helle85 skriver:
det bare iorden 
Så, nu er rammerne færdige 
Og skal da også nok lige vise trin for trin hvad jeg har gjort 
1. Find nogle rammer, nogle knapper og noget lim der kan bruges til dette formål (har selv brugt den gule Dana Universal Lim)
2. Tag glasset ud og lim knapperne på som du ønsker
3. Mal rammen inkl knapperne en baggrundsfarve (jeg vælger selv altid guld da det passer rigtig godt sammen med en hvis topfarve og giver derfor et mere gammeldags udseende)
Til dette formål bruger jeg et skumgummi pensel - men en pensel kan da også bruges 
4. Når baggrundsfarven er tør så påføres krakelerlak på de områder man ønske krakeleret. Jeg kommer det altid på hele rammen inkl knapperne da krakeleringen er meget forskellig og giver derfor et godt udseende, pas på med at komme for meget lak på da krakeleringen kommer meget til syne så. Lakken skal sidde på i 15-45 min inden topfarven påføres.
5. Efter lakken har siddet så skal man påføres topfarven (jeg vælger altid hvis da den passer sammen med guldfarven - som beskrevet overnfor).
Til påføringen af topfarven bruger jeg en pensel, og det må gerne være hurtige strøg så lakken bliver fordelt anderledes. Meget lange og lige strøg kan bestemme lakken og krakeleringens position.
Nu skal rammen bare tørre og så ser den rigtig fed ud bagefter 
Man kan selvfølgelig bruge de farver man vil, jeg elsker bare selv sammensætningen af guld og hvid 
Ud over det så er der nogle rammer der er bedre end andre til formålet. Nogle rammer er meget glatte og kan derfor være svære at have med at gøre 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld