Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
bøgelund skriver: Må Anna sidde i hendes Autostol på forsædet?
Må Anna sidde i hendes Autostol på forsædet?
Ikke hvis bilen har en airbag. Den skal slåes fra på værksted
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Kongmulle skriver: Ikke hvis bilen har en airbag. Den skal slåes fra på værksted
Den behøver ikke blive slået fra på værkstedet. Mange biler har det efterhånden sådan, at man selv kan slå airbags fra på passagersædet.
snøvsen skriver: Den behøver ikke blive slået fra på værkstedet. Mange biler har det efterhånden sådan, at man selv kan slå airbags fra på passagersædet.
Så dét! Pointen er at de ikke må sidde der medmindre den er slået fra.
Autostol.dk skriver: Hej, Hvis autostolen er bagudvendt skal airbaggen være slået fra, mens det ikke er et lovkrav ved forudvendte autostole - dog noget som anbefales.
Hej,
Hvis autostolen er bagudvendt skal airbaggen være slået fra, mens det ikke er et lovkrav ved forudvendte autostole - dog noget som anbefales.
Tak hvordan ved jeg, at hendes stol må vende forud?
Det kommer an på størrelsen.
Men prøv evt at se denne grafik: http://www.autostol.dk/isofix-og-sele-montering/korrekt-montering-af-autostol-efter-vaegtklasse/
Men 0-13 kg. er bagudvendt, 9-18 kg. bagudvendt eller fremadvendt og 15-36 kg fremadvendt.
Kongmulle skriver: Så dét! Pointen er at de ikke må sidde der medmindre den er slået fra.
Ja undskyld. Men jeg er jo helt enig med dig. Jeg siger jo bare, at man selv kan slå den fra i mange biler i dag.
snøvsen skriver: Ja undskyld. Men jeg er jo helt enig med dig. Jeg siger jo bare, at man selv kan slå den fra i mange biler i dag.
Det er også smartere end man er nødt til at tage på værksted
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128