et par spørgsmål til eksperterne :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. juli 2012

gædde/gitte

Hej alle kloge kvinder...

som sagt tidligere så er jeg ny, har intet forstand på bebs(ved højeste hvor maden skal ing og hvor den kommer ud) og sikke teknisk det pludselig virker det hele.

Så:

1. er de billige test (feks. fra billigtest.dk) ligeså sikre som de dyre fra apoteket?

2. Hvornår tester man? (har flere veninder der igennem hele deres graviditet har haft mens osv)

3. er det nødvendigt med ÆL tests, eller er udregningen nok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

Kay

ja de billige er lige så gode

du tester den dag du skulle havde haft din mens.

og æl test kan være en hjælp... men de kan også være meget svære at tyde... jeg ville nok prøve nogle måneder uden... og så hvis man bliver for desperat prøve æl tests... men det er bare mig

Anmeld

15. juli 2012

gædde/gitte

Tusind tak fru flodhest

så blev jeg lige lidt klogere i dag

Anmeld

15. juli 2012

Masig

gædde skriver:

Hej alle kloge kvinder...

som sagt tidligere så er jeg ny, har intet forstand på bebs(ved højeste hvor maden skal ing og hvor den kommer ud) og sikke teknisk det pludselig virker det hele.

Så:

1. er de billige test (feks. fra billigtest.dk) ligeså sikre som de dyre fra apoteket?

2. Hvornår tester man? (har flere veninder der igennem hele deres graviditet har haft mens osv)

3. er det nødvendigt med ÆL tests, eller er udregningen nok?

Som Kay siger mht de to første spørgsmål, men jeg er så lidt omvendt mht Æl testene... De kan være en god ide for at finde ud af hvornår ÆL ligger, for det er ikke sikkert den ligger som beregningerne siger... Jeg kunne have ÆL på 12. dagen i cyklus den ene måned og 17. dagen den næste måned... Jeg kunne mærke den og var derfor ikke i tvivl, men hvis ikke man kan mærke den, så kan man jo hurtigt bruge rigtig mange måneder på at sexe på de forkerte dage fordi man tror at ÆL ligger på en bestemt dag og det så viser sig den ligger på en helt anden dag...

Men man kan selvfølgelig også bare sørge for at have sex ca. hver anden dag hele cyklus igennem, så er man sikker på at ramme dagen.. Om det så bliver til en baby, det vil kun tiden vise...

Anmeld

15. juli 2012

gædde/gitte

kunne du mærke ÆL?????......... kan man det??......

Anmeld

15. juli 2012

Miss Church

gædde skriver:

kunne du mærke ÆL?????......... kan man det??......

Nogle kan, andre kan ikke

Man får æl-slim/udflåd, når man har æl. Nogle mere end andre Så der kommer små tegn fra kroppen, når man har æl. 

Held og lykke

Anmeld

16. juli 2012

gædde/gitte

lige et spørgsmål mere.... jeg kender mange der har haft sin menstrution, som normalt, mens de har gået gravide.... hvornår tester man så og vil testen være negativ??

har en veninde der i foråret pludselig testede positiv, hun var så i 8 mrd. hun gik på barsel og fødte en uge senere, så lægerene havde taget fejl 2 gange   

Anmeld

16. juli 2012

LinLin

gædde skriver:

lige et spørgsmål mere.... jeg kender mange der har haft sin menstrution, som normalt, mens de har gået gravide.... hvornår tester man så og vil testen være negativ??

har en veninde der i foråret pludselig testede positiv, hun var så i 8 mrd. hun gik på barsel og fødte en uge senere, så lægerene havde taget fejl 2 gange   

Ej hvor vildt!

Jeg har aldrig brugt æl test.... Har kunnet mærke når jeg har haft det

Anmeld

16. juli 2012

gædde/gitte

altså hun testede pludselig positiv på en graviditetstest... hun anede ikke hun var gravid... troede blot hun var blevet lidt flommet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.