Hjemmelavet modellervoks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2012

Skouboe

Månsson skriver:

Det er nemlig bare super fedt Mener man fraråder vinsyre og små børn

Informationscenter for miljø og kemi oplyser at de ikke kender til nogen problemer med små børn og hverken vinsyre og citronsyre. Årsagen til at nogen helst undgår det er at det er et konserveringsmiddel, og man kan sagtens lave modellervoksen uden det, så skal det bare opbevares i køleskab og holder kun i et par dage. Jeg har valgt at bruge det, fordi jeg hellere vil bruge det end at risikere at den modellervoks mine unger potientielt putter i munden bliver til en bakteriebombe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

Skouboe

Baby2påvej skriver:

Det oplever vi faktisk ikke med vores opskrift.

Er den meget anderledes end min? Opskriften altså

Anmeld

14. juli 2012

Tanjadamgaard

Skouboe skriver:

http://morssmukkepiger.blogspot.dk/2012/07/hjemmelavet-modellervoks.html

Sådan, det må da helt klart prøves 

Anmeld

14. juli 2012

L&V

Skouboe skriver:

Informationscenter for miljø og kemi oplyser at de ikke kender til nogen problemer med små børn og hverken vinsyre og citronsyre. Årsagen til at nogen helst undgår det er at det er et konserveringsmiddel, og man kan sagtens lave modellervoksen uden det, så skal det bare opbevares i køleskab og holder kun i et par dage. Jeg har valgt at bruge det, fordi jeg hellere vil bruge det end at risikere at den modellervoks mine unger potientielt putter i munden bliver til en bakteriebombe.

Oki jeg ved bare vi ikke må bruge det i vores institution

Anmeld

14. juli 2012

Skouboe

Månsson skriver:

Oki jeg ved bare vi ikke må bruge det i vores institution

Jeg ved at der er en del institutioner der ikke må bruge det. Jeg tror egentligt mest at det er fordi der er en et eller andet sted, der ikke har gennemtænkt hele situationen eller gidet at undersøge det ordentligt, men sådan er det jo nogen gange. I kan jo ikke gøre andet end at rette jer efter reglerne  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.