Fertilitetsforberedelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

298 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

Anonym trådstarter

Hejsa.

Skriver anonymt, da der ikke er nogen der ved at mig og min kæreste skal til at forsøge på at blive med barn, så håber i forstår.

Vi har været sammen i lidt over 4 år, og synes tiden er ved at være inde til at forsøge

Spørgsmålet er, hvad I har gjort for at forberede kroppen til at prøve? Har læst at man kan tage fiskeolie, folinsyre, jerntilskud, vitaminer mv. Folinsyren skal jeg have fat i, men ved ikke med resten, så ville høre hvad andre har fået at vide/har gjort, og hvorfor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

chael

Du kan bare købe gravitamin, de kan købes på apoteket

De dækker dit vitamin behov, både før og under graviditet

Anmeld

22. juli 2012

tarkoflen

Jeg har købt vitaminer til gravide på apoteket, deres eget mærke, gravitamin er ret dyre synes jeg... De indeholder det folsyre du skal have og alt mulig andet godt

Der ud over tager jeg kalk og fiskeolie.

Jeg har skiftet shampoo, cremer, deo og vaskepulver ud med noget uden farvestoffer, parafume og parabener.

Tjah det er vist umiddelbart det

Held og lykke med projektet, jeg håber det hurtigt lykkedes for jer

Anmeld

22. juli 2012

tarkoflen

Jeg har købt vitaminer til gravide på apoteket, deres eget mærke, gravitamin er ret dyre synes jeg... De indeholder det folsyre du skal have og alt mulig andet godt

Der ud over tager jeg kalk og fiskeolie.

Jeg har skiftet shampoo, cremer, deo og vaskepulver ud med noget uden farvestoffer, parafume og parabener.

Tjah det er vist umiddelbart det

Held og lykke med projektet, jeg håber det hurtigt lykkedes for jer

Anmeld

22. juli 2012

Miss BananaHammock

Mit bedste råd vil være at tage det stille og roligt. Lad hver med at have alt for meget fokus på baby-projektet.

Hvis du vil skifte dine hår etc. produkter ud, så gør det efterhånden som du aligevel skal ud og købe nye.

Også køb folsyre så du tager det fra når I starter med at prøve.

Det tog os desværre 3,5 år og en masse hjælp, men jeg er overbevist om at vores stress niveau har haft noget at sige. Både over baby projektet og især mit arbejde som har været oppe på en 60timer ugentligt. Så vil nok også råde at stresse lidt af

Men vigtigst, husk at huske hinanden. Nyd hinanden, især hvis det ikke kommer så hurtigt som man ønsker.

for at I får bid meget snart!

Anmeld

22. juli 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for svarene 

Tager også tingene helt roligt, og ingen pres  Bliver bare stadig underligt at prøve. Ingen prævention, en underlig følelse. Men derfor er det jo kun rart at vide, at man passer på sig selv og sit (forhåbentligt) kommende barn, ved at være lidt forberedt og give den bedste start på livet som man kan. Det er jo også ens egen sundhed man kommer til at tænke over, og sundere kost, evt motion og vitaminer kan jo kun give mere overskud i hverdagen, og få en til at tænke på; hvorfor har jeg ikke gjort det noget før? Håber på det bedste, men forventer ikke noget de føste par måneder. Kroppen skal jo lige finde sig selv igen 

Igen, tak for de kloge ord, skal nok bruge dem godt. God søndag til jer! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.