Det der med at komme i bad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. juli 2012

Silas&Mille

Silas er 18 måneder gammel og har hele tiden synes det var sjovt at komme i bad. Både i badkaret og under bruseren.

Men nu skriger han helt vildt lige så snart vi tænder for vandet. Det har været sådan i 4-6 uger nu og vi forstår ikke hvad der er galt. 

Vi kan ikke komme i tanke om at der skulle være sket noget i badet, hverken i badekaret eller i bruseren.

Det lidt sjove er så at han har et par gange været med farmand under bruseren hvor han sidder på armen af ham, og der er der ikke rigtig noget problem 

Kan de små godt komme ind i en periode hvor de bare ikke vil i bad? også selvom der ikke er sket noget?

Gode råd modtages med kyshånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

B&J

jaa det kan desværre ske her hjemme har det sket 3 gange nu...

og det går over igen det tager ca en månede her hjemme ellers den slemme varede i 3mdr...

og det er slet ikke sjovt de skriger som de var pisket vi skynder os bare at give daniel et bad ud og tøre også stopper han igen

Anmeld

15. juli 2012

Mother-love

Jeg tror det er meget normalt at det sker. Vi har 7-9-13 ikke oplevet det endnu. Men vi har så over flere gange været ude for i perioder at isabella skriger som en gal så snart hun kommer på puslebordet. Og så snart hun kommer væk er der intet. Det er så hjerteskærende for det lyder virkelig som om hun får tæsk.
Men jeg synes bare du skal gøre det så hurtigt som du nu kan. Og måske selvom han skriger prøve og synge f.eks. Så han mærker at det "legetid" mon ikke det snart går over. Håber jeg for jer. Det er så hårdt når de ting bliver en kamp.

Anmeld

15. juli 2012

Silas&Mille

B&J skriver:

jaa det kan desværre ske her hjemme har det sket 3 gange nu...

og det går over igen det tager ca en månede her hjemme ellers den slemme varede i 3mdr...

og det er slet ikke sjovt de skriger som de var pisket vi skynder os bare at give daniel et bad ud og tøre også stopper han igen

Det er bare SÅ dejligt at læse at det ikke bare er Silas der er sådan

Vi skynder os også bare og lige så snart han er pakket ind i håndklædet og vi forladet badeværelset så er der ikke noget.

Anmeld

15. juli 2012

Silas&Mille

michelledam skriver:

Jeg tror det er meget normalt at det sker. Vi har 7-9-13 ikke oplevet det endnu. Men vi har så over flere gange været ude for i perioder at isabella skriger som en gal så snart hun kommer på puslebordet. Og så snart hun kommer væk er der intet. Det er så hjerteskærende for det lyder virkelig som om hun får tæsk.
Men jeg synes bare du skal gøre det så hurtigt som du nu kan. Og måske selvom han skriger prøve og synge f.eks. Så han mærker at det "legetid" mon ikke det snart går over. Håber jeg for jer. Det er så hårdt når de ting bliver en kamp.

Vi havde en kort periode da han kun kom i badekaret hvor han skreg når han blev sat i vandet. Men så pjaskede vi bare lidt i vandet og viste ham legetøjet så var der ikke noget, så var han nærmest ikke til at få op af vandet igen

Vi har 7-9-13, heldigvis ikke prøvet det med puslebordet

Anmeld

15. juli 2012

Clisolka

Silas&Mille skriver:

Silas er 18 måneder gammel og har hele tiden synes det var sjovt at komme i bad. Både i badkaret og under bruseren.

Men nu skriger han helt vildt lige så snart vi tænder for vandet. Det har været sådan i 4-6 uger nu og vi forstår ikke hvad der er galt. 

Vi kan ikke komme i tanke om at der skulle være sket noget i badet, hverken i badekaret eller i bruseren.

Det lidt sjove er så at han har et par gange været med farmand under bruseren hvor han sidder på armen af ham, og der er der ikke rigtig noget problem 

Kan de små godt komme ind i en periode hvor de bare ikke vil i bad? også selvom der ikke er sket noget?

Uhhh ja, den periode er vi også igennem herhjemme - det er ikke sjovt  Isabella på 20 mrd. har også lige fra start været glad for badet men ikke mere. Og det værste er når jeg skal vaske hendes hår  

Vi har gjort det, at hun sidder sammen med en af os i badet - så ikke hun sidder alene i sit kar, og det har hjulpet herhjemme 

Anmeld

15. juli 2012

Nadia&Daniel

Silas&Mille skriver:

Laura på 20 mdr. elsker at komme i bad, men men men, når håret så skal vaskes, så er det en kamp (og der er ikke sket noget)n Sådan har det været i nogle mdr. nu

Anmeld

15. juli 2012

Janni.

Hvis du kigger under min profil vil du finde en tråd om lige nøjagtig dette emne. Vores Silas har lige været det igennem og det er muligt at hjælpe dem igennem uden for meget skrig og gråd.
Jeg kan lige kort fortælle hvad vi gjorde og stadig før. Silas er blevet glad for sit bad igen.

Da det var værst, kunne vi ikke gå på badeværelset uden han græd og skreg. Vi startede med langsom tilvænning igen. Lod ham være med i at gøre badet klar og fortalte ham alt hvad vi gjorde. Lod ham sidde på os imens han legede med vandet i badekarret og gav ham en etage vask. De første par gange var han slet ikke i vandet, men han blev vasket uden gråd. Det var pointen for os.

Nu er han glad for det igen. Vi gør det på samme måde endnu. Fortæller hvad der skal ske. Hjælper ham af tøjet. Finder badekarret frem. Så holder han bruseren imens karret bliver fyldt. Når det er fyldt, så finder vi legetøjet, 1 af gangen som han selv putter i karret, til sidst gør han selv tegn til at det er hans tur.

Badet tager lidt længere tid, men det er en dejlig hyggestund for os alle.

Jeg ved ikke om du kunne bruge det til noget. for at badet snart bliver en hyggestund igen.

Anmeld

15. juli 2012

B&J

Silas&Mille skriver:

Det er bare SÅ dejligt at læse at det ikke bare er Silas der er sådan

Vi skynder os også bare og lige så snart han er pakket ind i håndklædet og vi forladet badeværelset så er der ikke noget.

hihihi nej det er noget underligt noget de får det sådan og når det ellers er så elsker de vandet og hygge sig og bade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.