Hvor tidligt .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Man kan som regel ikke få lov til, at bestille tid til dåben før baby er kommet. Men hvis I gerne vil have en lørdag kan man jo ringe og hører, hvilken lørdag i måneden de holder lørdagsdåb.

Jeg ville aldrig gå i gang med, at lave indbydelser før, at baby var kommet - men nok bare mig som er overtroisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

tinasmor

Jeg gik også i gang med alle forberedeserne inden og jeg kan godt sige dig at jeg var SÅ glad for det. Jeg havde det desværre rigtig skidt i flere måneder efter den dum fødsel og fik samtig et barn med kolik så det var bare så lækkert at det hele næsten var klaret.

Jeg havde lavet alt pyntet til bordet (lånt bøger på biblo og klippede klistrede der hjemme på før-barsel) og bordkort og handlede ind til servietter, dåbsballoner, lys, dug osv, taget til Tyskland og købt ind til øl, sodvand og slik/chips.

Anmeld

13. juli 2012

Isabella_mor

jeg gik igang tidligt med at undersøge hvor jeg kunne få dem billigst osv... skrev invitationerne i word osv. så jeg havde det meste parat... plus jeg skrev en ønskeliste også.. så det kun var småredigeringer der skulle til efter jeg havde født..

Men villads blev heller ikke døbt så vi skulle ikke i kontakt med præst eller noget, så vi valgte datoen om sommeren.. det var med stor frihed syntes vi.. og det fungerede..

Anmeld

13. juli 2012

Mom2

Frk P. skriver:

Man kan ikke aftale dato inden barnet er ude jeg ville nemlig også have forberedt mig på den måde..

Men du kan vælge invitationer og måske finde ud af maden og bordpynten?

Det passer altså ikke, min kæreste og jeg har haft datoen fra jeg var i uge 33.

Anmeld

13. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Christina9870 skriver:

Det passer altså ikke, min kæreste og jeg har haft datoen fra jeg var i uge 33.

Nå? Min faster er præst og hun sagde at det var de færreste præster der ville være med til at aftale dato inden, fordi der jo kunne ske meget i forb med fødslen, og bagefter og sådan..

Anmeld

13. juli 2012

Mom2

Frk P. skriver:

Nå? Min faster er præst og hun sagde at det var de færreste præster der ville være med til at aftale dato inden, fordi der jo kunne ske meget i forb med fødslen, og bagefter og sådan..

Er jo også fornuftigt nok... Det kan også godt ske at det kun er fordi vi skal have en præst udefra til at døbe, at han (provsten) gerne ville have aftalt en dato allerede

Anmeld

13. juli 2012

mybaby-girl

serinasmor skriver:

Hmm..
Ved faktisk ikk om man kan aftale med præsten før baby er kommet ... måske i nogle kirker ... ring og spørg

det gør nu ikk noget, jeg venter bar til lillebror er født

laver invitationerne færdig, så de kun skal have dato fra kirken

Anmeld

13. juli 2012

pemiro

mybaby-girl skriver:

Hvor tidligt gik I igang med at lave invitationer til barnedåb ????

Jeg er stadig gravid (31+5), og er anden gangs Jeg kan godt mærke denne gang at jeg ikke kan holde til en skid rent ud sagt mere, kan ikke lave noget uden at skulle hen og sidde hver halve time ....

Og så fik jeg den idé at jeg kunne selv lave invitationerne til banredåben, sidste gang lavede jeg dem på computeren ...

Sidde nu og tænker om det ikke er alt for tidligt at lave dem ???

Bare gå i gang, det er lettere uden baby --> taler af erfaring da jeg lige har lavet mine hehe...
Mht at bestille kirke, så bestilte jeg ca ti uger før han var født, han er fire uger idag og skal døbes om lidt over en måned.
Det var intet problem at booke kirke og præst så tidligt for os i hvert fald. Jeg sendte bare en mail til præsten

Anmeld

14. juli 2012

mybaby-girl

pemiro skriver:

Bare gå i gang, det er lettere uden baby --> taler af erfaring da jeg lige har lavet mine hehe...
Mht at bestille kirke, så bestilte jeg ca ti uger før han var født, han er fire uger idag og skal døbes om lidt over en måned.
Det var intet problem at booke kirke og præst så tidligt for os i hvert fald. Jeg sendte bare en mail til præsten

oka, jamen jeg er så småt begyndt at gå igang har fået købt karton

og lavet gæsteliste, lavet forslag til menu

Jeg tror lidt at jeg venter med at skrive til præsten, til at jeg har det meste færdig, så kan vi se hvad han siger til det hehe ..

men tak for jeres erfaring og råd !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.