Astmamedicin med maske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

818 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. juli 2012

birthee

Vores datter er idag sat på astma-medicin, som hun skal have med maske... Men hvor tit vasker i masken??? Jeg tænker nemlig, at hvis jeg skal vaske den 2 gange om dagen, så bliver det da hurtig nogle gange den bliver vasket...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

Lone Jakobsen

jeg vasker Rasmuses en gang om ugen ca

Anmeld

12. juli 2012

birthee

Lone Jakobsen skriver:

jeg vasker Rasmuses en gang om ugen ca

Tak  det var også det jeg ca. regnede med, alt efter hvor meget hun har behov for medicin ud over 2 gange dagligt som udgangspunkt...

Anmeld

12. juli 2012

chael

1-2 gange om ugen

Anmeld

12. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi vasket ca 1 om ugen, når thea har brug for sin maske! Lægger den i blød i sæbevand, skylder den også lader vi den luft tøre på et viskestykke! Vh stine

Anmeld

12. juli 2012

Muhmi

Jeg har også lige købt sådan en maske til Silas i dag og jeg havde regnet med at vaske den efter et par dage ca.

Anmeld

12. juli 2012

Lone Jakobsen

birthee skriver:

Tak  det var også det jeg ca. regnede med, alt efter hvor meget hun har behov for medicin ud over 2 gange dagligt som udgangspunkt...

og husk endelig at den skal lufttørres.

Anmeld

12. juli 2012

ESV

Faktisk skal sæben slet ikke skylles af. Den lægger en hinde som gær at pulveret i inhalatoren ikke så let sætter sig fast i masken så lægen den i sæbevand, og lad den luft tørre uden at skylle sæben af og det ca en gang om ugen

Anmeld

13. juli 2012

klmf

Det er meget vigtigt, at I IKKE skyller sæben af når I har vasket masken!

Sæben danner en hinde på indersiden af masken, der gør at en større del af medicinen kommer videre fra masken og derhen hvor den skal gøre nytte.

Hilsen en gammel lungesygeplejerske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.