Hjælp med spørgsmål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

370 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. juli 2012

Flødebollen

Hej piger..

Gider ikke engang være anonym.. Er så led og træt af at prøve, prøve, prøve.. Hver gang er graviditetstesten negativ..

Vi har "kun" prøvet i 9 måneder, og jeg ved godt, at mange af jer har været i gang meget længere. Det gør dog stadig ondt og dræner stadig for energi..

Min mand er blevet undersøgt, og han fejler ingenting. Sædkvalitet er normal. Jeg har kunne fremtrylle en positiv ÆL-test, men ved i princippet ikke, om jeg fejler noget..

Hvornår kan man få hjælp? Og kan man få hjælp, selvom mandens kvalitet er i top?

Jeg har dog en fortid som gør, at jeg ikke er sikker på, at alt er som det skal være dernede (Seksuelle overgreb fra jeg var fire til jeg var 7..)

Og hvordan griber jeg lige alt det her an..

Håber, I vil hjælpe mig - også selvom, vi ikke har prøvet ligeså længe som nogen af jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Hej piger..

Gider ikke engang være anonym.. Er så led og træt af at prøve, prøve, prøve.. Hver gang er graviditetstesten negativ..

Vi har "kun" prøvet i 9 måneder, og jeg ved godt, at mange af jer har været i gang meget længere. Det gør dog stadig ondt og dræner stadig for energi..

Min mand er blevet undersøgt, og han fejler ingenting. Sædkvalitet er normal. Jeg har kunne fremtrylle en positiv ÆL-test, men ved i princippet ikke, om jeg fejler noget..

Hvornår kan man få hjælp? Og kan man få hjælp, selvom mandens kvalitet er i top?

Jeg har dog en fortid som gør, at jeg ikke er sikker på, at alt er som det skal være dernede (Seksuelle overgreb fra jeg var fire til jeg var 7..)

Håber, I vil hjælpe mig - også selvom, vi ikke har prøvet ligeså længe som nogen af jer

Ja i kan selvfølgelig godt få hjælp selvom din mand ikke fejler noget  .

Men har du fået tjekket om du fejler noget eller om i bare er uheldige? Jeg havde f.eks. selv PCO og det gjorde at vi blev sendt på klinik med det samme 

Nogle læger reagere dog anderledes end andre, jeg måtte skifte læge før jeg fik den hjælp jeg følte jeg behøvede og havde brug for, og så er der andre der siger at man skal motionere og se tiden an - selvom det er hårdt.

Anmeld

24. juli 2012

Flødebollen

Babymamma skriver:

Ja i kan selvfølgelig godt få hjælp selvom din mand ikke fejler noget  .

Men har du fået tjekket om du fejler noget eller om i bare er uheldige? Jeg havde f.eks. selv PCO og det gjorde at vi blev sendt på klinik med det samme 

Nogle læger reagere dog anderledes end andre, jeg måtte skifte læge før jeg fik den hjælp jeg følte jeg behøvede og havde brug for, og så er der andre der siger at man skal motionere og se tiden an - selvom det er hårdt.

Nej - ved ikke, om jeg har PCO.. Og ved ikke lige, hvordan jeg skal få gennemtrumfet at blive tjekket.

Jeg har relativ normal cyklus(28-29) dage og har i denne måned haft det, jeg mnte var en positiv ægløsningstest..

Hvordan greb du det an med at blive undersøgt?

Anmeld

24. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Kathepige skriver:

Nej - ved ikke, om jeg har PCO.. Og ved ikke lige, hvordan jeg skal få gennemtrumfet at blive tjekket.

Jeg har relativ normal cyklus(28-29) dage og har i denne måned haft det, jeg mnte var en positiv ægløsningstest..

Hvordan greb du det an med at blive undersøgt?

Tror ikke at du har PCO hvis du har en ganske almindelig regemæssig cyklus  men det var nu også bare mit eks.

Jamen fordi jeg netop ikk have en cyklus så ringede jeg til lægen og hun mistænkte mig med det samme for PCO og så fik jeg taget blodprøve osv.

Men derfor kan du jo sagtens ringe til din læge og hører hvad dine muligheder er for at få tjekket din fertilitet generalt  

Anmeld

24. juli 2012

nielsen80

Vi gik i behandling efter et år, tog kontakt til lægen, som tog nogle blodprøver, og henviste os til en gynækolog.

De fandt aldrig noget på hverken min kæreste eller jeg i de indledende undersøgelser, og vi fik diagnosen "uforklarlig barnløs".....som ikke nødvendigvis betyder der ikke er noget galt, men bare at de ikke kan finde hvad problemet er.

Vi blev startet op med milde hormon behandlinger, gik videre til insemination og til sidst reagensglasbehandling.

Men det starter ved lægen, som henviser jer videre. Og h*n skal tage jer alvorligt efter et års prøven. Det er IKKE normalt det tager så lang tid, unanset hvad du hører, man anbefaler faktisk lægen efter et års prøven.

Held og lykke med det hele, håber du når at blive gravid inden du stifter kendskab til behandlingsverden.

Anmeld

24. juli 2012

metski83

Kathepige skriver:

Hej piger..

Jeg fik en henvisning ved lægen, og ventede kun to uger inden første samtale og undersøgelse på Gyn. Afd. 

Det var ikke svært at få en henvisning. 

Anmeld

24. juli 2012

Nessie

Du kan altid gå ned og tale med lægen om det. Det kan godt være at I bliver bedt om at vente et par måneder endnu, men det kan også være at du bliver sendt til en gyn med det samme. Så skynd dig at få en tid

Hvis du vil finde ud af om du har regelmæssig ÆL, så vil jeg anbefale de digitale tests, de viser meget sikkert hvornår du har ÆL, og du skal ikke stå og sammenligne streger eller noget.

Held og lykke til jer

Anmeld

25. juli 2012

Flødebollen

Nessie skriver:

Du kan altid gå ned og tale med lægen om det. Det kan godt være at I bliver bedt om at vente et par måneder endnu, men det kan også være at du bliver sendt til en gyn med det samme. Så skynd dig at få en tid

Hvis du vil finde ud af om du har regelmæssig ÆL, så vil jeg anbefale de digitale tests, de viser meget sikkert hvornår du har ÆL, og du skal ikke stå og sammenligne streger eller noget.

Held og lykke til jer

... Og held og lykke til dig i morgen 

Anmeld

25. juli 2012

Nessie

Kathepige skriver:

... Og held og lykke til dig i morgen 

Tusind tak

Anmeld

30. juli 2012

gædde/gitte

Kathepige skriver:

Hej piger..

Ja det er noget værre noget med det børneri

jeg har selv lige været ved lægen og venter på henvisningen kommer med posten

jeg har haft celleforandringer(fik dem fjernet), som har sat arvæv osv. samt mange blærebetændelser/nyrebækken betændelser, så lægen var helt forundret over jeg havde ventet så længe.

Din ubehagelige oplevelser med midbrug kan jo godt ha ødelagt noget dernede   Men mon ikke evt. "ødelægelser" var blevet opdaget ved tidligere gyn-undersøgelser....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.