spørgsmål til jer der maler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.070 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

helle85

det er måske et dumt spørgsmål

men jeg kunne godt tænke mig at vide om dette billede bare er malet normalt med en pensel og så tegnet de andre ting på bagefter eller og der er nogen andre trick der er brugt?

da jeg meget gerne vil prøve at male et til børnenes værelse hvis det ikke er for svært

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

helle85

slet ikke nogen som kan hjælpe??

Anmeld

22. juli 2012

MKuhr

helle85 skriver:

men jeg kunne godt tænke mig at vide om dette billede bare er malet normalt med en pensel og så tegnet de andre ting på bagefter eller og der er nogen andre trick der er brugt?

da jeg meget gerne vil prøve at male et til børnenes værelse hvis det ikke er for svært

Synes det ligner at der er brugt tusser...

Anmeld

22. juli 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
helle85 skriver:

Tror det er en ackryl malet bund og så er der tegnet op med tusch bagefter, plus der er tegnet detaljer med tusch. 

God fornøjelse med det 

//Mette

Anmeld

22. juli 2012

helle85

MKBP skriver:

Tror det er en ackryl malet bund og så er der tegnet op med tusch bagefter, plus der er tegnet detaljer med tusch. 

God fornøjelse med det 

//Mette

det vil sige at det bare er malet sort feks og så er alle de andre faver bare teget med tusch?

Anmeld

22. juli 2012

Studerendemor

helle85 skriver:

det vil sige at det bare er malet sort feks og så er alle de andre faver bare teget med tusch?

Hvis du kaster dig ud i brug af tusch, vil jeg anbefale dig at bruge posca tuscher. De kan som regel købes hos farvehandlere

Anmeld

22. juli 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
helle85 skriver:

Altså, jeg tror, at alle farverne er malet med alm acryl - bagefter er nogle af "kanterne" tegnet op med tusch og til sidst er der lavet detaljer med tusch. Hvis du ikke er vant til at male, tror jeg du får svært ved at opnå samme effekter som på billedet, da det kræver lidt træning at lave skyggeeffekter og andet. Men prøv dig frem - det kan altid males over 

Anmeld

22. juli 2012

helle85

skrivemaskine skriver:

Hvis du kaster dig ud i brug af tusch, vil jeg anbefale dig at bruge posca tuscher. De kan som regel købes hos farvehandlere

tak har lige kiggede på google ang de tuscher og der er en del forskellig størrelser. hvad for en str er mest normal at bruge eller er det bedst bare at købe flere forskellige?

Anmeld

22. juli 2012

helle85

MKBP skriver:

Altså, jeg tror, at alle farverne er malet med alm acryl - bagefter er nogle af "kanterne" tegnet op med tusch og til sidst er der lavet detaljer med tusch. Hvis du ikke er vant til at male, tror jeg du får svært ved at opnå samme effekter som på billedet, da det kræver lidt træning at lave skyggeeffekter og andet. Men prøv dig frem - det kan altid males over 

mange tak for hjælpen så må jeg se om jeg tør at kaste mig ud i det.

Anmeld

22. juli 2012

Studerendemor

helle85 skriver:

tak har lige kiggede på google ang de tuscher og der er en del forskellig størrelser. hvad for en str er mest normal at bruge eller er det bedst bare at købe flere forskellige?

Der er vel ikke noget der er normalt indenfor billedkunst. Men ifht. det billede du vil gå ud fra, vil jeg mene du kan komme langt med en medium, og en af de tyndeste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.