Anonym skriver:
Det ser ud til vi ender i skilsmisse her, men før end jeg er 100% er jeg lige anonym endnu.
Som det ser ud nu skal jeg til at stå alene med mit barn. Altså som primære voksen i hverdagen.
Jeg skal til at tage elevuddannelse, så får jo selvfølgelig elevløn. Men får jeg andet/noget fra kommunen eller noget?
Bare for at have en idé om hvad jeg reelt står med af penge om måneden så jeg ved hvad pris niveau bolig jeg skal finde..
Får jeg penge fra faren? Og hvor mange?
Får man noget "bare" fordi man er enlig fra kommunen?
Hvordan ved man om man får tilskud til institution?
Andet jeg evt skal være opmærksom på?
Håber der er nogen der gider svare endnu en gang på en af disse tråde....
1. Du modtager børnebidrag fra faren, det ligger på ca 1200 ( 1230 eller sådan noget ). MEN alt efter hans indkomst kan det bidrag blive sat op - forhøjet børnebidrag, det udregnes efter hans årsopgørelse.
2. Man kan få friplads eller delvis friplads i institutionerne, det afhænger af DIN indkomst.
3. Du kan få boligstøtte/boligsikring - dette beregnes også udfra din indkomst man kan maks på 3200 kr mener jeg at det er uanset ens indkomst.
4. Hver 4. mdr modtager du jo B&F ydelsen, denne modtager du stadigvæk samtidig med du kan søge ordinært og ekstra ordinært tilskud , de to til sammen giver ca 2500 hver 4. mdr
håber det gav dig lidt svar 
Anmeld