Baby og tv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

Skifreaken

Hej.

Har sådan hørt rundt omkring, at det ikke er godt for baby at "se" TV. Manden og jeg kom til at diskutere hvad der egentligt er imod at de gør det?

Min baby er kun 3,5 mdr. men synes det er ret fedt at ligge på sit legetæppe med fingrene dybt begravet i munden og se TV. Det er ikke fordi jeg placerer ham der og går min vej, det sker bare af og til at han lige ligger der og følger lidt med.

Normalt leger vi jo med ham, giver ham ting og andet for at stimulere ham.

Hilsen Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

MorDk

Alt med måde... Men TV kan godt overstimulerer. Der kommer mange "skift" i billeder, lyd og farver og kan virker meget forvirrende for den lille som har svært ved at "filtrere" (kan du følge mig)?

Anmeld

22. juli 2012

morethanperfect

Skifreaken skriver:

Hej.

Har sådan hørt rundt omkring, at det ikke er godt for baby at "se" TV. Manden og jeg kom til at diskutere hvad der egentligt er imod at de gør det?

Min baby er kun 3,5 mdr. men synes det er ret fedt at ligge på sit legetæppe med fingrene dybt begravet i munden og se TV. Det er ikke fordi jeg placerer ham der og går min vej, det sker bare af og til at han lige ligger der og følger lidt med.

Normalt leger vi jo med ham, giver ham ting og andet for at stimulere ham.

Hilsen Malene

Tja .. Vi havde aldrig Fjernsynet tændt da Oscar var lille .. Vi så ik rigtig fjernsyn .. Kunne godt leve uden et fjernsyn tror jeg , vi vil hellere være ude i haven ..

Jeg tror at jo tidligere barnet påvirkes til at se fjernsyn , jo mere vil det se det fremover .. Men ved det selvf. ikke ..

Anmeld

22. juli 2012

Laulund87

MorDk skriver:

Alt med måde... Men TV kan godt overstimulerer. Der kommer mange "skift" i billeder, lyd og farver og kan virker meget forvirrende for den lille som har svært ved at "filtrere" (kan du følge mig)?

Anmeld

22. juli 2012

Skifreaken

Jo, det kan jeg sagtens følge Og havde vi en have - hvilket er mit allerstørste ønske, så var bettemanden og jeg også derude hele tiden istedet for denne åndsvage svedekasse :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.