Pcos - blodprøve op 2.-5. mens. dag ??H

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. juli 2012

Puttemor86

Hej allesammen....

Jeg har PCO og har taget metformin i omkring 4 mdr og hjar prøvet at blive gravide i lidt over 1 år.

Jeg er blevet indkaldt til gyn. afd. på sygehuset for noget tid siden, men skal først der ind i slutningen af august.

Jeg har lige fået taget blodprøver, som skulle tages på 2.-5. mens. dag.

Hvad er det disse prøver skal vise / bruges til?

Håber at i kan hjælpe mig.

Knus Puttemor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

SRP

Jeg har også selv fået taget blodprøver pga. PCO. Det er sådan at blodprøverne bl.a. skal vise om du har ægløsning, hvilket få har regelmæssigt, når man har PCO. Derudover ser man på insulinniveauet, på det kvindeligekønshormon, østradiol, det mandlige kønshormon, testeteron og formentlig også stofskiftet osv. Det er for at se, hvordan balancen mellem de forskellige hormoner er. Ofte har PCO-piger en forhøjet LH (ægløsningshormon) og lavere FSH (som bla. er med til at modne æggene). Hos "normale" er FSH-niveauet højere end LH.

Håber det gav svar

Anmeld

29. juli 2012

Puttemor86

SRP skriver:

Jeg har også selv fået taget blodprøver pga. PCO. Det er sådan at blodprøverne bl.a. skal vise om du har ægløsning, hvilket få har regelmæssigt, når man har PCO. Derudover ser man på insulinniveauet, på det kvindeligekønshormon, østradiol, det mandlige kønshormon, testeteron og formentlig også stofskiftet osv. Det er for at se, hvordan balancen mellem de forskellige hormoner er. Ofte har PCO-piger en forhøjet LH (ægløsningshormon) og lavere FSH (som bla. er med til at modne æggene). Hos "normale" er FSH-niveauet højere end LH.

Håber det gav svar

Mange tak for dit svar...

Jeg havde bare slet ikke kunne finde nogen steder at slå det op, så det var rigtig dejlig at du kunne give mig svar på det...

Knus Puttemor

Anmeld

29. juli 2012

morlinen

Jeg har også PCO, og hos mig blev der også testet om jeg havde haft røde hunde, toxoplasmose og meget mere, som jeg ikke lige husker. - I hvert fald sygdomme som har betydning for gravidiet...

Anmeld

30. juli 2012

Puttemor86

morlinen skriver:

Jeg har også PCO, og hos mig blev der også testet om jeg havde haft røde hunde, toxoplasmose og meget mere, som jeg ikke lige husker. - I hvert fald sygdomme som har betydning for gravidiet...

Hejsa. Tak for dit svar...

Jeg tror vist nok allerede, at jeg har fået taget de prøver du taler om med rødehunde, hepatis osv...

Knus Puttemor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.