Fælles forældre myndighed - regler??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.515 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

Anonym trådstarter

Godaften piger (:

Min søn's far og jeg har ikke været sammen siden min søn var 8 mdr., han er nu 3.. Indtil videre har samvær børnepenge osv. kørt helt fint uden om amtet og det hele.

MEN.. Nu er han flyttet sammen med en anden, og er blevet total underlig.. 
Han mener at jeg skal betale bleer og vådservietter når min søn er på weekend hos dem. Kan det passe?
Jeg har selv ringet til statsforvaltningen, og hun sagde, at det er da indlysende at HAN skal betale det, og jeg skal bare give tøj med i passende mængde. Nu vil han ha det på skrift, men jeg kan intet finde om det nogle steder. Og det står ikke på forvaltningens hjemmeside. Er der nogle af jer, der ved hvor jeg kan finde det henne?

Og er der nogle der ved om det er rigtigt, at man ikke skal have en børne forsikring på børn under 3 år, da de ikke kan stilles til ansvar for det de gør?
Det har jeg fået afvide, men nu forlanger faderen, at jeg (eller forsikringen) skal betale for en ny tlf til ham, da han havde lagt den ved siden af en kop vand, og min søn så ved et uheld vælter koppen. Flere jeg har snakket med, har sagt, at det er indlysende at man ikke stiller en kop vand ved siden af en tlf og et barn på under 3 i nærheden af hinanden. Og flere mener, at forsikringen vil sige det samme.

På forhånd tak for hjælpen, og undskyld hvis det blev lidt langt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Noneother

Det med bleer ved jeg ikke noget om, men altså. Hvor er det dog et småligt krav at stille op lige pludselig. .. Tror sgu bare jeg havde smidt en pakke bleer til ham for husfredens skyld.

Mht. forsikring.. Er det så ikke ret meget hans eget problem at tegne en ordentlig indboforsikring.? 
Jeg har en forsikring der tager sådanne småting som hvis mig eller min søn nu kommer en kop kaffe ned i computeren eller lign. .. Jeg kunne sågar "tabe" mit tv udover altanen hvis jeg havde lyst.
Du kan jo hilse ham og sige at sådan en er nyttig at ha´med små børn i huset. 

Anmeld

23. juli 2012

klmf

Nu er det jo også hans barn, så hvad med om han selv lige får tegnet sig en indboforsikring, der kan dække sådan noget. Og så lad dog være med at lægge telefonen i nærheden af barnet, hvis den er så forbandet dyrebar. Vi har godt nok en forsikring på Oliver, både ulykkes- og ansvars, men tænker altså at den der falder på hans egen kappe.

Mht. bleer og vådservietter, så kan han jo SELV ringe til statsforvaltningen og høre ad, hvis han virkelig vil være så smålig. Jesus altså, nogle mennesker vil bare gøre alt for at være på tværs. Er det den nye dame, der sætter griller i hovedet på ham?

Anmeld

23. juli 2012

FruK

Nej, du skal ikke give bleer osv med. Og du skal heller ikke hoppe og springe for at finde det på skrift til ham. Sig til ham, at han selv kan ringe til Stfv og høre. 

Forsikring hos ham er hans problem, ikke dit.

Anmeld

23. juli 2012

millemai

FruK skriver:

Nej, du skal ikke give bleer osv med. Og du skal heller ikke hoppe og springe for at finde det på skrift til ham. Sig til ham, at han selv kan ringe til Stfv og høre. 

HELT KORREKT!

TIL TS: Inde på statsforvaltningens side kan du finde nedenstående spm/svar

Skal jeg sende bleer og mad med min datter på samvær?

Spørgsmål:  Jeg bor alene med min datter på 6 måneder. Hendes far siger, at jeg skal give hende bleer og mad med på samvær, da han jo betaler børnebidrag. Har jeg pligt til dette?
Svar: Nej, den forælder, der har samvær, skal selv afholde udgifterne ved samværet. Du skal dog give barnet en passende mængde tøj med på samværet.

