Vil så gerne være mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
11 svar
0 synes godt om
12. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Jeg er på udkig efter nogle gode råd og ideer til hvad der kan være skyld i at jeg efter ikke at have taget p-piller i over et år stadig ikke er blevet gravid..Min kæreste og jeg vil rigtigt gerne have et barn men jeg er bare ved at være træt af alle de nederlag det er at se den negative test hver gang. Jeg bliver ret ud sagt det ked af det hver gang og begynder at føle jeg måske bare ikke skal være mor. 

Og problemet med det her er at jeg jo enlig et sted inden i mig selv ved at jeg godt kan blive gravid så derfor forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke kan nu....

Dengang jeg var gravid var det med en fyr som ikke ønskde at blive far og han gav mig et valgt..enten få en abort og beholde ham eller beholde barnet også midste ham..jeg droppede ham på stedet men min mor fik mig overtalt til at få en abort men det gik nogle uger for de havde en tid på sygehuset og det fik mig til at tænke og jeg betemte mig for at beholde det men desværre viste det sig at mit lille barn som jeg trode havde det godt inde i min mave var dødt allerrede i uge 4. Min verden faldt sammen....

Men nu har jeg så det sidste års tid prøvet sammen med min kæreste at få et barn men nu kan jeg så bare ikke.....

Og det skal lige siges at dengang da jeg blev gravid var i en sommerferie hvor jeg var sammen med kæreste og glemte pillen en eller to dage...nu har jeg ikke taget den i næsten 1 et halvt år....opgiver snart...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

Ønskebarnet12

Først og fremmest fortjener du en krammer:-* og jeg vil lige påminde dig at det jo forskelligt fra kvinde til kvinde, jeg som aldrig har været på p-piller og for første gang havde sex med min mand, det tog godt nok lang tid følte vi (7 mdr) jeg følte som om der var noget galt med mig, og så begyndte jeg tvivle på at der måske var noget galt med ham, men jo mere vi tænkte på at få børn jo længere tid gik der, og da vi endelig stoppede med at tænke på det og prøvede at nyde hinanden frem for at tænke på at lave en baby eller tag ægløsningstester. Så skete der jo endelig noget.

Jeg fik vide af jordmoderen at hvis jeg var på p-piller kan der går længere tid, det kun de heldige som bliver gravid på første forsøg, så nyd din kæreste og tænk på noget andet:-) det kommer når det skal være der, ellers kan du jo tale med din privat læge;-)

Anmeld

12. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej, Mange tak for det hurtige svar og ja kan godt se at det ville være en god ide at tænke på noget andet men det er ikke let når min kæreste snakker om "vores" børn hele tiden.. og han kom en dag for sjovt til at næve for hans mor at vi havde snakket om navnet Silas vis vi en dag skulle få en dreng og siden den dag har de altid snakket om silas hver gang vi er sammen med hans mor...Og min kæreste og hans mor synes det er veldig sjovt og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gør af mig selv når de kommer ind på det for vil jo så gerne være mor men føler mere og mere at jeg har haft min chance og det gik jo som sagt galt...Jeg elsker børn og jeg er stolt moster til to men vil gerne have en selv..bliver trist og ked når jeg ser andre med barnevogne også ligger jeg mine hænder på min mave og lukker øjene og drømmer mig væk fra det hele...har tænkt over til at gå til min læge men det er en læge som jeg har haft siden jeg blev født og er bare bange for at han ligesom mange andre vil mener jeg er for ung til at blive mor...og ikke burde tænke på det så meget som jeg gør men nu har jeg jo oplevet det med den positivet test før og vil så gerne prøve det igen og at det denne gang lykkes.....Men er også bange for at få at vide at min frygt er sandhed at jeg ikke kan få børn...Derfor tør jeg ikke gå til lægen da jeg er bange for at miste det sidste håb jeg har inde i mig...

Anmeld

12. juli 2012

Chriistina

Du får lige en

Jeg kan sagtens følge dine frustrationer - min kæreste og jeg står i samme situation. Vi har prøvet i 9 måneder nu, og der sker bare ingenting. Min cyklus er noget værre rod, og jeg tænker bare, om den ikke snart burde være normal, når der er gået så længe siden p-pillestop..

Men når det så er sagt, så har jeg besluttet mig for at prøve at tænke på noget andet og håbe på, at den pludselig er der - måske du burde gøre det samme?  Om ikke andet bliver vi nødt til at bevare tålmodigheden, selvom det er SÅ svært!!

Måske det vil være en god idé at gå til din læge? Jeg har selv overvejet at gøre det samme, men det er mest for at blive undersøgt, om jeg evt. har PCO eller om der er noget andet i vejen, siden der ikke sker noget.

Prøv at nyd sommeren (selvom det regner!) og din kæreste, så kommer det forhåbentlig lige pludselig  Jeg krydser  for, at vi begge snart kan stå med en positiv test i hånden!

