Hvornår må man træne igen? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

832 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. juli 2012

Chevro

Jeg fik for snart 7 uger siden foretaget akut kejsersnit! jeg havde tabt alle kiloene på 4 uger, bare ved amningen. Men det genere mig rigtig meget at jeg ikke kan få min mave på plads endnu, da det pt kun er de skrå muskler der fungere.

Hvornår må man begynde at træne, og er der noget man skal eller ikke må træne?

Råd søges!! (:

Var overhovedet ikke forberedt på KS, og lægerne på sygehuset har intet sagt om hvad man må eller ikke må.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

Clisolka

Chevro skriver:

Jeg fik for snart 7 uger siden foretaget akut kejsersnit! jeg havde tabt alle kiloene på 4 uger, bare ved amningen. Men det genere mig rigtig meget at jeg ikke kan få min mave på plads endnu, da det pt kun er de skrå muskler der fungere.

Råd søges!! (:

Var overhovedet ikke forberedt på KS, og lægerne på sygehuset har intet sagt om hvad man må eller ikke må.

Det er småting du må gøre efter et kejsersnit, men lyt til din krop  Jeg fik at vide at jeg ikke måtte støvsuge, løfte tunge ting og træne de første 8 uger pga. fare for at arret kunne springe op. 

Snak med din læge ang. træning til 8-ugers undersøgelsen hos din læge 

Anmeld

27. juli 2012

Chevro

Babymor2010 skriver:

Det er småting du må gøre efter et kejsersnit, men lyt til din krop  Jeg fik at vide at jeg ikke måtte støvsuge, løfte tunge ting og træne de første 8 uger pga. fare for at arret kunne springe op. 

Snak med din læge ang. træning til 8-ugers undersøgelsen hos din læge 

Nå okay, jeg fik absolut intet afvide - men da jeg fik fjernet klammerne sagde sygeplejersken at det så rigtig flot ud med helingen.
Men ja, må nok hellere snakke med lægen om det

Anmeld

27. juli 2012

Frk.S

Chevro skriver:

Nå okay, jeg fik absolut intet afvide - men da jeg fik fjernet klammerne sagde sygeplejersken at det så rigtig flot ud med helingen.
Men ja, må nok hellere snakke med lægen om det

Jeg fik også AKS, og det var jeg bestemt heller ikke forberedt på. 

Jeg fik ikke rigtig nogen guidelines for hvad jeg måtte - kun at jeg ikke måtte løfte tungt. Måtte løfte Freja i liften... ikke andet.

Men til 8 ugers undersøgelsen snakkede jeg med min læge om det, og han sagde GO for at starte med træning. Jeg skulle bare starte lige så stille op og lytte til min krop.

Så tag en snak med din læge om det. Tror godt du må begynde så småt - bare lad være med at gå for meget til den i starten.

Anmeld

8. august 2012

LR85

hey..

jeg fik kejsersnit den 12/6, og må træne fra i dag, altså 8 uger efter.

Ligesom a jeg må løfte tunge ting fra nu af.

Har der været fødselsberetning fra dig? Håber det gik 'godt', trods AKS.

Anmeld

8. august 2012

Hvem?

Chevro skriver:

Råd søges!! (:

Jeg har fået 2 x aks, jeg lyttede dog ikke til lægerne men til mig selv, efter nr. 1 red jeg allerede 14 dage efter, nr 2 gik der meget længere, da kejsersnittet der sprang - mener der gik knap 6 mdr

Anmeld

14. august 2012

Chevro

LR85 skriver:

hey..

jeg fik kejsersnit den 12/6, og må træne fra i dag, altså 8 uger efter.

Ligesom a jeg må løfte tunge ting fra nu af.

Har der været fødselsberetning fra dig? Håber det gik 'godt', trods AKS.

Heej :-) nå okay, jamen jeg prøvede at træne første gang igår - i lørdags var Villads 2 mdr præcis. Så turde så småt godt at gå i gang.

Nej, jeg har ikke lavet en FB, har ikke lige haft tid til det men satser meget på lige at sætte mig en halv times tid og kigge lidt herinde. Har ikke rigtig været på siden før fødslen vi er meget aktive, på alle andre områder end fitness lige nu

Hvad med dig, har du lavet en?

Anmeld

14. august 2012

Chevro

Hvem? skriver:

Jeg har fået 2 x aks, jeg lyttede dog ikke til lægerne men til mig selv, efter nr. 1 red jeg allerede 14 dage efter, nr 2 gik der meget længere, da kejsersnittet der sprang - mener der gik knap 6 mdr

Nå okay, jamen så satser jeg på at jeg godt kan gøre det nu, der er gået 8 uger nu - og tror jeg hørte at de værste risici omkring træning er indenfor de første 7-8 uger - så jeg prøvede at træne første gang igår! Det var fantastisk, dog kunne jeg ikke lige lave maveøvelserne, så dem venter jeg med (:

Anmeld

14. august 2012

Kløver

Efter mit 1 kejsersnit måtte jeg roligt starte efter 8 uger, men her anden gang, hverken må eller kan jeg træne maven og det er nu 4 mdr siden snak med lægen til 8 ugers og hvordan og hvor meget når du starter op

Anmeld

14. august 2012

LR85

Chevro skriver:

Heej :-) nå okay, jamen jeg prøvede at træne første gang igår - i lørdags var Villads 2 mdr præcis. Så turde så småt godt at gå i gang.

Nej, jeg har ikke lavet en FB, har ikke lige haft tid til det men satser meget på lige at sætte mig en halv times tid og kigge lidt herinde. Har ikke rigtig været på siden før fødslen vi er meget aktive, på alle andre områder end fitness lige nu

Hvad med dig, har du lavet en?

Ja jeg tror den ligger under fødselsberetninger. 

Jeg var til Zumba forleden og lavede også lidt maveøvelser  

Det gik fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.