Min kæreste er psykisk ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.924 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. juli 2012

Anonym trådstarter

jeg vil gerne være anonym, da jeg ikke vil spores på google, da dette er et meget sensitivt emne. Håber i forstår ...

Sagen er den at jeg har denne skønne kæreste, vi har det godt sammen for det meste, men på nogle tidspunkter får han et "anfald" hvor han er sur/hidsig/rasende/opgivende, beskylder mig for utroskab og fremhæver de fejl jeg har lavet i vores forhold. Men bagefter er han bare depressiv/opgivende og har ikke lyst til at være nogle steder ..

Disse "anfald" kan komme hvis jeg modsiger ham, eller hvis han TROR at jeg er sur eller skuffet eller sådan noget.

Han har ADHD og NLD (non-verbal learning disorder) i forvejen , og har været ved psykiater for at få diagnoser og har også haft starten på en mild depression, (og har stadig tror jeg).

Lægen fejede ham bare af sidste gang, og bedte ham om at komme igen, hvis han blev ved med at have det" temperament". Selvom han får en henvisning er der utrolig lang ventetid hos en psykiater og det tror jeg ikke at han kan vente på.

Han er meget ked af at han har det sådan, og det ofte går udover mig, selvom han helst ikke vil lade det gå ud over mig.

Normalt er han en glad almindelig fyr, han skal starte på skole snart, og han glæder sig, men er bange for at det hele eskalaere pga hans temperament.

men jeg undrer mig over hvad dælen han fejler, han er så sød og dejlig overfor mig normalt, men nogle gange får han bare disse udbrud, uden nogen speciel grund

Nogle der selv har været sammen med en person med en psykisk lidelse, mindende om denne her, eller er du selv sådan her?

ved sku ikke hvad jeg skal gøre, elsker ham , og ved at det er gensidigt, men nogle gange tager hans "onde djævel" sku over i hans hoved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

jeg vil gerne være anonym, da jeg ikke vil spores på google, da dette er et meget sensitivt emne. Håber i forstår ...

Sagen er den at jeg har denne skønne kæreste, vi har det godt sammen for det meste, men på nogle tidspunkter får han et "anfald" hvor han er sur/hidsig/rasende/opgivende, beskylder mig for utroskab og fremhæver de fejl jeg har lavet i vores forhold. Men bagefter er han bare depressiv/opgivende og har ikke lyst til at være nogle steder ..

Disse "anfald" kan komme hvis jeg modsiger ham, eller hvis han TROR at jeg er sur eller skuffet eller sådan noget.

Han har ADHD og NLD (non-verbal learning disorder) i forvejen , og har været ved psykiater for at få diagnoser og har også haft starten på en mild depression, (og har stadig tror jeg).

Lægen fejede ham bare af sidste gang, og bedte ham om at komme igen, hvis han blev ved med at have det" temperament". Selvom han får en henvisning er der utrolig lang ventetid hos en psykiater og det tror jeg ikke at han kan vente på.

Han er meget ked af at han har det sådan, og det ofte går udover mig, selvom han helst ikke vil lade det gå ud over mig.

Normalt er han en glad almindelig fyr, han skal starte på skole snart, og han glæder sig, men er bange for at det hele eskalaere pga hans temperament.

men jeg undrer mig over hvad dælen han fejler, han er så sød og dejlig overfor mig normalt, men nogle gange får han bare disse udbrud, uden nogen speciel grund

Nogle der selv har været sammen med en person med en psykisk lidelse, mindende om denne her, eller er du selv sådan her?

ved sku ikke hvad jeg skal gøre, elsker ham , og ved at det er gensidigt, men nogle gange tager hans "onde djævel" sku over i hans hoved.

vil gerne lige ( mener du har sagt det men just in case ) have dig til at skrive hvad der sker når :

Han har haft et anfald med raseri, grimme ord osv, der har gjort du bliver ked af det - hvordan reagere han på det når han er "ude af sit anfald"?

Anmeld

14. juli 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

vil gerne lige ( mener du har sagt det men just in case ) have dig til at skrive hvad der sker når :

Han har haft et anfald med raseri, grimme ord osv, der har gjort du bliver ked af det - hvordan reagere han på det når han er "ude af sit anfald"?

når han er ude af sit anfald, bliver han ked af det og er mere livsopgivende og har ikke lyst til at være nogle steder :/

Anmeld

14. juli 2012

Talbutikken

Han behøver ikke at have yderliger diagnoser, det meget vel være pga. hans ADHD.

