Problemer med afføring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. juli 2012

KM78

Min 4 årig søn er i de seneste måneder begyndt at lave lort i sinunderbukser. Han stoppede med at bruge ble da han var 3 1/2 år og bruger kun natble.

Det er næsten hver dag at han har skidt i underbukseren og han kommer i bad hver dag fordi han lugter. Har ikke snakket med pædagogerne om det. Fordi jeg fik en nyfødt for 1 md siden.

Spørger man ham selv benægter han at have skidt eller også siger at han ikke kan mærke noget.

Nogen der har et råd eller erfaring?

Han bliver 5 år til oktober.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

Kongmulle

KM78 skriver:

Min 4 årig søn er i de seneste måneder begyndt at lave lort i sinunderbukser. Han stoppede med at bruge ble da han var 3 1/2 år og bruger kun natble.

Det er næsten hver dag at han har skidt i underbukseren og han kommer i bad hver dag fordi han lugter. Har ikke snakket med pædagogerne om det. Fordi jeg fik en nyfødt for 1 md siden.

Spørger man ham selv benægter han at have skidt eller også siger at han ikke kan mærke noget.

Nogen der har et råd eller erfaring?

Han bliver 5 år til oktober.

Jeg tror det er en reaktion på du har født og der er kommet en lille. Det er ganske almindeligt at børn reagerer sådan. Jeg syntes du skal fortælle ham at det er dejligt han er meget større end lillesøster/lillebror og at du er glad for at have sådan en stor og dygtig dreng. Så går det væk igen, det er jeg sikker på. Medmindre det er sygdomsbetonet selvfølgelig.

Anmeld

20. juli 2012

KM78

Har også tænkt på at det kunne være en reaktion på lillebroren. Men vi forsøger da at anerkende hans rolle i familien. Måske fordi vi har mindre tid nu end før at han reagerer sådan?

Han siger selv at han ikke mærker noget og det har undret os at pædagogerne ikke har sagt noget eller er deres næser blev hærdet af bæ-lugt at de ikke mærke til det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.