Strikke-Rikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

924 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

Rikkeas

Hej chicks..

Jeg strikkede en del, da jeg var gravid med Silja - strikkede halstørklæder, og det var kun ret..

Nu keder jeg mig om aftenen og vil igang igen, men jeg har glemt ALT om det strikke-værk, så jeg skal på et kursus i Odense imorgen aften ( hvis du bor i Odense, kan du da tage med for sjov :-) ) Og jeg har efter lang tids søgen, fundet en jakke jeg vil strikke til min skønne pige - og det tog mig lang tid at finde garnet på nettet osv, og jeg har ENDELIG fundet butikken nær mig, hvor de har alt jeg skal bruge. Men så er det søndag, og jeg vil egentligt bare gerne hente det grej NUU!! 

Men så er der strikke opskriften.. Ej men for filan.. Jeg kan da slet ikke forstå det! Godt jeg skal på det kursus altså.. 

Er du god til at strikke????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

Frk.S

Nej, jeg kan slet ikke strikke.

Jeg prøvede at lære det engang for mange år siden - som barn. Men jeg havde vist ikke tålmodigheden til det.

Jeg synes nu det er meget cool når der er nogen der er rigtig gode til den slags. Jeg er nok bare generelt ikke særlig kreativ. Jeg var ok god til at sy engang, men det er da ved at være nogle år siden jeg har gjort noget ved det.

Anmeld

23. juli 2012

Dinna88

Gud, hvor kan jeg huske det med hækling! Jeg startede totalt fra bunden 2. gang. Jeg havde glemt ALT!

Jeg kan selv godt strikke, men det er mange år siden jeg har gjort det sidst. Jeg synes det er langt mere besværligt end at hækle, så jeg hækler på livet løs men strikker aldrig. Jeg kan dog stadig huske hvordan man gør. Jeg synes det er nemmere at lære at strikke, end det er at lære at hækle - men det er nemmere at sidde og arbejde med at hækle end at strikke. Lidt forvirrende alligevel

Det er en skam du bor så langt væk, ellers gad jeg godt med

Anmeld

23. juli 2012

Rikkeas

Dinna88 skriver:

Gud, hvor kan jeg huske det med hækling! Jeg startede totalt fra bunden 2. gang. Jeg havde glemt ALT!

Jeg kan selv godt strikke, men det er mange år siden jeg har gjort det sidst. Jeg synes det er langt mere besværligt end at hækle, så jeg hækler på livet løs men strikker aldrig. Jeg kan dog stadig huske hvordan man gør. Jeg synes det er nemmere at lære at strikke, end det er at lære at hækle - men det er nemmere at sidde og arbejde med at hækle end at strikke. Lidt forvirrende alligevel

Det er en skam du bor så langt væk, ellers gad jeg godt med

Haha, det var lidt en forvirrende smøre, men hvad - jeg fangede den da. Haha.

NU har jeg været inde og købe garnet, og pindene og printet opskriften, så i aften skal jeg afsted, og få gang i den jakke. Prøver hele tiden at holde mig selv oppe så jeg ikke giver op , men føler allerede at jeg har givet op på forhånd lidt fordi det er så besværligt.

Jeg kan ikke engang finde ud af, at slå masker op

OG JA, det kunne være rart hvis du gad med

Anmeld

23. juli 2012

Rikkeas

Frk.S skriver:

Nej, jeg kan slet ikke strikke.

Jeg prøvede at lære det engang for mange år siden - som barn. Men jeg havde vist ikke tålmodigheden til det.

Jeg synes nu det er meget cool når der er nogen der er rigtig gode til den slags. Jeg er nok bare generelt ikke særlig kreativ. Jeg var ok god til at sy engang, men det er da ved at være nogle år siden jeg har gjort noget ved det.

Haha, det der med at sy, det duer jeg bare SLET ikke til.

Jeg skulle sy et almindeligt hul sammen i min bluse, og nej nej nej Noget værre noget

Anmeld

23. juli 2012

Dinna88

Rikkeas skriver:

Haha, det var lidt en forvirrende smøre, men hvad - jeg fangede den da. Haha.

NU har jeg været inde og købe garnet, og pindene og printet opskriften, så i aften skal jeg afsted, og få gang i den jakke. Prøver hele tiden at holde mig selv oppe så jeg ikke giver op , men føler allerede at jeg har givet op på forhånd lidt fordi det er så besværligt.

Jeg kan ikke engang finde ud af, at slå masker op

OG JA, det kunne være rart hvis du gad med

haha, godt så!!

Du skal ikke give op! Det er jo bare indtil det sidder på ryggraden, så kærer det derud ad, og så pludselig strikker du imens du ser søndagsfilmen på tv2  Det er super nemt at slå mansker op, det lærer du hurtigt! Det er til gengæld svært at strikke den første pind fordi det er så løst, fordi man slår maskerne op om to pinde. Totalt åndssvagt 

Der er desværre bare lidt langt! 

Anmeld

23. juli 2012

Rikkeas

Dinna88 skriver:

haha, godt så!!

Du skal ikke give op! Det er jo bare indtil det sidder på ryggraden, så kærer det derud ad, og så pludselig strikker du imens du ser søndagsfilmen på tv2  Det er super nemt at slå mansker op, det lærer du hurtigt! Det er til gengæld svært at strikke den første pind fordi det er så løst, fordi man slår maskerne op om to pinde. Totalt åndssvagt 

Der er desværre bare lidt langt! 

Haha, jeg skal nok finde ud af det før eller siden.. :p

jamen så tog jeg derind og alt det, men så var der sommerferie lukket til 5. august. aarrrghh

Anmeld

24. juli 2012

Dinna88

Rikkeas skriver:

Haha, jeg skal nok finde ud af det før eller siden.. :p

jamen så tog jeg derind og alt det, men så var der sommerferie lukket til 5. august. aarrrghh

nej! hahaha. Hvor er det da bare noget af det mest uheldige. hvad med at bruge vejlednigsvideoer? Drops har mange 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.