kartoffelmos??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. juli 2012

Babydreams

Hej hej

Jeg laver jo selv kartoffelmos med grøntsager, til min dreng på snart 5 mdr, men kom til at tænke på noget - skal der modermælkserstatning i?

Har nemlig set en opskrift på nettet, og der står der at man skal tage 1 dl mm eller mme i, også bliver det virkelig så flydende!

Hvad gør i?

På forhånd - tusind tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Hej hej

Jeg laver jo selv kartoffelmos med grøntsager, til min dreng på snart 5 mdr, men kom til at tænke på noget - skal der modermælkserstatning i?

Har nemlig set en opskrift på nettet, og der står der at man skal tage 1 dl mm eller mme i, også bliver det virkelig så flydende!

Hvad gør i?

På forhånd - tusind tak for svar

Yeps det ska der Det afhænger jo lidt af mængden af grønsager.. Hvis det kun er en kartoffel så er en dl jo meget men det tilpasser du jo bare, men syntes nu heller ik det gør noget at det er ret tyndt så kan maven bedre klare alt det stivelse fra kartoflerne

Anmeld

14. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

det skal der i hvert fald indtil dit barn bliver 6 måneder.

Men mener da godt du kan bruge mme pulver svarende til 1 dl mme. (mener det er ca. 3 skeer) så bliver det ikke så flydende. Min dreng gad ikke spise det hvis det blev for flydende.

Anmeld

15. juli 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Yeps det ska der Det afhænger jo lidt af mængden af grønsager.. Hvis det kun er en kartoffel så er en dl jo meget men det tilpasser du jo bare, men syntes nu heller ik det gør noget at det er ret tyndt så kan maven bedre klare alt det stivelse fra kartoflerne

Men problemet er bare, at hvis det er for tyndt så nægter han simpelthen at spise det!

Og han har slet ingen maveproblemer haft, på opstart af grød eller mos, super dejligt

Anmeld

15. juli 2012

Babydreams

mor:) skriver:

det skal der i hvert fald indtil dit barn bliver 6 måneder.

Men mener da godt du kan bruge mme pulver svarende til 1 dl mme. (mener det er ca. 3 skeer) så bliver det ikke så flydende. Min dreng gad ikke spise det hvis det blev for flydende.

Lucas gider nemlig heller ikke spise det hvis det er for tyndt, men super Dejlit man bare kan putte pulver i, havde tænkt den tanke, men vidste ikke om man måtte gøre det

Tak for dit råd

Anmeld

15. juli 2012

modesty

Jeg har aldrig brugt MME. Har i stedet sørget for at give min søn en kost der minimerer maveproblemer da vi startede op - altså minus stivelse (så han fik ikke kartofler). Det er ikke nødvendigt med MME.

Anmeld

15. juli 2012

modesty

RikkeRasmussen skriver:

Lucas gider nemlig heller ikke spise det hvis det er for tyndt, men super Dejlit man bare kan putte pulver i, havde tænkt den tanke, men vidste ikke om man måtte gøre det

Tak for dit råd

Hvis man bruger MME er det vigtigt at man bruger den mængde vand der er angivet, ellers kan det belaste nyrerne.

Anmeld

15. juli 2012

Babydreams

modesty skriver:

Jeg har aldrig brugt MME. Har i stedet sørget for at give min søn en kost der minimerer maveproblemer da vi startede op - altså minus stivelse (så han fik ikke kartofler). Det er ikke nødvendigt med MME.

Så du lavede grøntsags mos til dit barn?
Eller hvilken kost fik dit barn i løbet af et døgn?

Altså Lucas, har ikke haft maveproblemer endnu, og tænker det skulle have været kommet, nu når han har fået grød i 1 mdr

Anmeld

15. juli 2012

Babydreams

modesty skriver:

Hvis man bruger MME er det vigtigt at man bruger den mængde vand der er angivet, ellers kan det belaste nyrerne.

Uha, virkelig nyttig viden - det vidste jeg slet ikke !
Føler mig da helt dum!

Tusind tak fordi du lige fortalte det

Anmeld

15. juli 2012

modesty

RikkeRasmussen skriver:

Så du lavede grøntsags mos til dit barn?
Eller hvilken kost fik dit barn i løbet af et døgn?

Altså Lucas, har ikke haft maveproblemer endnu, og tænker det skulle have været kommet, nu når han har fået grød i 1 mdr

Ja, jeg lavede mos af alle mulige andre grønsager. Brugte sweet potatos i stedet for kartofler. Men nej, sandsynligheden for begyndermave er nok meget lille hvis I har været i gang i en måned. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.