Rejse efter fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2012

Putomanen

ønskebarn74 skriver:

lægen hjælper gerne en i sådan en situation.. ring og snak med din læge på forhånd.. det har vi gjort..

Hold da op, det troede jeg ikke, at de ville.

Det kunne godt være, at jeg skulle ringe til lægen og høre, hvad vores muligheder er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

ønskebørn74

Putomanen skriver:

Hold da op, det troede jeg ikke, at de ville.

Det kunne godt være, at jeg skulle ringe til lægen og høre, hvad vores muligheder er...

jo da, de ved jo hvor hårdt i kæmper..

og det kan være det giver dig noget ro..

så du bare kan slappe af og tage tingene som de kommer..

Anmeld

17. juli 2012

tinasmor

Putomanen skriver:

Min kæreste og jeg skal igang med vores 4. ICSI forsøg i det offentlige. Jeg regner med at vi kan tilmelde os i starten af august måned, og da det er en lang behandling, vil BP være i starten af oktober måned.

Vi overvejer at tage en tur til Asien i efteråret, eventuelt i midten af oktober måned.

Jeg har snakket med en klinik vedrørende vaccinationer, og det burde ikke være et problem, både i forhold til fertilitetsbehandling og graviditet.

Jeg kan dog mærke, at jeg er meget nervøs for at tage beslutningen. Hvad hvis jeg bliver gravid. Er det så en dårlig ide at tage afsted? Er der andre hensyn der skal tages?

På den ene side vil jeg vildt gerne afsted, og jeg kan ikke blive ved med at sætte mit liv på stand-by pga. behandling. På den anden side er jeg bange for, at rejsen eventuelt kan blive ødelagt eller aflyst pga. behandling/en eventuel graviditet.

Jeg håber, I damer har et godt råd eller erfaring.

Vi endte også med hele tiden at udskylde ting. Vi gjode det, at vi til sidst udskød vores sidste behandling et par måneder mens vi tog på en lang ferie. Allerhelst ville jeg i behandling fordi jeg hadede de gange man blev nød til at vente, men vores forhold havde brug for det, så vi sprang et par måneder over og bestilte rejsen. Det var en SKØN rejse.

Held og lykke med det.

Anmeld

17. juli 2012

Putomanen

tinasmor skriver:

Vi endte også med hele tiden at udskylde ting. Vi gjode det, at vi til sidst udskød vores sidste behandling et par måneder mens vi tog på en lang ferie. Allerhelst ville jeg i behandling fordi jeg hadede de gange man blev nød til at vente, men vores forhold havde brug for det, så vi sprang et par måneder over og bestilte rejsen. Det var en SKØN rejse.

Held og lykke med det.

Mit probleme er, at vi lige har holdt 4 måneders pause fra behandling, så jeg kan ikke få mig selv til at holde endnu en pause, som så vil blive på ca. 3 måneder.

Men i følge mine beregninger burde vi være færdige med behandlingen på det tidspunkt vi rejser, og vi skal forhåbentlig kun forholde os til, at jeg eventuelt er gravid.

Anmeld

18. juli 2012

nielsen80

Hej søde,
Jeg synes bestemt du skal tage afsted(gravid eller ikke gravid), så længe vaccinationer ikke er et problem.
Jeg skulle rejse en del i forbindelse med arbejde under og efter vores sidste forsøg, og det var intet problem.
Er sikker på det lykkes næste gang or jer, og man kan sagtens rejse, være på ferie etc. hvis du har en nogenlunde normal graviditet- hvilket jeg er sikker på du får. Bare vær opmærksom på, at kødet du spiser er gennemstegt, og pas på dig selv i forbindelse med tunge løft.
Synes virkelig det er en god ide, at I planlægger jeres liv, som I ønsker det og ikke efter behandlingerne. Man kan simpelthen ikke blive ved med at sætte alt på stand by.
Håber desuden du er ved at være ovenpå igen....eller har fået det lidt bedre.

Anmeld

19. juli 2012

Putomanen

nielsen80 skriver:

Hej søde,
Jeg synes bestemt du skal tage afsted(gravid eller ikke gravid), så længe vaccinationer ikke er et problem.
Jeg skulle rejse en del i forbindelse med arbejde under og efter vores sidste forsøg, og det var intet problem.
Er sikker på det lykkes næste gang or jer, og man kan sagtens rejse, være på ferie etc. hvis du har en nogenlunde normal graviditet- hvilket jeg er sikker på du får. Bare vær opmærksom på, at kødet du spiser er gennemstegt, og pas på dig selv i forbindelse med tunge løft.
Synes virkelig det er en god ide, at I planlægger jeres liv, som I ønsker det og ikke efter behandlingerne. Man kan simpelthen ikke blive ved med at sætte alt på stand by.
Håber desuden du er ved at være ovenpå igen....eller har fået det lidt bedre.

Jeg tror også, at jeg efterhånden har besluttet mig for at tage afsted. Der er masser af steder, hvor man ikke behøver at tage piller mod Malaria, så der er masser af muligheder for os. Chancen for en besværlig graviditet er, som du skriver, ret lille. I det tilfælde kan jeg højst sandsynligt få en lægeerklæring...

Klinikken, der rådgav om vaccination, sagde også, at jeg skulle passe på med lokal mad, kun drikke vand fra flaske osv. Ting man egentlig altid tager hensyn til.

Du har helt ret i, at jeg skal leve mit liv som ellers. Ellers får denne behandlingsverden en alt for stor betydning i mit liv, og det er ikke til at klare i længden.

Tusind tak for dit beroligende råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.