At holde barnedåb/navngivning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. juli 2012

birthee

Hvordan har I gjort da I holdte barnedåb/navngivning???

1. Hvem havde I med som gæster?
  2. Hvor holdte i festen?
  3. Hvad fik I at spise?
  4. Hvornår på dagen holdte I festen?

Der er sikkert andre ting også, men fortæl fortæl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

MissTas

birthee skriver:

Hvordan har I gjort da I holdte barnedåb/navngivning???

1. Hvem havde I med som gæster?
  2. Hvor holdte i festen?
  3. Hvad fik I at spise?
  4. Hvornår på dagen holdte I festen?

Der er sikkert andre ting også, men fortæl fortæl

vores datter skulle døbes 10.30 og der kom de gæster der nu havde lyst til at være med i kirken..

så havde vi lejet et forsamlingshus til kl. 12.30 hvor vi havde bestilt buffet med 3 slags kartofler, 3 slags kød, sovs, flutes og kæmpe salat bord dertil øl, sodavand og vin

derefter havde vi fået lavet dåbskage samt diverse andre kager.. (5 forskellige tror jeg) chokolade, kaffe og te

vi inviterede 52 mennesker.. familie og nære venner

Anmeld

24. juli 2012

Frk.S

Med til festen var: 

- Vores forældre / "papforældre" (min kærestes forældre er skilt og har nye kærester) 

- Min mormor

- Min kærestes bedsteforældre

- Vores søskende med påhæng og børn

- Min kæreste havde desuden en onkel, tante og to kusiner med + deres børn (det skulle egentlig kun have været de nærmeste, men da vi bliver inviteret til så meget hos dem, ville han meget gerne have dem med, og det var fint nok)

Vi holdt festen hjemme og lavede alt maden selv. Eller dvs. min mor lavede lidt af det. 
Vi havde lavet en stor buffet med alt muligt forskelligt: brød med forskelligt pålæg samt lune retter og salater.

I stedet for dessert lavede vi så kagebord, hvor min søster havde lavet en lækker kage, og så var der også kransekage (også lavet af min søster), småkager og chokolade. Og så selvfølgelig kaffe og the.

Vi var en del mennesker, men vi havde bestemt at vi ville være hjemme. Og lad os bare sige at hele huset var i brug.

Stuen var fyldt til randen - her spiste vi.
Buffeten var i køkkenet
Drikkevarer på Frejas værelse
Gavebord i gæsteværelset
Vores soveværelse var lavet til "gameroom" hvor der var sat projektor op mod vores rullegardin og så var vores PS3 sat til, så børnene (og flere voksne også) kunne fortrække dertil og spille bl.a. Rockband.
Kontoret samt kælder blev brugt til at opbevare de ting der var blevet flyttet fx fra stuen

Vi havde inviteret til frokost - lige efter kirken (alle var inviteret med i kirke også). Så efter kirken var der lidt snacks og en velkomstdrink, som folk kunne hygge med mens maden blev gjort klar.

Det var en rigtig hyggelig dag/aften. 

Anmeld

24. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
I og med jeg fik ks, blev Adams navngivningsfest ikke helt som planlagt. I stedet for at invitere til frokost/kaffe og kage blev det kun til boller og kage fra 15-17.

Jeg havde inviteret ca 20, men vi blev kun ca 12-13 stk, da det var på en helt almindelig torsdag, og jeg ikke kunne give besked mere end en uge i forvejen (det blev holdt 7 dage efter fødslen).

Vi var nogle veninder med børn, min mor og min svigerinde.

En rigtig dejlig dag

Min datters blev holdt med besøg af et vennepar til aftensmad, og så blev hun også fejret ved en halvstor fest, da vi var nede og besøge hendes fars familie, da hun var 6 mdr gammel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.