Ekstra stel - altanbarnevogn. Erfaring/ideer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. juli 2012

mig&dig

Venter 1. barn lige om lidt

Vi har selvfølgelig købt en helt ny vildt lækker barnevogn til guldklumpen, men jeg har lige et lille issue.

Vi bor i lejlighed på 1 sal.  I starten tænkte jeg at barnevognen da kunne stå på altanen, og så kunne vi blot bære den ned at trapperne, når vi skulle ud og trille en tur med den bette.
Jeg tænker så nu: Hvem skal slæbe den op, når manden ikke er hjemme. Det er ulogisk at jeg skulle kunne slæbe en barnevogn med baby op af trapperne alene.
Særligt da jeg tænker at gåture bl.a. vil være kombineret med lidt indkøb.

Så snakkede vi om at barnevognen blot kunne stå i kælderen. Der er en rampe for enden af blokken, så den kan køres direkte ned, og ellers er der kun få trin ned til kælderdøren.

Men jeg er faktisk lidt ked af, hvis vognen kun skal bruges til transport, og baby så skal sove i sin alm. seng i løbet af dagen.
Særligt tænker jeg også fremad, da jeg ved at en del dagplejer forventer at barnet sover i barnevogn. Det bliver måske svært, hvis barnet ikke er vant til at sove middagslur i barnevognen, men er oplært med at det er et transportmiddel.

Så var tanken at få fat i en gammel bruge barnevogn, så vi havde en til at stå fast på altanen og en i kælderen til transport.
Men jeg kan ikke helt finde ud af, hvilken skal være hvor, for jeg vil jo gerne at den nye barnevogn, som er så lækker, bliver brugt til begge dele. Både sovevogn men også til transport.

Nu er jeg så igang med at overveje at skaffe et ekstra stel til vores barnevogn. Gerne et billigt et, som kan stå på altanen, og jeg så skal slæbe barnevognskassen (incl et styk baby) op og ned at trapperne. Det betyder nemlig ikke så meget, om stellet knirker og rusten, hvis det bare skal stå på altanen.
Men er det en dårlig ide? Bliver barnevognskassen, incl baby stadigvæk for tung at tage under armen, og gå op af trapperne med?

Alternativet er at baby sover i egen seng i løbet af dagen, og vognen står i kælderen eller at vognen står på altanen, og der så ingen køreture bliver, medmindre vi begge er hjemme til at få den ned og op af trapperne.

Jeg vil også lige indskyde at vi i øjeblikket er skrevet op til anden bolig, men grundet mandens jobsituation (pt arbejdsløs) er jeg modstander af, at skulle flytte lige i øjeblikket.

Nogle som har nogle input?
Jeg ved ikke på forhånd, om det med at baby skal sove på altanen bliver til noget, da vi jo har naboer, som skal tages hensyn til..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

Pigent

Hvis jeg var dig ville jeg købe en brugt og billig barnevogn til altanen også bruge den nye barnevogn når i skulle ud og gå ture osv. 

Anmeld

12. juli 2012

Kofoed.

De første par måneder sover barnet alligevel i liften, så der vil en gammel "skod" barnevogn på altanen være nok og barnet vil ikke have problemer med at skifte mellem barnevogne. Men inden du kun anskaffer kun stel, så prøv lige at tage barnevogns kassen med op og ned ad trapperne og lige 5 liter mælk i, så finder du ud af om det overhovedet kan lade sig gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.