Kender det nemlig for mig selv tidliger, hvor jeg ikke var i den rette behandling og omgívelser.

Anmeld

14. juli 2012

Anonym trådstarter

Talbutikken skriver:

Han behøver ikke at have yderliger diagnoser, det meget vel være pga. hans ADHD.

Kender det nemlig for mig selv tidliger, hvor jeg ikke var i den rette behandling og omgívelser.

Kan det godt nok kun være det ? :/

Han får ritalin/retalin(kan ikke huske hvordan det staves), og synes ikke rigtigt det hjælper ham :/

Anmeld

14. juli 2012

Kofoed.

Emotionel ustabil personligheds forstyrrelse. Den mildeste grad af manio depressiv.

Kan være i skal have kigget lidt på den? Jeg har det, de fleste dage er der ingenting, men ens humør svinger voldsomt og man minder om en der har mens/højgravid, nogen kalder en utilregnelig, men jeg kan mærke hvornår det er en god eller dårlig dag. Der er to typer medicinsk behandling.

Håber ikke det er noget specielt. skriv endelig hvis der er noget.

Anmeld

14. juli 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

når han er ude af sit anfald, bliver han ked af det og er mere livsopgivende og har ikke lyst til at være nogle steder :/

han lyder for mig depressiv. Det er nemlig klassisk at de kører i ring..

De gør ting de ved ikke har et positiv udfald, når de er gjort bliver de dybt ramte af det og på grænsen til at tage billetten...

Kan kun snakke med om min eks men han er præcis lige så ...

Han skriver "åååh jeg elsker dig jada jada jada" så går der et par dage så laver han "noget dumt"/ laver økonomiske dumme ting som gambling osv, så bliver han busted i det, han tror man bliver sur og ked ( hvilket jeg ikke gør da han ikke er mit problem længere ) men fordi han tror det så bliver han trukket helt ned i den sorte kælder og vil bare være i fred og dø ...

da vi var sammen gjorde han de samme ting som din kæreste, reagerede voldsomt på det over for mig, når man viste man blev ked af det og han røg ud af "anfaldet" blev han dybt ulykkelig og knust over han igen havde budt mig det...

Synes han skal snakke med en anden læge end sin egen - eller at DU skal sørge for at få hjælp fordi det er enormt opslidende... de ting jeg var igennem er betegnet som psykisk vold så jeg håber for dig du er nemmere stillet end mig...

Men jeg synes I skal søge om at få en anden til at se ham, en psykiater da det er dem som ændre medicinen.. Cipramil kom han over på efter jeg 1 år havde kæmpet med psykolog og psykiater for de skulle forstå han havde forkert diagnose, han prøvede at tage billetten og endelig var der en som lyttede til mig der sagde at han var fejl medicineret og skulle på Cipramil - det hjalp SÅ meget, da han stoppede ja så startede showet igen...

( beklager mit lange svar )

Anmeld

14. juli 2012

Carl-Emil's mor

Kofoed. skriver:

Emotionel ustabil personligheds forstyrrelse. Den mildeste grad af manio depressiv.

Kan være i skal have kigget lidt på den? Jeg har det, de fleste dage er der ingenting, men ens humør svinger voldsomt og man minder om en der har mens/højgravid, nogen kalder en utilregnelig, men jeg kan mærke hvornår det er en god eller dårlig dag. Der er to typer medicinsk behandling.

Håber ikke det er noget specielt. skriv endelig hvis der er noget.

lige præcis.. Du kom med en kort forklaring - jeg kom med en lang men fuldstændig det samme ...

Anmeld

14. juli 2012

Kofoed.

Carl-Emil's mor skriver:

lige præcis.. Du kom med en kort forklaring - jeg kom med en lang men fuldstændig det samme ...

Hi hi, men det er en forfærdelig sygdom, alt det lort man lavet glemmer man aldrig og fortryder det hver gang man tænker på det, så det er en ond cirkel. Men mit er heldigvis en mild grad

Anmeld

14. juli 2012

Carl-Emil's mor

Kofoed. skriver:

Hi hi, men det er en forfærdelig sygdom, alt det lort man lavet glemmer man aldrig og fortryder det hver gang man tænker på det, så det er en ond cirkel. Men mit er heldigvis en mild grad

du skriver præcis hvad jeg skrev, så dejligt at ts kan læse det en tidligere pårørende mener er det samme som en der selv har stået/står i det..

Skønt for dig at det kun er i en mild grad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.