3 år spiser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. juli 2012

Mussen2

Hvprdan spiser jeres 3 årige? Jeg mener er det helt uden at spilde osv.

Min datter er netop fyldt 3, hun bruger hagesmæk til morgemad og hvis det er meget flydende ellers så vidt mulig ikke.
Hun spilder en del synes jeg og gratter, men jeg har bare regnet med at det var naturligt.

Hun haren klud med til hvert måltid, som hun kan tørre sig med undervejs og efter.

Jeg spørger fordijeg overværede at hun spiste hos svigermor, hvor jeg blev lidt ked af den måde det forgik på. Sivgermor irettesatte hende konstant og var tydlig irriteret over at min datte spildte. Hun kaldte hende en svinemikkel, stor gratrøv osv.

Jeg kom til at tænke på om hun måske har dårligere bordmaner end andre på samme alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

snefnug

Mussen2 skriver:

Min datter er netop fyldt 3, hun bruger hagesmæk til morgemad og hvis det er meget flydende ellers så vidt mulig ikke.
Hun spilder en del synes jeg og gratter, men jeg har bare regnet med at det var naturligt.

Hun haren klud med til hvert måltid, som hun kan tørre sig med undervejs og efter.

Jeg spørger fordijeg overværede at hun spiste hos svigermor, hvor jeg blev lidt ked af den måde det forgik på. Sivgermor irettesatte hende konstant og var tydlig irriteret over at min datte spildte. Hun kaldte hende en svinemikkel, stor gratrøv osv.

Jeg kom til at tænke på om hun måske har dårligere bordmaner end andre på samme alder?

Min dreng på 4,5 år spilder stadigvæk og har også problemer med at holde maden inden på tarleknen. men det bliver hele tiden bedre.

Så jeg synes det helt normalt at din datter ikke har styr på det endnu, og jeg vil nok sige noget til svigermor om at hun skulle slappe lidt af omkring det.

Anmeld

13. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter blev 3 år i marts, og hun spiser generelt pænt, men spilder da også og skal have tørret sig undervejs. Det er helt normalt. Så længe, at de ikke gør det bevist og smider mad på gulvet.

Anmeld

13. juli 2012

Mussen2

Ok. Jamen så er hun jo helt normal

Anmeld

13. juli 2012

Laulund87

Hmm måske det ikke er normalt, men min datter spilder ikke eller sviner Hvis hun får suppe får hun hagrsmæk på, men det er meget lidt der lander udenfor tallerkenen. Man kan heller ikke se omkring munden når hun har spist.

Det er jo meget forskelligt hvor meget børn spilder osv og jeg synes det er lidt strengt af din svigermor at kalde hende de ting

Anmeld

13. juli 2012

Tulle28

Mussen2 skriver:

Hvis det havde været min svigermor var jeg blevet RASENDE!! Hvad bilder hun sig ind?!! Uanset hvad, så er det ikke OK at sige sådan der til et lille barn i mine øjne og det kunne vi aldrig drømme om herhjemme. Min datter er 2 år og 4 mdr og spiser ikke med hagesmæk og har ikke gjort det meget længe. Hun har altid fået lov til at rode med maden selv og spiser sådan set meget pænt synes jeg - selvfølgelig er der dage, hvor det hele skal udforskes lidt, alle fingre skal ned og rode og det sviner lidt. Spilder hun, siger vi hovsa, pyt med det og tørrer op, er det f.eks. Suppe får hu en stofble om halsen, så vi ikke hele tiden skal gøre hende opmærksom på at nu har hu altså spildt (igen).

Som sagt er min datter ikke 3 år endnu, så jeg kan ikke sige om din datter har dårlige bordmanerer - men det er jeg sikker på du godt selv kan afgøre:-)

Anmeld

13. juli 2012

Mussen2

Laulund87 skriver:

Hmm måske det ikke er normalt, men min datter spilder ikke eller sviner Hvis hun får suppe får hun hagrsmæk på, men det er meget lidt der lander udenfor tallerkenen. Man kan heller ikke se omkring munden når hun har spist.

Det er jo meget forskelligt hvor meget børn spilder osv og jeg synes det er lidt strengt af din svigermor at kalde hende de ting

Det er da flot ( og dejligt) man kan sagtens se om min datters mund når hun har spist og hun kan også finde på at spise med fingrene, t synes jeg er rigtig træls, men opfordrer hende til at bruge ske/gaffel, hun får ikke kniv her. Og så gør hun også det, og jeg synes egentlig hun har fine ordmaner, siger tak for mad osv osv. Men spilde ja det gør hun, men bestemt ikkemed vilje

Anmeld

13. juli 2012

Mussen2

Tulle28 skriver:

Hvis det havde været min svigermor var jeg blevet RASENDE!! Hvad bilder hun sig ind?!! Uanset hvad, så er det ikke OK at sige sådan der til et lille barn i mine øjne og det kunne vi aldrig drømme om herhjemme. Min datter er 2 år og 4 mdr og spiser ikke med hagesmæk og har ikke gjort det meget længe. Hun har altid fået lov til at rode med maden selv og spiser sådan set meget pænt synes jeg - selvfølgelig er der dage, hvor det hele skal udforskes lidt, alle fingre skal ned og rode og det sviner lidt. Spilder hun, siger vi hovsa, pyt med det og tørrer op, er det f.eks. Suppe får hu en stofble om halsen, så vi ikke hele tiden skal gøre hende opmærksom på at nu har hu altså spildt (igen).

Som sagt er min datter ikke 3 år endnu, så jeg kan ikke sige om din datter har dårlige bordmanerer - men det er jeg sikker på du godt selv kan afgøre:-)

Jeg synes hun har fine maner, men vi er ikke strenge ifht. At hun spilder osv. Som j vil jeg mene, spilder hun så siger vi det var et uheld og det kan ske, sker det flere gange så kan der da godt komme et suk også
Men jeg vil nødig ødelægge spiselysten og lysten til at udfordrer.
Jeg var i situationen meget itvivl om hvad jeg skulle/kunne gører.hun var på ferie hos dem og vi var der for at hente,såegentlig synes jeg deres regler gælder, men da hun begyndte på at himle øjne lg kalde hende ting kunne jeg mærke jeg ikke synes det var ok. Jeg drøftede det med min mand efterfølgende

Anmeld

13. juli 2012

Laulund87

Mussen2 skriver:

Det er da flot ( og dejligt) man kan sagtens se om min datters mund når hun har spist og hun kan også finde på at spise med fingrene, t synes jeg er rigtig træls, men opfordrer hende til at bruge ske/gaffel, hun får ikke kniv her. Og så gør hun også det, og jeg synes egentlig hun har fine ordmaner, siger tak for mad osv osv. Men spilde ja det gør hun, men bestemt ikkemed vilje

Og der er jo INTET i vejen med at man kan se på din datter at hun har spist Min pige er nok bare lidt sippet med at få mad på fingre osv, ved altså ikke hvor hun har det fra

Så ville da næsten ønske hun ville svine lidt mere for det er nu engang normalt i den alder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.