Kan jeg bruge pudefyld til ammepude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. juli 2012

Michalala

Jeg er så småt gået igang med selv at sy en ammepude. Men er lidt i tvivl om fyldet. Er nervøs for at bruge Krøyerkugler pga. bromerede flammehæmmere og har også hørt at puden nemt bliver flad.

Herudover har jeg overvejet hirseskaller, men det er jo ikke helt billigt.

Mon jeg kan bruge helt almindeligt pudefyld? Eller har I andre gode ideer?

Håber nogen kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

Tanjadamgaard

Michalala skriver:

Jeg er så småt gået igang med selv at sy en ammepude. Men er lidt i tvivl om fyldet. Er nervøs for at bruge Krøyerkugler pga. bromerede flammehæmmere og har også hørt at puden nemt bliver flad.

Håber nogen kan hjælpe.

Er det ikke næsten alle ammepuder der er fyldt med kugler - er der noget farligt ved det ? 

Anmeld

25. juli 2012

Rikke, Liam & Linus

Tror det bliver for fladt med tiden. Ellers skal du ihvertfald stoppe den godt til...men er den så mon god at bruge. Jeg har selv en fossflake. Mon ikke du kan finde en billigt brugt... og så selv sy betræk?

Anmeld

25. juli 2012

Rikke, Liam & Linus

Tanjadamgaard skriver:

Er det ikke næsten alle ammepuder der er fyldt med kugler - er der noget farligt ved det ? 

Der er rigtig mange der bruger dem med fossflake kugler. De er ikke farlige overhovedet

Anmeld

25. juli 2012

Tanjadamgaard

Rikke&Liam skriver:

Der er rigtig mange der bruger dem med fossflake kugler. De er ikke farlige overhovedet

puuuh, tak søde - jeg går udfra min Trille ammepude, er godkendt 

Anmeld

25. juli 2012

Skouboe

Du kan sagtens bruge pudefyld - det er faktisk også rarere efter min mening. Bare sørg for at lave en lynlås, så du kan efterfylde, og hvis den er ved at blive lidt flad, vasker du den og så en tur i tørretumbleren sammen med et par tennisbolde, så bliver den dejlig fluffy igen

Anmeld

25. juli 2012

Skouboe

og Fossflakes minder iøvrigt mest om pudefyld og ikke om kugler. Jeg har selv haft en ammepude med fossflakes og den var fantastisk. Jeg har bare ikke set at man kan købe det løst nogen steder, så hvis du selv vil sy din ammepude, tror jeg du skal gå efter pudefyld

Anmeld

25. juli 2012

Skouboe

Du kan iøvrigt købe ammepuder i fossflakes her og så selv sy et betræk

http://www.filabel.dk/brands/Fossflakes.aspx

Anmeld

25. juli 2012

Michalala

Skouboe skriver:

og Fossflakes minder iøvrigt mest om pudefyld og ikke om kugler. Jeg har selv haft en ammepude med fossflakes og den var fantastisk. Jeg har bare ikke set at man kan købe det løst nogen steder, så hvis du selv vil sy din ammepude, tror jeg du skal gå efter pudefyld

Ih det der fossflakes lyder lækkert, når jeg læser om det. Men syntes så pludselig også det bliver en lidt dyr pude Men har da skrevet til dem, om det kan købes løst. Ellers må pudefyldet blive løsningen i første omgang

Anmeld

25. juli 2012

Mom2

Michalala skriver:

Håber nogen kan hjælpe.

Hvis bare du holder dig fra at købe kuglerne i et byggemarked er de ikke fuld af farlige stoffer..!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.