jeg vil gerne være anonym, da jeg ikke vil spores på google, da dette er et meget sensitivt emne. Håber i forstår ...
Sagen er den at jeg har denne skønne kæreste, vi har det godt sammen for det meste, men på nogle tidspunkter får han et "anfald" hvor han er sur/hidsig/rasende/opgivende, beskylder mig for utroskab og fremhæver de fejl jeg har lavet i vores forhold. Men bagefter er han bare depressiv/opgivende og har ikke lyst til at være nogle steder ..
Disse "anfald" kan komme hvis jeg modsiger ham, eller hvis han TROR at jeg er sur eller skuffet eller sådan noget.
Han har ADHD og NLD (non-verbal learning disorder) i forvejen , og har været ved psykiater for at få diagnoser og har også haft starten på en mild depression, (og har stadig tror jeg).
Lægen fejede ham bare af sidste gang, og bedte ham om at komme igen, hvis han blev ved med at have det" temperament". Selvom han får en henvisning er der utrolig lang ventetid hos en psykiater og det tror jeg ikke at han kan vente på. 
Han er meget ked af at han har det sådan, og det ofte går udover mig, selvom han helst ikke vil lade det gå ud over mig.
Normalt er han en glad almindelig fyr, han skal starte på skole snart, og han glæder sig, men er bange for at det hele eskalaere pga hans temperament.
men jeg undrer mig over hvad dælen han fejler, han er så sød og dejlig overfor mig normalt, men nogle gange får han bare disse udbrud, uden nogen speciel grund 
Nogle der selv har været sammen med en person med en psykisk lidelse, mindende om denne her, eller er du selv sådan her?
ved sku ikke hvad jeg skal gøre, elsker ham , og ved at det er gensidigt, men nogle gange tager hans "onde djævel" sku over i hans hoved.