Vis dine kreative ting :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2012

helle85

Babymamma skriver:

Jamen jeg er faktisk ved at lave et par nye rammer til min mor 

Har kommet en masse knapper på, så skal der males en baggrundsfarve og hele rammen, så kommer der krakelerlak på som lige skal sidde lidt og så kommer der endnu en farve ovenpå.

Baggrundsfarven skulle så komme lidt til syne igennem revner som lakkenlaver, det bliver så fedt og se på med alle knapperne som giver lidt anderledes facon og sådan 

Har selv 3 rammer herhjemme og de ser så lækre gammeldags ud 

vil meget gerne se billeder nå de er færdig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

Miin'Baby'Mus

helle85 skriver:

vil meget gerne se billeder nå de er færdig

hehe skal da se om jeg kan huske det 

Anmeld

23. juli 2012

helle85

Babymamma skriver:

hehe skal da se om jeg kan huske det 

det bare iorden

Anmeld

24. juli 2012

Miin'Baby'Mus

helle85 skriver:

det bare iorden

Så, nu er rammerne færdige 

Og skal da også nok lige vise trin for trin hvad jeg har gjort 

1. Find nogle rammer, nogle knapper og noget lim der kan bruges til dette formål (har selv brugt den gule Dana Universal Lim)

2. Tag glasset ud og lim knapperne på som du ønsker

3. Mal rammen inkl knapperne en baggrundsfarve (jeg vælger selv altid guld da det passer rigtig godt sammen med en hvis topfarve og giver derfor et mere gammeldags udseende)

Til dette formål bruger jeg et skumgummi pensel - men en pensel kan da også bruges 

4. Når baggrundsfarven er tør så påføres krakelerlak på de områder man ønske krakeleret. Jeg kommer det altid på hele rammen inkl knapperne da krakeleringen er meget forskellig og giver derfor et godt udseende, pas på med at komme for meget lak på da krakeleringen kommer meget til syne så. Lakken skal sidde på i 15-45 min inden topfarven påføres.

5. Efter lakken har siddet så skal man påføres topfarven (jeg vælger altid hvis da den passer sammen med guldfarven - som beskrevet overnfor). 

Til påføringen af topfarven bruger jeg en pensel, og det må gerne være hurtige strøg så lakken bliver fordelt anderledes. Meget lange og lige strøg kan bestemme lakken og krakeleringens position.

Nu skal rammen bare tørre og så ser den rigtig fed ud bagefter 

Man kan selvfølgelig bruge de farver man vil, jeg elsker bare selv sammensætningen af guld og hvid 

Ud over det så er der nogle rammer der er bedre end andre til formålet. Nogle rammer er meget glatte og kan derfor være svære at have med at gøre 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. juli 2012

helle85

Babymamma skriver:

1. Find nogle rammer, nogle knapper og noget lim der kan bruges til dette formål (har selv brugt den gule Dana Universal Lim)

3. Mal rammen inkl knapperne en baggrundsfarve (jeg vælger selv altid guld da det passer rigtig godt sammen med en hvis topfarve og giver derfor et mere gammeldags udseende)

Til dette formål bruger jeg et skumgummi pensel - men en pensel kan da også bruges 

4. Når baggrundsfarven er tør så påføres krakelerlak på de områder man ønske krakeleret. Jeg kommer det altid på hele rammen inkl knapperne da krakeleringen er meget forskellig og giver derfor et godt udseende, pas på med at komme for meget lak på da krakeleringen kommer meget til syne så. Lakken skal sidde på i 15-45 min inden topfarven påføres.

5. Efter lakken har siddet så skal man påføres topfarven (jeg vælger altid hvis da den passer sammen med guldfarven - som beskrevet overnfor). 

Til påføringen af topfarven bruger jeg en pensel, og det må gerne være hurtige strøg så lakken bliver fordelt anderledes. Meget lange og lige strøg kan bestemme lakken og krakeleringens position.

Man kan selvfølgelig bruge de farver man vil, jeg elsker bare selv sammensætningen af guld og hvid 

Ud over det så er der nogle rammer der er bedre end andre til formålet. Nogle rammer er meget glatte og kan derfor være svære at have med at gøre 

de er da meget pæne

tak for opskriften. det kan værer jeg skulle prøve det en dag da vi mangler remmer til stuen

Anmeld

24. juli 2012

Miin'Baby'Mus

helle85 skriver:

de er da meget pæne

tak for opskriften. det kan værer jeg skulle prøve det en dag da vi mangler remmer til stuen

Det er da i hvert fald en god ide til at få noget hjemmelavet og anderledes ind der stadig kan være dæmpet i de rette farver  

Min mor elsker dem og dette er nummer 2 sæt hun skal have.

Anmeld

25. juli 2012

GitteC78

Babymamma skriver:

Hvor er de smarte

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

friis skriver:

Det er godt nok rigtig fint, det du laver der!!

Anmeld

25. juli 2012

Miin'Baby'Mus

GitteC78 skriver:

Hvor er de smarte

Mange tak 

Anmeld

30. juli 2012

friis

Frk P. skriver:

Det er godt nok rigtig fint, det du laver der!!

Jo tak

De laves også på bestilling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.