Hej 132319
Det er et rigtig godt spørgsmål, du stiller!
Loop-It er stadig en ny virksomhed og derfor er jeg også stadig i en fase, hvor jeg må prøve nogle ting af for at se, hvad der virker bedst. Hermed også prisen på fragten, som jeg har i den seneste tid har overvejet skulle skrues sammen på en anden måde.
Intentionen er at give brugt tøj nyt liv igen og skal det have det, skal I jo have lyst til at købe det. Jeg vil gerne sælge det billigst muligt og dermed er jeg også nød til at tage noget for fragten for ellers vil det være rent underskudsforretning for mig. Jeg har dog ingen intention om at skulle tjene noget på fragtdelen, så det handler om at finde en pris, der balancere fragten på den lange bane.
Jeg vil også gerne skabe en hjemmeside, der er nem at bruge. Derfor skal der heller ikke være alt for mange priser at tage stilling til og det er også derfor, at jeg har valgt at have en fast pris på fragten op til et bestemt købsbeløb, hvor fragten så bliver gratis.
Men da jeg gerne vil skabe en hjemmeside og virksomhed som kunderne synes om at bruge, så vil jeg meget gerne høre din - og andres mening - om fragtspørgsmålet. For der er naturligvis andre muligheder også. Vil det være bedre at:
1) Sætte fragtprisen ned til 39 kr i stedet (uanset mængde, men dog en lavere fragt en i dag) og så sætte købsbeløbet for fri fragt op til 300 kr i stedet?
2) Veje pakken inden afsendelse og så tage den specifikke fragtpris? Det vil i praksis betyde, at der vil stå et fragtbeløb på f.eks 49 kr ved varerne, når du bestiller dem. Jeg vil så veje pakken og hvis det koster mindre end 49 kr at sende pakken, så vil jeg nedskrive det beløb, du skal betale inden jeg trækker det fra din konto. Det vil være en mindre gennemsigtig model for kunden, men man vil dog ved bestillingen kunne se, hvad det max vil komme til at koste og er man heldig bliver beløbet mindre:-)
Jeg sender pt pakkerne med A post fordi kunden så modtager tøjet hurtigere og jeg selv har det sådan, at når jeg selv bestiller noget på nettet, vil jeg gerne have det hurtigt. Men vil det være ok at sende med B post, hvor det bliver et par kr billigere, men så tager et par dage mere med posten?
Jeg håber meget at du vil skrive tilbage, så jeg kan høre, hvad du synes vil virke bedst og jeg håber også at andre vil give deres besyv med. Det handler jo om at få skabt den bedste hjemmeside for kunderne:-).
Hvis du lige nu har kig på et par ting på siden, så send mig gerne en mail fra hjemmesiden under "kontakt os" og skriv varenr på de ønskede ting, så vil jeg gerne veje det for dig og tage den eksakte fragtpris:-)
Med venlig hilsen
Alice Meyerhoff
www.loop-it.dk