøj + en ekstra trøje eller lille jakke, hue og handsker på.

Men det ER svært. Synes bare man må prøve sig lidt frem. Det kommer jo også an på barnet. 

Tak for dit svar.

Tror jeg køber en uld cardigan til ham til at starte med også vente med at købe en dragt til det bliver nødvendigt.

Du har helt ret i at det også kommer an på hvilken type barnet er. Min datter er en lille varmekanon, så hun havde ikke særlig meget tøj på da hun var helt lille.

Har også købt bomulds hue til ham også kan oldemor strikke en til ham til vinter.

Anmeld

28. juli 2012

Clisolka

spj skriver:

Hej piger

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg venter mit andet barn til september og er i tvivl om, hvad han skal have på af overtøj når vi er ude. Han vil jo ligge pakket ind i dyne i barnevognen, men hvad giver man på af overtøj? Både når han lige er født også til vinter hvor det er koldere.

Min datter er fra slut april, så det synes jeg var meget nemt dengang. Hun havde bare en uld cardigan på i starten også blev det jo sommer.

Isabella er fra oktober, så vi brugte en fleecedragt da hun er et varmt barn. Hun var stadig dejlig varm når hun kom op fra barnevognen 

Anmeld

28. juli 2012

spj

Babymor2010 skriver:

Isabella er fra oktober, så vi brugte en fleecedragt da hun er et varmt barn. Hun var stadig dejlig varm når hun kom op fra barnevognen 

Det er umiddelbart også det jeg tænker vi skal have til vinteren når det bliver rigtig koldt. De ligger jo pakket godt ind under dynen.

Anmeld

28. juli 2012

BABYPIGEnr4

spj skriver:

Hej piger

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg foreslår uldundertøj eller kombineret uld/bomuldsundertøj. Kan fås i Kvickly til rimelige penge eller på supergenbrug.dk nåt siden åbner til august. Her kan du få alt muligt babytøj og udstyr brugt og nyt til meget billige penge.

Ud over det en sparkedragt og lille trøje + tynd hue. + dyne.

Mærk i nakken på dit barn om det sveder eller fryser og giv herefter mere eller mindre tøj på. Som regel skal dit barn have det samme på som dig selv. Dog vigtigt med lille hue hvis temperaturen når under 17-18 grader og evt. hvis det blæser. Spædbørn afgiver meget varme ovenpå hovedet.

En lille flies/plysdragt er perfekt til temperaturer omkring de 15 grader eller derunder til tur i barnevogn eller bilen.

Venligst Helle

Mor til 4/dagplejemor og ejer af SUPERGENBRUG.DK

Anmeld

28. juli 2012

modesty

Jeg ville uden tøven bruge voksi igen hvis jeg fik endnu et efterårsbarn (min dreng er fra oktober). Så nemt. Baby skal bare have sit almindelige bomuldstøj på. Det tager ingen tid at pakke sammen, og du kan bære baby op i lejligheden hvor h*n kan sove videre uden at koge over eller blive vækket af at man skal tage alt uldtøjet af.

Vi have et todelt sæt i uldfleece til autostolen. Jeg synes det var meget nemmere at tage af og på end en dragt (som vi også havde, men kun brugte en gang).

Jeg købte en masse uldundertøj og brugte det aldrig. Det var alt for varmt for min dreng. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.