Tip til at få syg 10-mdr baby til at drikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.462 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. juli 2012

hautecouture

Hej babyfolk  

Ja så er det begyndt... Aya startede i vuggestue for en lille uge siden pg efter 2 dage kastede hun en aften op. Det var dog kun en enkelt gang og hun fejlede ikke andet. Fik det godt og faldt hurtigt i søvn og kom afsted igen dagen efter. Nu er det så bare sådan, at bådepjece dagen igår og idag har hendes temperatur ikke været under 38,3 (det højeste var 39,5), hun har kastet op 3 gange (som i VIRKELIG) kastet op Hun er varm på hele kroppen, som jo skyldes feberen, og rendderoppe kun rundt i ble herhjemme, hun er meget træt og har sovet meget (men når hun er vågen er hun let at få kontakt til og har både kræfter til at græde og til at lege) - hun er også snottet. Alt i altvirker det til, at hun "bare" er ramt af vuggestuepesten MEN hun vil ikke drikke - hverken af flaske eller af kop - har prøvet med ske, men den skubber hun til. Måske hun ikke kan lide vandet når hun er syg? Har det hjulpet på jeres ungers drikkelyst hvis I har puttet lidt rørsukker i? Og har I nogle gode fifs til hvordan jeg får hende til at drikke? Mme vil hun heller ikke have - yoghurt kan gå an, men idag prøvede jeg at fotruende det med lidt vand og så ville hun pludselig ikke spise det??!! Hjæææælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

CamillaSoefelt

hautecouture skriver:

Hej babyfolk  

Ja så er det begyndt... Aya startede i vuggestue for en lille uge siden pg efter 2 dage kastede hun en aften op. Det var dog kun en enkelt gang og hun fejlede ikke andet. Fik det godt og faldt hurtigt i søvn og kom afsted igen dagen efter. Nu er det så bare sådan, at bådepjece dagen igår og idag har hendes temperatur ikke været under 38,3 (det højeste var 39,5), hun har kastet op 3 gange (som i VIRKELIG) kastet op Hun er varm på hele kroppen, som jo skyldes feberen, og rendderoppe kun rundt i ble herhjemme, hun er meget træt og har sovet meget (men når hun er vågen er hun let at få kontakt til og har både kræfter til at græde og til at lege) - hun er også snottet. Alt i altvirker det til, at hun "bare" er ramt af vuggestuepesten MEN hun vil ikke drikke - hverken af flaske eller af kop - har prøvet med ske, men den skubber hun til. Måske hun ikke kan lide vandet når hun er syg? Har det hjulpet på jeres ungers drikkelyst hvis I har puttet lidt rørsukker i? Og har I nogle gode fifs til hvordan jeg får hende til at drikke? Mme vil hun heller ikke have - yoghurt kan gå an, men idag prøvede jeg at fotruende det med lidt vand og så ville hun pludselig ikke spise det??!! Hjæææælp

Hvad med æblejuice evt fortyndet lidt? Eller saft? Alt er vel ok når de er syge?

God bedring ;0).

Anmeld

11. juli 2012

La´chrissen

hautecouture skriver:

Hej babyfolk  

Hva med en gang vandmelon? hvis hun ellers må spise det?

Anmeld

11. juli 2012

MorDk

Juice eller saft (fortyndet), cacaomælk, mælk, hyldeblomstsaft anything. Det vigtigste er barnet får væske...

Anmeld

11. juli 2012

MorDk

Prøv at suppl. med lidt yoghurt tæller også lidt som væske men er ikke lige så godt selvfølgelig. Det allerbedste er vand... men ellers saftevand!

Anmeld

11. juli 2012

hautecouture

Åhr ja, selvfølgelig der er jo i bund og grund masser af væske muligheder end lige vand... Underligt så handlingslammet man kan blive hihi. Hun sover nu, prøver med noget saft eller juice imorgen, det har vi al fald Tak for svarene søde damer

Anmeld

11. juli 2012

hautecouture

Og vandmelon har vi i køleskabet og det ELSKER hun ... Flot Jane )

Anmeld

11. juli 2012

morethanperfect

hautecouture skriver:

Åhr ja, selvfølgelig der er jo i bund og grund masser af væske muligheder end lige vand... Underligt så handlingslammet man kan blive hihi. Hun sover nu, prøver med noget saft eller juice imorgen, det har vi al fald Tak for svarene søde damer

Jeg gir Oscar æblejuice hvis han er syg .. 
Det er det eneste han vil ha .. Og det er jo en form for væske ..

God bedring med hende smukke  

Anmeld

11. juli 2012

hautecouture

morethanperfect skriver:

Jeg gir Oscar æblejuice hvis han er syg .. 
Det er det eneste han vil ha .. Og det er jo en form for væske ..

God bedring med hende smukke  

Tak søde

Anmeld

11. juli 2012

MorDk

BAre husk at fortynde juicen... da det kan være lidt "krads" for maven! Specielt æblejuice kan give frygtelige mavekneb...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.