Endnu en om de penge.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. juli 2012

Anonym trådstarter

Det ser ud til vi ender i skilsmisse her, men før end jeg er 100% er jeg lige anonym endnu.

Som det ser ud nu skal jeg til at stå alene med mit barn. Altså som primære voksen i hverdagen.
Jeg skal til at tage elevuddannelse, så får jo selvfølgelig elevløn. Men får jeg andet/noget fra kommunen eller noget?

Bare for at have en idé om hvad jeg reelt står med af penge om måneden så jeg ved hvad pris niveau bolig jeg skal finde..

Får jeg penge fra faren? Og hvor mange?

Får man noget "bare" fordi man er enlig fra kommunen?

Hvordan ved man om man får tilskud til institution?

Andet jeg evt skal være opmærksom på?

Håber der er nogen der gider svare endnu en gang på en af disse tråde....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

søgte lidt

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&id=16976

Tak for linket

Kunne bare godt have brugt lidt beløb. Det er jo filme svært at vide hvad husleje jeg har råd til at sidde med når jeg ikke aner hvordan tallene ser ud i sidste ende.
Har slet ikke den fjerneste idé om hvad bidraget fra faderen løber i af kroner....

Anmeld

28. juli 2012

mortilflere

Anonym skriver:

Tak for linket

Kunne bare godt have brugt lidt beløb. Det er jo filme svært at vide hvad husleje jeg har råd til at sidde med når jeg ikke aner hvordan tallene ser ud i sidste ende.
Har slet ikke den fjerneste idé om hvad bidraget fra faderen løber i af kroner....

Er det fra faren ikke 1200 kr ca , er ikke enlig 

https://www.borger.dk/Sider/Boernetilskud-til-enlige.aspx?NavigationTaxonomyId=9622b289-c76a-4d7f-8e05-b2f6efe8a839

Anmeld

28. juli 2012

mortilflere

Ta på borgerservice på mandag , medbring papir på dit studie så regner de det hele ud for dig , det gjorde min veninde

Anmeld

28. juli 2012

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Ta på borgerservice på mandag , medbring papir på dit studie så regner de det hele ud for dig , det gjorde min veninde

Tror jeg at jeg gør, så snart jeg har modtaget papirene fra min uddannelse....

Mon ikke kommunen er reel og fortæller hvilke tilskud/bidrag og lign man har krav på?

(Har en eller anden idé om at kommunen gerne vil undgå at betale hvis de kan..... Men mon det holder stik.....? )

Anmeld

28. juli 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Det ser ud til vi ender i skilsmisse her, men før end jeg er 100% er jeg lige anonym endnu.

Som det ser ud nu skal jeg til at stå alene med mit barn. Altså som primære voksen i hverdagen.
Jeg skal til at tage elevuddannelse, så får jo selvfølgelig elevløn. Men får jeg andet/noget fra kommunen eller noget?

Bare for at have en idé om hvad jeg reelt står med af penge om måneden så jeg ved hvad pris niveau bolig jeg skal finde..

Får jeg penge fra faren? Og hvor mange?

Får man noget "bare" fordi man er enlig fra kommunen?

Hvordan ved man om man får tilskud til institution?

Andet jeg evt skal være opmærksom på?

Håber der er nogen der gider svare endnu en gang på en af disse tråde....

1. Du modtager børnebidrag fra faren, det ligger på ca 1200 ( 1230 eller sådan noget ). MEN alt efter hans indkomst kan det bidrag blive sat op - forhøjet børnebidrag, det udregnes efter hans årsopgørelse.

2. Man kan få friplads eller delvis friplads i institutionerne, det afhænger af DIN indkomst.

3. Du kan få boligstøtte/boligsikring - dette beregnes også udfra din indkomst man kan maks på 3200 kr mener jeg at det er uanset ens indkomst.

4. Hver 4. mdr modtager du jo B&F ydelsen, denne modtager du stadigvæk samtidig med du kan søge ordinært og ekstra ordinært tilskud , de to til sammen giver ca 2500 hver 4. mdr

håber det gav dig lidt svar

Anmeld

28. juli 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

1. Du modtager børnebidrag fra faren, det ligger på ca 1200 ( 1230 eller sådan noget ). MEN alt efter hans indkomst kan det bidrag blive sat op - forhøjet børnebidrag, det udregnes efter hans årsopgørelse.

2. Man kan få friplads eller delvis friplads i institutionerne, det afhænger af DIN indkomst.

3. Du kan få boligstøtte/boligsikring - dette beregnes også udfra din indkomst man kan maks på 3200 kr mener jeg at det er uanset ens indkomst.

4. Hver 4. mdr modtager du jo B&F ydelsen, denne modtager du stadigvæk samtidig med du kan søge ordinært og ekstra ordinært tilskud , de to til sammen giver ca 2500 hver 4. mdr

Tak for svar

Anmeld

28. juli 2012

kiwiol

Carl-Emil's mor skriver:

Hver 3. mdr får man det

Anmeld

28. juli 2012

Carl-Emil's mor

kiwiol skriver:

Hver 3. mdr får man det

skrive fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.