Hvornår er det passende at søge hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juli 2012

gædde/gitte

Så er jeg trådt ind i de voksenes rækker... og er nået frem til at, der skal avles og vores gener er for gode til, at gå livet igennem uden at blive til unger

Det har taget laaaang tid at nå der til, og endnu længere tid at finde en mand der levede op til mine hvis-vi-skal-ha-børn krav ha ha

Faktisk stjal han mit  for 4 år siden og vi har aldrig beskyttet os, fordi "skete det, så skete det" ..... men det skete aldrig

Nu er vi efterhånden meget seriøse omkring babyønsket og vi bliver jo ikke yngere (min mand er 30 og jeg....øhhh...28... ?... ja 28)

Vi har nu udregnet ÆL, er ekstra aktive i legerummet, ændret kostvaner osv osv osv....

Men hvornår skal man kaste håndklædet i ringen og få tjekket om vi overhovede er alvsdygtige??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

TeamRocket

Når det står så galt til at man ikke føler der er andet valg vel? Hvis i har forsøgt i 4 år og der intet er sket kunne det desværre godt lyde til i ikke er så avls dygtige.

Anmeld

14. juli 2012

tarkoflen

Hmm det er jo svært at sige, men hvis l har haft reglmæssig sex i 4 år uden at beskytte jer, og der ikke er kommet en baby ud af det, så tror jeg nok at jeg ville tage fat i lægen og i første omgang få tjekket om kæresten er fuldt funktionsdygtig derefter kan der jo laves undersøgelser på dig! Det er bare lidt nemmere med de mænd

Jeg synes l er i jeres fulde ret til at søge om hjælp nu i hvert fald hvor længe har l været seriøse omkring at nu skulle det være?

Anmeld

14. juli 2012

gædde/gitte

Det  var jo det jeg også begyndte at tænke på.... 4 år er jo lang tid. Vi har jo aldrig haft travlt men hvis man bliver ved med at sige "det sker når det sker" så er det jo for sent på et tidspunkt

vi prøvet-prøvet i et par måneder.

men jeg har i sin tid (ca. 15 år siden) fået at vide at jeg måske ville få problemer fordi jeg har haft en del blærebetændelse, nyrebækkenbetændelse og da jeg sidste år fik foretaget et keglesnit (gud hvor jeg lyder sygdomsramt ha ha) så sagde speciallægen med et løftet øjenbryn  "sagde du at du lige har fået din menstuation? jeg syntes dine æggestokker ser lidt kolde ud".... fik aldrig spurgt hvad han mente med det?? - nogen forslag??

Anmeld

14. juli 2012

klmf

Først vil jeg bare sige, at hvilken tålmodighed! 4 (FIRE) år, så havde jeg været ved lægen efter 2, det er helt sikkert

Synes da I skal tage en lille snak med egen læge, for lige at få sat lidt gang i nogle undersøgelser.

Rigtig meget held og lykke, det bliver spændende at følge når der kommer en baby ud af det

Anmeld

14. juli 2012

klmf

gædde skriver:

Det  var jo det jeg også begyndte at tænke på.... 4 år er jo lang tid. Vi har jo aldrig haft travlt men hvis man bliver ved med at sige "det sker når det sker" så er det jo for sent på et tidspunkt

vi prøvet-prøvet i et par måneder.

men jeg har i sin tid (ca. 15 år siden) fået at vide at jeg måske ville få problemer fordi jeg har haft en del blærebetændelse, nyrebækkenbetændelse og da jeg sidste år fik foretaget et keglesnit (gud hvor jeg lyder sygdomsramt ha ha) så sagde speciallægen med et løftet øjenbryn  "sagde du at du lige har fået din menstuation? jeg syntes dine æggestokker ser lidt kolde ud".... fik aldrig spurgt hvad han mente med det?? - nogen forslag??

'Dine æggestokke ser lidt kolde ud' - hvad er det da for noget at fyre af??

Aj, så synes jeg faktiks kun det kan gå for langsomt med at komme afsted med den 'syge'historie du har

Anmeld

14. juli 2012

gædde/gitte

ha ha ha ja... det fattede jeg heller ikke og der var jo lige andre ting der fyldte der end lige hvorfor de var "kolde"

Anmeld

14. juli 2012

Kay

som andre skriver så sys jeg bare i skal hive fat i lægen... og sige det som det er at efter 4 år er der ik sket noget så i vil gerne undersøges

Anmeld

14. juli 2012

gædde/gitte

hmmm..... så kunne det da godt være man skulle gøre det. Sgu rart med sådan en side her når man overhoved ikke har forstand på den slags

var bange for at folk ville kalde mig utålmodig og ville syntes jeg misbrugte lægens tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.