SE LINK: http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4915

Anmeld

23. juli 2012

Mariajny

Anonym skriver:

Godaften piger (:

Min søn's far og jeg har ikke været sammen siden min søn var 8 mdr., han er nu 3.. Indtil videre har samvær børnepenge osv. kørt helt fint uden om amtet og det hele.

MEN.. Nu er han flyttet sammen med en anden, og er blevet total underlig.. 
Han mener at jeg skal betale bleer og vådservietter når min søn er på weekend hos dem. Kan det passe?
Jeg har selv ringet til statsforvaltningen, og hun sagde, at det er da indlysende at HAN skal betale det, og jeg skal bare give tøj med i passende mængde. Nu vil han ha det på skrift, men jeg kan intet finde om det nogle steder. Og det står ikke på forvaltningens hjemmeside. Er der nogle af jer, der ved hvor jeg kan finde det henne?

Og er der nogle der ved om det er rigtigt, at man ikke skal have en børne forsikring på børn under 3 år, da de ikke kan stilles til ansvar for det de gør?
Det har jeg fået afvide, men nu forlanger faderen, at jeg (eller forsikringen) skal betale for en ny tlf til ham, da han havde lagt den ved siden af en kop vand, og min søn så ved et uheld vælter koppen. Flere jeg har snakket med, har sagt, at det er indlysende at man ikke stiller en kop vand ved siden af en tlf og et barn på under 3 i nærheden af hinanden. Og flere mener, at forsikringen vil sige det samme.

På forhånd tak for hjælpen, og undskyld hvis det blev lidt langt. 

Det med bleer osv kan han stikke skråt op.. Det skal han selv sørger for...

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Det med bleer ved jeg ikke noget om, men altså. Hvor er det dog et småligt krav at stille op lige pludselig. .. Tror sgu bare jeg havde smidt en pakke bleer til ham for husfredens skyld.

Mht. forsikring.. Er det så ikke ret meget hans eget problem at tegne en ordentlig indboforsikring.? 
Jeg har en forsikring der tager sådanne småting som hvis mig eller min søn nu kommer en kop kaffe ned i computeren eller lign. .. Jeg kunne sågar "tabe" mit tv udover altanen hvis jeg havde lyst.
Du kan jo hilse ham og sige at sådan en er nyttig at ha´med små børn i huset. 

Undskyld det sene svar.

Jo, det mener jeg jo også det er. Men alle tænker ikke ens. 

Ang. bleer, så har jeg lukket munden på ham, og sagt at han selv kan ringe til statsforvaltningen og høre hvad de siger. Så har han intet sagt siden. 

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Nu er det jo også hans barn, så hvad med om han selv lige får tegnet sig en indboforsikring, der kan dække sådan noget. Og så lad dog være med at lægge telefonen i nærheden af barnet, hvis den er så forbandet dyrebar. Vi har godt nok en forsikring på Oliver, både ulykkes- og ansvars, men tænker altså at den der falder på hans egen kappe.

Mht. bleer og vådservietter, så kan han jo SELV ringe til statsforvaltningen og høre ad, hvis han virkelig vil være så smålig. Jesus altså, nogle mennesker vil bare gøre alt for at være på tværs. Er det den nye dame, der sætter griller i hovedet på ham?

Undskyld det sene svar.

Jeg er helt enig i, at han / de selv burde have en forsikring der dækker det, og tror ærlig talt, at jeg nu ringede til forsikringen, så ville de grine af mig og spørge om det er en joke.

Ja, de er fandmå så sparsomlige så de har råd til det. Hendes dreng får da tøj og mad. 
Ja, ved squ ikke hvad hun har gjort ved ham. Jeg kan i hvert fald ikke kende ham mere. 

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Mariajny skriver:

Det med bleer osv kan han stikke skråt op.. Det skal han selv sørger for...

Undskyld det sene svar.

Ja, det mener også. Og det er jo også det statsforvaltningen siger. Men han ville ikke høre på mig.

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Undskyld det sene svar.

Hvor er det dog rart, at det ikke er mig der er galt på den.!
Han kan fandme bare åbne ørerne og høre hvad jeg siger.
Men det ville ikke undre mig, at hans kæreste prøver at bilde ham det modsatte ind. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.