Sødmælk hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juli 2012

JulieMor

Hvornår skal baby have sødmælk og trappes ud af modermælks-erstatning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2012

Malene76

Sjovt... Det vil jeg også rigtig gerne vide.. Nogle kloge hoveder derude?

KH Malene

Anmeld

21. juli 2012

MorDk

Indtil barnet er 9 måneder bør det meste af mælken i barnets mad være modermælk eller modermælkserstatning...

Fra 6 måneder kan barnet få små slurke sødmælk af en kop. Surmælksprodukter af sødmælkstypen kan også gives i små mængder!

Først fra 9 måneder kan sødmælk og surmælksprodukter af sødmælkstypen gives i større mængder og blive hovedparten af barnets mælk. Det er godt at lære barnet at drikke mælk af kop og samtidig fortsætte med at amme eller give modermælkserstatning i flaske frem til 1-års-alderen.

Kilde: Min sundhedsbog!

Anmeld

21. juli 2012

JulieMor

MorDk skriver:

Indtil barnet er 9 måneder bør det meste af mælken i barnets mad være modermælk eller modermælkserstatning...

Fra 6 måneder kan barnet få små slurke sødmælk af en kop. Surmælksprodukter af sødmælkstypen kan også gives i små mængder!

Først fra 9 måneder kan sødmælk og surmælksprodukter af sødmælkstypen gives i større mængder og blive hovedparten af barnets mælk. Det er godt at lære barnet at drikke mælk af kop og samtidig fortsætte med at amme eller give modermælkserstatning i flaske frem til 1-års-alderen.

Kilde: Min sundhedsbog!

OKay - 

syntes bare man hører så mange forskellige måder at gøre det på - ved ikke rigtig hvad man skal rette sig efter.

men tak 

Anmeld

21. juli 2012

MorDk

JulieMor skriver:

OKay - 

syntes bare man hører så mange forskellige måder at gøre det på - ved ikke rigtig hvad man skal rette sig efter.

men tak 

Snak evt. med din SP. Eller kig i den folder du har fået af hende. Men er du i tvivl så ret dig efter sundhedsstyrelsen anbefalinger... *S*

Anmeld

21. juli 2012

JulieMor

MorDk skriver:

Snak evt. med din SP. Eller kig i den folder du har fået af hende. Men er du i tvivl så ret dig efter sundhedsstyrelsen anbefalinger... *S*

tak igen  det vil jeg gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.