Anmeld

12. juli 2012

AJbaby

Chriistina skriver:

Du får lige en

Jeg kan sagtens følge dine frustrationer - min kæreste og jeg står i samme situation. Vi har prøvet i 9 måneder nu, og der sker bare ingenting. Min cyklus er noget værre rod, og jeg tænker bare, om den ikke snart burde være normal, når der er gået så længe siden p-pillestop..

Men når det så er sagt, så har jeg besluttet mig for at prøve at tænke på noget andet og håbe på, at den pludselig er der - måske du burde gøre det samme?  Om ikke andet bliver vi nødt til at bevare tålmodigheden, selvom det er SÅ svært!!

Måske det vil være en god idé at gå til din læge? Jeg har selv overvejet at gøre det samme, men det er mest for at blive undersøgt, om jeg evt. har PCO eller om der er noget andet i vejen, siden der ikke sker noget.

Prøv at nyd sommeren (selvom det regner!) og din kæreste, så kommer det forhåbentlig lige pludselig  Jeg krydser  for, at vi begge snart kan stå med en positiv test i hånden!

Kan anbefale akupunktur til at få styr på/gang i cyklus efter p-pille stop.. Samtidig får det tanker om PB i ro så man kan tænke på noget andet - troede ikk det havde den effekt, men er blevet meget mere afslappet efter de 2 behandlinger jeg har fået indtil nu

Og hvis jeg ikke mærker helt forkert tror jeg minsandten at der er ÆL på vej til mig  selvom det tidligere har været fuldstændig som vinden blæser de sidste 7 mdr..

Håber det bedste for jer begge ti

Vh AJ 

Anmeld

12. juli 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Hej piger. 

Jeg er på udkig efter nogle gode råd og ideer til hvad der kan være skyld i at jeg efter ikke at have taget p-piller i over et år stadig ikke er blevet gravid..Min kæreste og jeg vil rigtigt gerne have et barn men jeg er bare ved at være træt af alle de nederlag det er at se den negative test hver gang. Jeg bliver ret ud sagt det ked af det hver gang og begynder at føle jeg måske bare ikke skal være mor. 

Og problemet med det her er at jeg jo enlig et sted inden i mig selv ved at jeg godt kan blive gravid så derfor forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke kan nu....

Dengang jeg var gravid var det med en fyr som ikke ønskde at blive far og han gav mig et valgt..enten få en abort og beholde ham eller beholde barnet også midste ham..jeg droppede ham på stedet men min mor fik mig overtalt til at få en abort men det gik nogle uger for de havde en tid på sygehuset og det fik mig til at tænke og jeg betemte mig for at beholde det men desværre viste det sig at mit lille barn som jeg trode havde det godt inde i min mave var dødt allerrede i uge 4. Min verden faldt sammen....

Men nu har jeg så det sidste års tid prøvet sammen med min kæreste at få et barn men nu kan jeg så bare ikke.....

Og det skal lige siges at dengang da jeg blev gravid var i en sommerferie hvor jeg var sammen med kæreste og glemte pillen en eller to dage...nu har jeg ikke taget den i næsten 1 et halvt år....opgiver snart...

Har ikke lige læst alle indlæg, men når du ved at du godt kan blive gravid, hvad så med at din kæreste bliver testet? Det kan jo være hans sædkvalitet der halter...

Han burde kunne blive testet når I har prøvet over et år 

Anmeld

13. juli 2012

Nessie

Wimmie skriver:

Har ikke lige læst alle indlæg, men når du ved at du godt kan blive gravid, hvad så med at din kæreste bliver testet? Det kan jo være hans sædkvalitet der halter...

Han burde kunne blive testet når I har prøvet over et år 

Præcis det jeg ville sige. Det kan jo være kæresten det er "galt" med.

Og ja, ellers gå til akupunktur, zoneterapi eller lignende, både for afslapning, men også for at hjælpe hele systemet på vej.
Og vitaminer er altid godt.

Og så skal I huske også at tænke på noget andet, hjernen kan mange mærkelige ting, også sætte en stopper for ens største ønske

Anmeld

13. juli 2012

tarkoflen

Først et stort til dig!

Vi har ikke selv fået lov at prøve, men jeg ved fra flere venner, at de er blevet gravide ved at have sex hver anden dag omkring ægløsningen! Jeg ved ikke om l har været lige så ihærdige, men hvis ikke, så er det måske et forsøg værd!

Hvis l har haft reglmæssig sex, så synes jeg din kæreste skal blive tjekket!

Anmeld

13. juli 2012

come2

Anonym skriver:

Hej piger. 

Du er slet ikke ene.

Vi har prøvet i 2 år uden held.

Anmeld

13. juli 2012

Jones

Hvad spiser dig og din kæreste?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.