Når det bløder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. juli 2012

AnnaK89

Jeg har lige haft min datter ved brystet, men det begyndte at bløde fra vorten (vi bruger pt. ammebrikker pga. ømme og spændte bryster).
Hvad gør jeg så nu?
Må jeg fortsat amme hende eller skal jeg kun amme på det andet bryst?
Hvordan får jeg det hurtigst muligt til at hele og holde op med at bløde?
Vi har en brystpumpe, så kan evt. malke noget ud?
Skal vi over på MME imens?

Ja sikke mange spørgsmål - men ved ikke lige hvad der er rigtig og forkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

Koen.

Jeg har ammet mens det har blødt lidt, da jeg på et tidspunkt fik en mega revne der blødte meget malkede jeg kun ud fra det bryst og lå ham til det andet og det funkede fint de 3 dage til såret var ok igen

Anmeld

15. juli 2012

chael

Ja, jeg kunne aldrig drømme om at amme fra et blødende bryst

Jeg gjorde det her 3. gang og jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til det. Så ja, enten give det en pause og så pumpe ud med en brystpumpe, for det skal have ro længe. Jeg havde ikke held med ammebrikker, men det håber jeg da du har

Jeg kastede håndklædet i ringen, for jeg ville ikke amme blod til mit barn, selvom sygeplejersken sagde det var ok. Tanken om det, det er væmmeligt

Håber din amning kommer til at gå bedre end min

Anmeld

15. juli 2012

AnnaK89

tanja. skriver:

Jeg har ammet mens det har blødt lidt, da jeg på et tidspunkt fik en mega revne der blødte meget malkede jeg kun ud fra det bryst og lå ham til det andet og det funkede fint de 3 dage til såret var ok igen

Okay - men mælken du malkede ud, kasserere man så ikke bare det? Der kommer jo også blod i.
Vil der blive ved med at være nok mælk bare på det ene bryst?

Anmeld

15. juli 2012

AnnaK89

chael skriver:

Ja, jeg kunne aldrig drømme om at amme fra et blødende bryst

Jeg gjorde det her 3. gang og jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til det. Så ja, enten give det en pause og så pumpe ud med en brystpumpe, for det skal have ro længe. Jeg havde ikke held med ammebrikker, men det håber jeg da du har

Jeg kastede håndklædet i ringen, for jeg ville ikke amme blod til mit barn, selvom sygeplejersken sagde det var ok. Tanken om det, det er væmmeligt

Håber din amning kommer til at gå bedre end min

Nej jeg tog hende også straks fra og lagde hende til det andet bryst. Håber virkelig ikke det kommer til at bløde også

Må hellere prøve at malke ud fra det bryst til såret er helet.
Har du nogle råd til hvordan jeg får det helet hurtigt?

Anmeld

15. juli 2012

chael

AnnaKJ skriver:

Nej jeg tog hende også straks fra og lagde hende til det andet bryst. Håber virkelig ikke det kommer til at bløde også

Må hellere prøve at malke ud fra det bryst til såret er helet.
Har du nogle råd til hvordan jeg får det helet hurtigt?

Man kan vidst købe noget salve på apoteket. Og så lad det luft tørre godt og grundigt. Smør det evt ind i lidt rester fra modermælken, det skulle vidst også have en heelende effekt

Anmeld

15. juli 2012

Koen.

AnnaKJ skriver:

Okay - men mælken du malkede ud, kasserere man så ikke bare det? Der kommer jo også blod i.
Vil der blive ved med at være nok mælk bare på det ene bryst?

Nej den fik han for det blødte ikke så meget når jeg malkede ud, der var fint med mælk men det var benhårdt arbejde i 3 dage for måtte malke ud hver 2.time for at holde produktionen oppe, men det var okay når det kun var 3 dage

Håber det snart blive bedre, suttebrikker er guld værd, bruger vi os og han er to måneder i dag

Anmeld

15. juli 2012

AnnaK89

chael skriver:

Man kan vidst købe noget salve på apoteket. Og så lad det luft tørre godt og grundigt. Smør det evt ind i lidt rester fra modermælken, det skulle vidst også have en heelende effekt

Okay tusind tak for svar

Håber det virker

Anmeld

15. juli 2012

AnnaK89

tanja. skriver:

Nej den fik han for det blødte ikke så meget når jeg malkede ud, der var fint med mælk men det var benhårdt arbejde i 3 dage for måtte malke ud hver 2.time for at holde produktionen oppe, men det var okay når det kun var 3 dage

Håber det snart blive bedre, suttebrikker er guld værd, bruger vi os og han er to måneder i dag

Okay jeg må se om jeg kommer noget med når jeg malker ud.
Har sådan en pumpe der stimulere også, så håber det går med at holde produktionen oppe.

Men tror vi for en sikkerheds skyld køber lidt MME hvis jeg skulle begynde at bløde på det andet bryst også.

Anmeld

15. juli 2012

Koen.

AnnaKJ skriver:

Okay jeg må se om jeg kommer noget med når jeg malker ud.
Har sådan en pumpe der stimulere også, så håber det går med at holde produktionen oppe.

Men tror vi for en sikkerheds skyld køber lidt MME hvis jeg skulle begynde at bløde på det andet bryst også.

Håber det lykkes for dig, men ja der sker jo intet ved at have en pakke hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.