Han er træt skat, han er sulten skat bla bla bla

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.469 visninger
14 svar
1 synes godt om
18. juli 2012

Marts<3

Jeg har en dejligmed energi som en tordensky. Han er MEGET på. Han skal for Guds skyld ikke gå glip af noget... 

Men det jeg vil frem til er min kæreste. De første 2 mdr handlede det jo kun om at sove, spise, skide, bøvse. Når min kæreste kom hjem fra job, så lå Storm altid på hans mave og puttede. Imens fik jeg ordnet vasketøj, ryddet op osv. Men nu hvor Storm er 4 mdr, med ild i røven, gider han mildt talt IKKE og ligge og putte hele tiden. Han vil følge med, lege synges til og lege med hans elskede blæksprutte. 

Men min kæreste tror stadig de skal have en lur sammen når han kommer hjem. At de skal sidde og se Tour de france sammen. Det er som om han ikke fatter, at han er ændret. At han skal leges med og snakkes med. Han mener at babyer burde sove hele dagen.

Jeg kan vaske tøj, gå i bad, vaske op gå på nettet osv MENS jeg har Storm. Min kæreste han "kun" koncentere sig om en ting. Han skifter ham gerne, men 2 sek efter "skaaat, kan du ikke lige gør kluden våd". 

Ååårh,spå tænk dig dog om. Du VED jo du skal Bruge en klud. 

Har jeg en doven kæreste, eller er det normalt?

Jeg beklager stavefejlene. Men min iPhone vil ikke rette i teksten! Pis! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

I det mindste hjælper han til.....

Synes helt ærligt ikke du har noget at brokke dig over. Lad ham lige vænne sig til situationen, for i mine ører lyder det til at han faktisk ikke kan følge med. Babyer vokser jo hurtigt. Og en baby på 4 mdr burde stadig sove rigtig meget af sin tid - så han er jo ikke hel gal på den.

At han ikke kan huske en våd klud - ej helt ærligt... Det kan jeg sgu heller ikke altid! Og netop derfor er jeg gået til vådservietter BUM altid vådt

Anmeld

18. juli 2012

Marts<3

rikkeregnbue skriver:

I det mindste hjælper han til.....

Synes helt ærligt ikke du har noget at brokke dig over. Lad ham lige vænne sig til situationen, for i mine ører lyder det til at han faktisk ikke kan følge med. Babyer vokser jo hurtigt. Og en baby på 4 mdr burde stadig sove rigtig meget af sin tid - så han er jo ikke hel gal på den.

At han ikke kan huske en våd klud - ej helt ærligt... Det kan jeg sgu heller ikke altid! Og netop derfor er jeg gået til vådservietter BUM altid vådt

Tror måske du har misforstået mit indlæg lidt, for der var ikke meningen du skulle blive fornærmet. Jeg er godt klar over han hjælper til, vi er trods alt to om dette. Det vil jeg vil frem til, er om det er normalt syn mænd har babyer. At de ikke er ligeså "aktive" med deres børn. 

Men tak for svar... 

Anmeld

18. juli 2012

Fenja09

Jeg ved ikke om det er normalt, men sådan havde min kæreste det også i en periode - har også måtte fortælle ham, at han blev nødt til at lege med vores datter istedet for bare at sidde med hende på skødet og så regne med at hun gad det. Herhjemme tog det lige lidt tid, men idag er der ingenting, men som alle andre forældre, så er man træt og man ville nogle gange ønske at de bare ville sidde og se tv  

Desuden er det jo som regel mødrene der går hjemme hele dagen med barnet og derved lære man også barnet at kende på en helt anden måde end den der arbejder ude. Der kan sagtens ske meget store ting på få dage, hvor den arbejdende ( far) lige skal nå at følge med.

Jeg tror at din kæreste skal have lidt ekstra tid til at finde ud af at jeres barn udvikler sig og at det lige pludselig går rigtig stærkt. Bær lidt over med ham, fortæl ham det du mener på en god måde og så kommer det af sig selv

/Fenja

Anmeld

18. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Marts<3 skriver:

Tror måske du har misforstået mit indlæg lidt, for der var ikke meningen du skulle blive fornærmet. Jeg er godt klar over han hjælper til, vi er trods alt to om dette. Det vil jeg vil frem til, er om det er normalt syn mænd har babyer. At de ikke er ligeså "aktive" med deres børn. 

Men tak for svar... 

Det tror jeg er meget normalt. Og jeg blev skam ikke fornærmet (jeg beklager, hvis det var et hårdt svar). Jeg følte bare i øjeblikket at du ikke satte pris på at han faktisk ER DER og hjælper.

Men ja, jeg tror det er meget normalt så. Min eks, Idas far ved slet ikke hvad han skal lave med hende. Han vil også helst at hun bare sidder og så er det bare det. Så ja, det er nok meget normalt

Anmeld

18. juli 2012

gædde/gitte

åh.... ja..... mænd...... er også spændt på hvordan min reagere når der kommer sådan en bette én , engang når min krop gider grrrrr. Min mand arbejder 03.00-17.00 Ca. og han har altid overskud til rengøring, men om han magter at tumle med bebs, det må tiden jo vise... hvis ikke, ja så gør jeg  tror det hjælper hvis ens mand har venner med små børn, for så kan de ligesom opservere, hvordan sådan en fungerer

Anmeld

18. juli 2012

Janni.

Kan du ikke guide ham lidt, komme med små ledetråd om hvad der kunne være godt for Storm og far/søn forholdet? Sådan på en kærlig måde.

Det hjalp her i den periode. Tror det er helt normalt at din kæreste ikke er helt up to date..

Anmeld

18. juli 2012

Laulund87

Hehe mon ikke han finder ud af hvor hurtigt det går med tiden

Desuden synes jeg ikke at du BARE skal være taknemmlig over at han overhovedet er der. Som du selv siger, I har været to om at lave en baby så selvfølgelig skal han hjælpe. Bliv ved med at sige at han skal huske den klud..

Anmeld

18. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min sundhedsplejerske sagde én ting som jeg synes er godt at have med sig:

"Lad dem være sammen som de har lyst. Bland dig udenom"

Han skal nok finde ud af det med tiden

Anmeld

18. juli 2012

Marts<3

Tak for alle Jeres svar... Jeg skal måske bare trække vejret dybt! 

Men jeg er et lidt halv bittert menneske. Og jeg gider sgu ikke leve som om det er i 1800tallet. Manden tager 3 dage ALENE til Milano for at få sol og lidt luft! Han sover til min. Kl 10 i weekender og ferie. For serveret sin aftensmad og sover i soveværelset med lukket dør,(vores søn larmer jo) blahhh... 

Så blir det sgu en tand for meget når jeg også skal sørger for en klud! 

Ja, han er der. Og han er flittig til at gå en tur. Men jeg vil sgu ha mere hjælp. Tror dette indlæg er et resultat af storm vågnede 04.37! Argh, mænd! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.