Kalk i vandet - kogning af flasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.712 visninger
18 svar
0 synes godt om
26. juli 2012

Masig

Vi har rigtig meget kalk i vandet her hos os, hvilket resulterer i at flaskerne får kalkaflejringer når de bliver kogt/skoldet....

Gør det noget/skader det? Og kan jeg gøre noget ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

trunte24

Masig skriver:

Vi har rigtig meget kalk i vandet her hos os, hvilket resulterer i at flaskerne får kalkaflejringer når de bliver kogt/skoldet....

Kom en lille smule eddike i sammen med vandet, gør jeg selv ved sutter, da vi også har meget kalk i vandet her

Anmeld

26. juli 2012

Ditte-3

trunte24 skriver:

Kom en lille smule eddike i sammen med vandet, gør jeg selv ved sutter, da vi også har meget kalk i vandet her

er det ik skadlig for den bette

Anmeld

26. juli 2012

trunte24

Ditte-3 skriver:

er det ik skadlig for den bette

Nej, det er kun en lille bitte smule der skal i. Viggo har i hvert fald aldrig reageret på det.

Anmeld

26. juli 2012

Ditte-3

trunte24 skriver:

Nej, det er kun en lille bitte smule der skal i. Viggo har i hvert fald aldrig reageret på det.

oki for vi har også meget kalk men kan de små tag skade af kalken?

Anmeld

26. juli 2012

Masig

trunte24 skriver:

Jeg er altså lidt nervøs for det med eddike i vandet....Tør jeg næsten ikke, tænker at jeg kommer til at bruge for meget og han tager skade af det....

Men kan han tage skade af kalken?

Anmeld

26. juli 2012

Kløver

Masig skriver:

VVi har rigtig meget kalk i vandet her hos os, hvilket resulterer i at flaskerne får kalkaflejringer når de bliver kogt/skoldet....

Vi bruger avents sterilisator, der samler kalken sig i bunden her, og så afkalker vi engang imellem

Anmeld

26. juli 2012

Clisolka

Maja84 skriver:

Vi bruger avents sterilisator, der samler kalken sig i bunden her, og så afkalker vi engang imellem

Det samme gjorde vi, for vi har også meget kalk i vandet 

Anmeld

26. juli 2012

mariamiss6

Masig skriver:

Silikonesager, som sutter til flasken, og almindelige sutter, og ammebrikker, og hvad har vi ikke, de bliver tørre og purrøse af det hårde kalkede vand.....

Jeg lod altid vandet løbe igennem en tragt med et rent kaffefilter i, når jeg skulle hælde vandet over sutter og diverse...

Flaskerne kan du putte i opvaskeren, når den lille er over 4 måneder. Men ind til da, kan du bare hurtigt efter at have fyldt det kogte vand ned i dem, skylle dem af i iskoldt vand. 

Anmeld

26. juli 2012

Skifreaken

mariamiss6 skriver:

Silikonesager, som sutter til flasken, og almindelige sutter, og ammebrikker, og hvad har vi ikke, de bliver tørre og purrøse af det hårde kalkede vand.....

Jeg lod altid vandet løbe igennem en tragt med et rent kaffefilter i, når jeg skulle hælde vandet over sutter og diverse...

Flaskerne kan du putte i opvaskeren, når den lille er over 4 måneder. Men ind til da, kan du bare hurtigt efter at have fyldt det kogte vand ned i dem, skylle dem af i iskoldt vand. 

Når de er over 4 mdr, er det så ikke nødvendigt at skolde flaskerne mere? Kan det så gøre det med en tur i opvaskeren?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.