Problemer efter samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juli 2012

anja89

Jeg har et barn på næsten 5 år som er på samvær hos sin far hver anden weekend (fredag-søndag) men hver gang jeg får mit barn hjem om  søndagen er der bare rent ramaskrig fra hjemkomst og til sengetid 

Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal stille op, jeg er så brugt når mit barn har været på samvær hos faderen.

Selv børnehaven bemærker at mit barn er meget nemmere at hidse op når der har været samvær (mit barn har i forvejen problemer med sit tempramane) 

Efter en weekend tager det oftes 3-4 dage før mit barn er nogenlunde til at havde med at gøre igen 

Hvad kan jeg gør? Normalt burte man glæde sig til en fri weekend men jeg afskyr dem mere og mere da jeg ved hvordan det ende når jeg får retur 

Det påvirker også den lille på 2 år rigtig meget herhjemme.

Pleas er der ikke nogle der kan hjælpe inden jeg bryder helt sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

Mutti2B

Jeg kan desværre ikke komme med nogle kloge ord, men vil lige gøre dig opmærksom på at du ikke er anonym

Anmeld

15. juli 2012

anja89

Mutti2B skriver:

Jeg kan desværre ikke komme med nogle kloge ord, men vil lige gøre dig opmærksom på at du ikke er anonym

Tak... Hvor irreterende min fon driller og kan ikke rette det  

Nå må håbe de ikke er her

Anmeld

15. juli 2012

DitteFisk

Har du en fornemmelse af hvordan samværdet mellem far/barn fungere? Ved du hvordan far er sammen med barnet på?

Jeg kender jo ikke til forholdet, men et skud i tågen - det kan jo være barnet ikke føler det får sig ordentligt "mættet" på far i de 2-3 dage, og derfor har en uforklarlig frustration efterfølgende.
Eller kan det være maglende struktur der er på spil i den weekend? Og så har barnet svært ved at tilasse sig "normalen" igen bagefter? Børn er ellers ret omstillingsparate, men ved for stort press kan de jo også bukke under.

Anmeld

15. juli 2012

anja89

Gigl skriver:

Har du en fornemmelse af hvordan samværdet mellem far/barn fungere? Ved du hvordan far er sammen med barnet på?

Jeg kender jo ikke til forholdet, men et skud i tågen - det kan jo være barnet ikke føler det får sig ordentligt "mættet" på far i de 2-3 dage, og derfor har en uforklarlig frustration efterfølgende.
Eller kan det være maglende struktur der er på spil i den weekend? Og så har barnet svært ved at tilasse sig "normalen" igen bagefter? Børn er ellers ret omstillingsparate, men ved for stort press kan de jo også bukke under.

Jeg ved at far sjældent er der når jeg aflevere og ved han arbejder lørdag morgen til kl 8 hvor efter han lige skal sove.

Nogle gange fortæller mit barn midt på ugen at der er et savn til far og så bliver der altid tilbudt at vi kan ringe og sige hej.

Jeg har før forslået at vi måske kunne udvide samvær fra evt torsdag-søndag eller fredag-mandag men det mener han ikke kan lade sig gøre på grund af hans arbejde 

Mange gange skal de lave en masse når der er samvær men helt hvad og hvordan det fungere kender jeg ikke til

Anmeld

15. juli 2012

DitteFisk

anja89 skriver:

Jeg ved at far sjældent er der når jeg aflevere og ved han arbejder lørdag morgen til kl 8 hvor efter han lige skal sove.

Nogle gange fortæller mit barn midt på ugen at der er et savn til far og så bliver der altid tilbudt at vi kan ringe og sige hej.

Jeg har før forslået at vi måske kunne udvide samvær fra evt torsdag-søndag eller fredag-mandag men det mener han ikke kan lade sig gøre på grund af hans arbejde 

Mange gange skal de lave en masse når der er samvær men helt hvad og hvordan det fungere kender jeg ikke til

Hmm okay. Så er det heller ikke at nemt for dig at vide hvorfor dit barn reagerer sådan.

Det er heller ikek sikkert at mere tid vil hjælpe - man skal måske nærmere se på kvaliteten af den tid de har. Men godt de tager ud og laver noget sammen.

Det er svært at svare på :/ og masser af ekstra arbejde for dig..

Anmeld

15. juli 2012

anja89

Gigl skriver:

Hmm okay. Så er det heller ikke at nemt for dig at vide hvorfor dit barn reagerer sådan.

Det er heller ikek sikkert at mere tid vil hjælpe - man skal måske nærmere se på kvaliteten af den tid de har. Men godt de tager ud og laver noget sammen.

Det er svært at svare på :/ og masser af ekstra arbejde for dig..

Ja største delen af gangene er de ikke hjemme under samvær.

Syntes bare at reaktionen efter samvær er blevet værre på det sidste 

Og tager bare hårdt hver gang jeg tager imod

Anmeld

15. juli 2012

smølfine

anja89 skriver:

Ja største delen af gangene er de ikke hjemme under samvær.

Syntes bare at reaktionen efter samvær er blevet værre på det sidste 

Og tager bare hårdt hver gang jeg tager imod

Her havde vi samme problem efter endt samvær søndag, men det blev rent faktisk løst ved at far aflevere i skole mandag morgen. Så hvis det på nogen måde kunne lade sig gøre, kunne det være en løsning. Og ellers vil jeg sige at tiden gør det bedre, når dit barn bedre kan udtrykke sine følelser og fortælle hvad hun har oplevet hos far.

Anmeld

15. juli 2012

anja89

smølfine skriver:

Her havde vi samme problem efter endt samvær søndag, men det blev rent faktisk løst ved at far aflevere i skole mandag morgen. Så hvis det på nogen måde kunne lade sig gøre, kunne det være en løsning. Og ellers vil jeg sige at tiden gør det bedre, når dit barn bedre kan udtrykke sine følelser og fortælle hvad hun har oplevet hos far.

Det har jeg spurgt om men det siger han ikke er muligt med hans arbejde...

Håber det bliver bedre, men på det seneste syntes jeg bare det er blevet værre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.