Navn på dåbskjole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.439 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. juli 2012

EnGodMor

hej

Jeg står og skal ha navn på en dåbskjole inden lillebror skal døbes i den....storebror er os døbt i den.

Så er mit spørgsmål, skriver man hele navnet og fødsels datoen eller skriver man hele navnet og dåbsdatoen???

og en anden ting... skriver man lillesøsters navn på inden eller efter hendes dåb?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

Pigent

engodmor skriver:

hej

Jeg står og skal ha navn på en dåbskjole inden lillebror skal døbes i den....storebror er os døbt i den.

Så er mit spørgsmål, skriver man hele navnet og fødsels datoen eller skriver man hele navnet og dåbsdatoen???

og en anden ting... skriver man lillesøsters navn på inden eller efter hendes dåb?

Nu har jeg ikke selv prøvet det 

Men når jeg engang får børn og de skal dåbes så skal deres fornavne, mellemnavne og efternavne på kjolen og jeg vil få det skrevet inden dåben 

Anmeld

13. juli 2012

Mussen2

engodmor skriver:

hej

På dåbskjolen påmin side er der skrevet fornavn samt dåbsdato. Dette er brodet på et bå nd, somfølgermed kjolen.
På min mands side er der broderet fornavn samt årstal for dåb/fødsel, nok mest fordi de først for et år siden er begyndt med at broderer navn på. Kjolen er fra 70 erne, så jeg tror det er fordi de ikke kan huske dato på mme kjole er det broderet på underkjolen

Anmeld

13. juli 2012

Mussen2

Mussen2 skriver:

På dåbskjolen påmin side er der skrevet fornavn samt dåbsdato. Dette er brodet på et bå nd, somfølgermed kjolen.
På min mands side er der broderet fornavn samt årstal for dåb/fødsel, nok mest fordi de først for et år siden er begyndt med at broderer navn på. Kjolen er fra 70 erne, så jeg tror det er fordi de ikke kan huske dato på mme kjole er det broderet på underkjolen

Og her er det altidf ørst skrevet på efter dåben. Ellers er det at lidt at forgribe begivenhedernes gang

Anmeld

13. juli 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Vi bruger den dåbs kjole både jeg og mine søskende er døbt i
Der står kun vores navn

Min søn er ogs døbt i den , der står ogs kun hans navn i , i modsatte side hvor vores navne står såen så siden er til børnebørn hvis du forståR

Og hans navn blev først skrevet efter , da han jo ikk var døbt i den , før

Lille søsters navn kommer ogs først i når hun er døbt

Anmeld

13. juli 2012

come2

engodmor skriver:

hej

Navn og dåbsdato

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.