jeg er bange for barn nummer to

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

614 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. juli 2012

Anonym trådstarter

Vi er ved at forsøge at lave barn nummer to. Og jeg glæder mig selvfølgelig, men jeg er også meget meget nervøs fordi det var så svært med vores første.

For det første havde hun meget slem kolik. Virkelig skrækkeligt start at få! Og så kæmpede jeg med amning i 4 måneder, hvorefter jeg måtte give op. Brugte suttebrikker det meste af tiden. Har flade og indadvendte brystvorter, så hun havde virkelig svært ved at få fat.

Nu frygter jeg jo så med næste barn. Jeg gik helt ned pga den dårlige start. Alt gik galt. Hvad hvis næste barn får kolik? Eller ammeproblemer? Hvordan skal jeg tackle det? Vil virkelig gerne amme.

Hele det cirkus var bare så åndssvagt hårdt følte mig som en fiasko, fordi alt bare gik så dårligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

KakaoDrik

Hvor gammel er jeres datter nu? Hendes alder kan være afgørerne for hvor hårdt et pres du kan føle hvis i får et barn indenfor 1 år som er lige så krævende som hende i startede ud med  

Anmeld

17. juli 2012

Anonym trådstarter

KakaoDrik skriver:

Hvor gammel er jeres datter nu? Hendes alder kan være afgørerne for hvor hårdt et pres du kan føle hvis i får et barn indenfor 1 år som er lige så krævende som hende i startede ud med  

Det vil jeg helst ikke skrive, da jeg så tror nogen vil kunne kende mig.. men aldersforskellen er passende, synes jeg

Anmeld

17. juli 2012

KakaoDrik

Anonym skriver:

Det vil jeg helst ikke skrive, da jeg så tror nogen vil kunne kende mig.. men aldersforskellen er passende, synes jeg

Det er ikke aldersforskellen på børnene jeg mener hvis det er det du tror,det er hvilket pres du fornemmer nu kontra hvordan det ville være for dig hvis du fik en mere som var en tro kopi af din datter. Hvis du mener du /i kan klare det så tag chancen Hvis ikke så vent til du føler dig mere sikker 

Anmeld

18. juli 2012

Tulle28

Omvendt, så tænk på at det da næsten ikke kan blive VÆRRE end det I har været igennem - og det klarede I jo:-)

Kan du ikke allliere dig med en ammerådgiver næste gang? Jeg ved at de på ammenet.dk gerne kommer ud (sådan var det ihvertfald engang) og hjælper dig og ellers var det måske værd at overveje om I skal gå direkte til flasken næste gang?

Kram,
Tulle

Anmeld

18. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. imellem vores. Jeg havde amme problemer med med nr. 1, men ikke med nr. 2 - det kørte bare med amningen fra starten af. Jeg sagde allerede, da jeg kom på fødegangen, at jeg havde haft ammeproblemer, og sygeplejersken var så søde til, at hjælpe.

Anmeld

18. juli 2012

anynom

Anonym skriver:

Vi er ved at forsøge at lave barn nummer to. Og jeg glæder mig selvfølgelig, men jeg er også meget meget nervøs fordi det var så svært med vores første.

For det første havde hun meget slem kolik. Virkelig skrækkeligt start at få! Og så kæmpede jeg med amning i 4 måneder, hvorefter jeg måtte give op. Brugte suttebrikker det meste af tiden. Har flade og indadvendte brystvorter, så hun havde virkelig svært ved at få fat.

Nu frygter jeg jo så med næste barn. Jeg gik helt ned pga den dårlige start. Alt gik galt. Hvad hvis næste barn får kolik? Eller ammeproblemer? Hvordan skal jeg tackle det? Vil virkelig gerne amme.

Hele det cirkus var bare så åndssvagt hårdt følte mig som en fiasko, fordi alt bare gik så dårligt...

Jeg har ingen råd, men ville bare fortælle at jeg har det på nøjagtigt samme måde! Slut-graviditet + starten efter fødslen var bare så hård for os alle, hvad hvis det sker igen.. Og går med de her skruk tanker nu selvom jeg havde fravalgt tanken om et barn mere. Suk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.