Meget pyldret baby, gode råd søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juli 2012

JH12

GODE RÅD SØGES:
Min datter er nu 10 uger gammel, og hun har altid sovet fra omkring 22-08 med omkring 0-2 måltider i det tidsrum og sovet lidt i løbet af dagen. Og har faktisk været en glad og tilfreds pige som er det vi ville kalde nem. 
Men de sidste 3-4 uger har hun sovet som altid, og fra omkring kl 08 er hun vågen til omkring 10 hvor hun så sover 10-14. 
Men fra 14-22 er hun så vågen og tager max 10 min. søvn og hun sover dog lidt længere hvis man triller en tur, desværre vågner hun så snart man holder stille.  I tidsrummet 18-22 er hun meget pyldret, skriger og kun mor dur. vi har oftst kunne få hende til at slappe af med massage og et bad (som hun får hver eneste dag inden senge tid)  men de sidste par uger hjælper dette ikke til afslapningen mere, og hun bliver mere og mere hysterisk. Selv badet som hun normalt ELSKER er blevet noget hvor hun skriger sig igennem. 
Vi har prøvet hvad som helst for at få hende til at sove, men kl skal åbenbart være 22, vi skal igennem massage og bad også skal mor med i seng hvor hun bliver ammet og derefter flyttet over i liften. Vi har endda prøvet at gå tidligere i seng, men hun sover ikke før 22 lige meget hvad . Men derefter sover hun så også godt .. 
Men hvorfor skal vi igennem de skrige ture og hvorfor bliver der værre for hver aften? er det bare en periode ? Vi forstår slet ikke hvor vores nemme pige bliver af .. Og det er frusterende vi slet ikke kan hjælpe hende. 
(undskyld hvis det blev lidt rodet) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2012

Koen.

Har ingen gode råd udover måske putte hende i en slynge? Men et stort knus skal du have søde

Anmeld

21. juli 2012

JH12

tanja. skriver:

Har ingen gode råd udover måske putte hende i en slynge? Men et stort knus skal du have søde

Vi har prøvet med en bæresele men det bur kun så længe vi går en tur med hende

Anmeld

21. juli 2012

pemiro

Joyce1986 skriver:

GODE RÅD SØGES:
Min datter er nu 10 uger gammel, og hun har altid sovet fra omkring 22-08 med omkring 0-2 måltider i det tidsrum og sovet lidt i løbet af dagen. Og har faktisk været en glad og tilfreds pige som er det vi ville kalde nem. 
Men de sidste 3-4 uger har hun sovet som altid, og fra omkring kl 08 er hun vågen til omkring 10 hvor hun så sover 10-14. 
Men fra 14-22 er hun så vågen og tager max 10 min. søvn og hun sover dog lidt længere hvis man triller en tur, desværre vågner hun så snart man holder stille.  I tidsrummet 18-22 er hun meget pyldret, skriger og kun mor dur. vi har oftst kunne få hende til at slappe af med massage og et bad (som hun får hver eneste dag inden senge tid)  men de sidste par uger hjælper dette ikke til afslapningen mere, og hun bliver mere og mere hysterisk. Selv badet som hun normalt ELSKER er blevet noget hvor hun skriger sig igennem. 
Vi har prøvet hvad som helst for at få hende til at sove, men kl skal åbenbart være 22, vi skal igennem massage og bad også skal mor med i seng hvor hun bliver ammet og derefter flyttet over i liften. Vi har endda prøvet at gå tidligere i seng, men hun sover ikke før 22 lige meget hvad . Men derefter sover hun så også godt .. 
Men hvorfor skal vi igennem de skrige ture og hvorfor bliver der værre for hver aften? er det bare en periode ? Vi forstår slet ikke hvor vores nemme pige bliver af .. Og det er frusterende vi slet ikke kan hjælpe hende. 
(undskyld hvis det blev lidt rodet) 

Min er kun 5 uger så ved ikke om dette råd vil hjælpe dig:
Vores bliver tit overtræt og så skriger han også bare, og der er omtrent intet at gøre. Jeg har dog fundet en løsning..

Det er meget vigtigt der ikke sker vilde ring for ham, såsom bad, leg oav... Og så er det vigtigt at han lige har spist så han er mæt.
Jeg pakker ham helt tæt i hans dyne, så det omtrent kun lige er øjne og næse der er fri. Han får sutten i munden (holder på den til han blir rolig for ellers taber han den).
Jeg sætter mig nu med ham og vipper ham roligt fra side til side mens jeg holder ham helt tæt ind til mig, og når jeg kan høre han er ved at bmive "vild" så siger jeg rolige shhh lyde.. I løbet af en halv time er han helt væk i drømmeland...

Det er vigtigt at han er helt pakket ind i dynen, også fusserne! Og så skal det gerne være helt stramt pakket.. Det har en vildt beroligende effekt på ham..

Håber du finder en løsning der virker, for alt andet er uudholdeligt...

Anmeld

21. juli 2012

TbCp

Svøb, slynge, slyngevugge. Det er mine beste råd. 

Kan det være kolik? I så fald havde vi god gavn af zoneterapi.

Anmeld

21. juli 2012

Koen.

Joyce1986 skriver:

ØØØvøø

Vi har prøvet med en bæresele men det bur kun så længe vi går en tur med hende

Øv øv, lille Alma da hvad med sådan en slyngevugge, Liam er vild med hans og er han meget urolig svøber jeg ham og ligger ham deri, så slapper han godt af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.