Prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

579 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej alle. Jeg smed p-pillerne i slutningen af maj mdr og går nu og venter spændt. Faktisk er jeg så spændt at jeg kan mærke alt der sker i min krop, er så bevidst om selv de mindste forandringer at jeg hele tiden går og tænker, nu har jeg haft kvalme de sidste par dage, det kan være jeg er gravid, men indtil nu er der ikke sket noget.

Fik min menstrution for 2 dage siden, efter 3 dage hvor jeg kun havde "blødt" gammelt blod, så håbede lige, men må stadig vente tålmodigt.

Efter jeg smed p-pillerne har jeg fundet ud af at det jo er en hel videnskab at skulle prøve at blive gravid. Hvor lang ens cyklus er, hvornår man har æggeløsning osv osv. 

Er der nogen af jer der har prøvet i længere tid der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan man finder ud af hvad dage man har størst chance for at blive gravid, og hvornår man skal teste?

ps. det er godt nok mærkeligt lige pludselig at gå fra at gøre alt for ikke at blive gravid, til faktisk at prøve at regne ud hvordan man hurtigst bliver det hehe. Det er ret vildt, men en fantastisk følelse.

Kæresten er dog lige mere tilbageholdende. Han er med på at jeg sku smide p-pillerne (hans ide), men tror han får et chok den da jeg rent faktisk "forhåbentligt" bliver gravid. Nogen gode råd til hvordan jeg håndterer kæresten. Er mænd bare mere tilbageholdende og nervøse eller?

Uha det blev langt, men tak fordi i læste med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

LilleChelle

Det kommer når det kommer - tænker du for meget over det, kan du selv være med til at sænke en evt. graviditet. 

Så tag den med ro og hyg jer når i har lyst og ikke bare fordi der er ægløsning. 

Anmeld

20. juli 2012

Jupiter

Jeg ved præcis hvordan du har det - det er skønt at være på den anden side af beslutningen om at prøve at blive gravid

Mht. at teste så ville jeg nok vente lidt med det. Jeg har det i baghovedet, som en mulighed hvis ikke det lykkes indenfor rimelig tid. For mit vedkommende kunne jeg tydeligt mærke æl 2-3 måneder efter p-pille stop, så det er ikke sikkert at tests overhovedet er nødvendige. Og personligt tror jeg på at det stresser kroppen mere at skulle tænke over det hele tiden

Mht. kæresten så har jeg én magen til. Han er ikke jublende klar, og det kommer nok lidt bag på ham når jeg faktisk står med en positiv test, men han har sagt ja, så jeg gør ikke et større nummer ud af det. Når du har testet positiv har han stadig gooood tid til at vænne sig til tanken

Anmeld

20. juli 2012

bette bebs

Ih hvor jeg kender følelsen  Det er så skønt at være i gang. Man siger at ÆL kommer ca 14 dage før mens. Jeg kan mærke det ca en lille uge før, for når jeg går på toilettet er det lige som en glidebane når jeg tørre mig, så er jeg i min fertile periode. Så går der en lille uge til jeg får ÆL og der kommer en ulækker stor snot klat agtig tingest i mine trusser. Så er jeg stadig fertil i et par dage.

Min cyklus er på 28 dage. Så det er så nemt at finde ud af. Men jeg har da også installeret en app på min mobil, lidt nørdet er man vel  

Min mand og jeg sexer generelt et par gange om uge, men jeg sørger lige for at vi sexer nogen gange extra omkring ÆL  Dvs fra ca cyklus dag 7 - cyklus dag 21.

Jeg kan anbefale dig at bruge google til at finde ud af noget mere om hvad der præcist sker med kroppen i forbindelse med ÆL. Søg evt på ægløsningsslim. Jeg synes i hvert fald der er rart at vide hvad der sker. Det har fået mig til at tage det hele med lidt mere med ro, fordi jeg nu ved hvor meget der skal passe sammen før man står med en positiv g test.

Håber du kunne bruge det til noget og jeg ikke har gjort dig mere forvirret

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene Ved godt man bare skal tage den med ro, men det er simpelthen så vildt syntes jeg, selvom der ikke er sket noget hehe. Men nu prøver jeg bare at tage 1 dag af gangen, og hvis min mens så ikke kommer på et tidspunkt så må jeg tage en test og krydse fingre 

Anmeld

27. juli 2012

Miss-86

Anonym skriver:

Hej alle. Jeg smed p-pillerne i slutningen af maj mdr og går nu og venter spændt. Faktisk er jeg så spændt at jeg kan mærke alt der sker i min krop, er så bevidst om selv de mindste forandringer at jeg hele tiden går og tænker, nu har jeg haft kvalme de sidste par dage, det kan være jeg er gravid, men indtil nu er der ikke sket noget.

Fik min menstrution for 2 dage siden, efter 3 dage hvor jeg kun havde "blødt" gammelt blod, så håbede lige, men må stadig vente tålmodigt.

Efter jeg smed p-pillerne har jeg fundet ud af at det jo er en hel videnskab at skulle prøve at blive gravid. Hvor lang ens cyklus er, hvornår man har æggeløsning osv osv. 

Er der nogen af jer der har prøvet i længere tid der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan man finder ud af hvad dage man har størst chance for at blive gravid, og hvornår man skal teste?

ps. det er godt nok mærkeligt lige pludselig at gå fra at gøre alt for ikke at blive gravid, til faktisk at prøve at regne ud hvordan man hurtigst bliver det hehe. Det er ret vildt, men en fantastisk følelse.

Kæresten er dog lige mere tilbageholdende. Han er med på at jeg sku smide p-pillerne (hans ide), men tror han får et chok den da jeg rent faktisk "forhåbentligt" bliver gravid. Nogen gode råd til hvordan jeg håndterer kæresten. Er mænd bare mere tilbageholdende og nervøse eller?

Uha det blev langt, men tak fordi i læste med 

Vi er ikke gået igang endnu med PB, men gør snart (om 35 dage )

Men vil dertil sige, at jeg tror du skal lade være med at tænke for meget over symptomerne, for jeg tror simpelthen man kan snyde en selv.. Og så ender man bare med at blive skuffet..

Jeg vil selv ikke teste hele tiden, hverken ÆL eller graviditetstest.
Vi skal bare sexe, når vi har lyst også håbe på den er der

Mht. det med din kæreste, så er min bestemt heller ikke klar, SLET ikke, men han er alligevel gået med til PB til september..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.