Rød røv med sår - hvilken salve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.269 visninger
26 svar
0 synes godt om
13. juli 2012

TineA

Den unge mand har haft rød røv en uges tid nu - vi har smurt ham ind i zink, men nu er der kommet en vabellignende ting på indersiden af ballen samt lidt små"rifter". Han er ikke som sådan rød længere

Vi har kun zink salve, men kan vi ikke købe inotyolsalve og smøre ham ind i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

Isabella_mor

W.. skriver:

Den unge mand har haft rød røv en uges tid nu - vi har smurt ham ind i zink, men nu er der kommet en vabellignende ting på indersiden af ballen samt lidt små"rifter". Han er ikke som sådan rød længere

det er ikke så godt med inotyol når der er kommet hul på huden, det er jo tjæresalve, jeg kan forestille mig at det sviger noget så grusomt.. det skal behandles.. i må bruge kolde kogtvandsklude og noget salve der hjælper med at hele... 

og så giv jeres barn bar numse også så der kan komme noget luft til måsen.. 

Anmeld

13. juli 2012

Sophie90

De har noget på apoteket der hedder pantothenol salve.. Det er til "overbelastet hud".. Det kan nok hjælpe Jeg har brugt det i forbindelse med tattoveringer og det er jo også et sår..

Anmeld

13. juli 2012

TineA

Isabella_mor skriver:

det er ikke så godt med inotyol når der er kommet hul på huden, det er jo tjæresalve, jeg kan forestille mig at det sviger noget så grusomt.. det skal behandles.. i må bruge kolde kogtvandsklude og noget salve der hjælper med at hele... 

og så giv jeres barn bar numse også så der kan komme noget luft til måsen.. 

Så har jeg nok misforstået det ? Har altid hørt, at man ikke må bruge zink, men skal bruge inotyolsalven

Anmeld

13. juli 2012

TineA

Animalia skriver:

De har noget på apoteket der hedder pantothenol salve.. Det er til "overbelastet hud".. Det kan nok hjælpe Jeg har brugt det i forbindelse med tattoveringer og det er jo også et sår..

Og det er velegnet til "vabelrøv" ?

Anmeld

13. juli 2012

Isabella_mor

Animalia skriver:

ja det vil jeg også anbefale. hvertfald indtil det er helet på numsen... så kan du bruge inotyol til at forebygge rød numse med. det gør vi her og det virker bare GODT

Anmeld

13. juli 2012

TineA

Isabella_mor skriver:

ja det vil jeg også anbefale. hvertfald indtil det er helet på numsen... så kan du bruge inotyol til at forebygge rød numse med. det gør vi her og det virker bare GODT

Okay, så må vi lige trille på apoteket nu og hente det

Anmeld

13. juli 2012

Sophie90

W.. skriver:

Og det er velegnet til "vabelrøv" ?

Ja altså der står bag på at det bruges oftes til f.eks. hudafskrabninger og røde baby numser

Anmeld

13. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
W.. skriver:

vi har lige haft samme problem, da min dreng havde dårlig mave i lidt over en uge og og måtte derfor skiftes ret ofte.  Dette har så givet både vabler og sår.

Vi fik en creme på recept fra lægen. Ellers lad barnet gå rundt med bar numse så meget som muligt.

Når du skifter dit barn er det bedst at gøre i vasken, da skumklude gør ondt på sådan en rød numse. Hold dig også væk fra vådeservietter.

Vi brugte vat og vand, når han ikke blev sat i håndvasken ud på badeværelset.

Zinksalve skal du ikke bruge i det her tilfælde - det gør at huden ikke får lov til at ånde.

Anmeld

13. juli 2012

Isabella_mor

W.. skriver:

Okay, så må vi lige trille på apoteket nu og hente det

ja gør det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.