at gå fra kæresten???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. juli 2012

Anonym trådstarter

Ja, så har jeg besluttet at gå fra min kæreste - der er far til mit barn..

Vi bor jo sammen, jeg har pakket mine ting og flytter i en periode hjem til mine forældre - men hvad så derfra?

eller ja, hvad gør man i forhold til det hele???  og vores barn? og kommune? institutionsplads? forældre myndighed?? besøg?? m.m.??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

wamse

Anonym skriver:

Ja, så har jeg besluttet at gå fra min kæreste - der er far til mit barn..

Vi bor jo sammen, jeg har pakket mine ting og flytter i en periode hjem til mine forældre - men hvad så derfra?

eller ja, hvad gør man i forhold til det hele???  og vores barn? og kommune? institutionsplads? forældre myndighed?? besøg?? m.m.??

Først lige et kram herfra

Er i enige om at barnet flytter med dig?

Først skal du have fundet et sted at bo, så jeg ville ringe rundt til boligselskaber, og høre om de har noget ledigt.
Skal du flytte kommune?

Hvor gammelt er barnet?

Anmeld

11. juli 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Først lige et kram herfra

Er i enige om at barnet flytter med dig?

Først skal du have fundet et sted at bo, så jeg ville ringe rundt til boligselskaber, og høre om de har noget ledigt.
Skal du flytte kommune?

Hvor gammelt er barnet?

Han er slet ikke enig i at jeg skal flytte  Men han har ik noget valg, jeg opgiver ikke mit barn...

Ja, jeg tror jeg flytter kommune - Vil rigtig gerne til Roskilde..
Og mit barn er 16 mdr.

Anmeld

11. juli 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Han er slet ikke enig i at jeg skal flytte  Men han har ik noget valg, jeg opgiver ikke mit barn...

Og mit barn er 16 mdr.

Først et kram

Derefter så skal du huske at du jo ikke må flytte med barnet uden han giver tilladelse da det faktisk kategoriseres som kidnapning.. I skal være enige om at barnet flytter med dig og han skal give lov til det.. Hvis ikke han vil sige god for det kræver det en tur i statsforvaltningen som så hjælper jer med at finde ud af hvor barnet skal bo

Anmeld

11. juli 2012

wamse

Anonym skriver:

Og mit barn er 16 mdr.

Men så skal du ringe til statsforvaltningen/amtet, for at høre hvad du gør, for hvis i har fælles forældremyndighed, så har han også noget at sige i forhold til, at barnet flyttes

Du kan helt sikkert få mange oplysninger, og støtte ved at kontakte mødrehjælpens rådgivning

Anmeld

11. juli 2012

FruK

Han skal skrive under på, at barnet fraflytter adressen.
Ring til STFV og hør, hvordan du skal gøre, så du ikke kommer til at gøre noget, der stiller dig ringere i forhold til jeres barn.

Og husk at det også er hans barn - som du pludselig vil flytte væk fra ham.

Håber I finder ud af det på en god måde.

Anmeld

11. juli 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar

Anmeld

15. juli 2012

NullerChick

Jeg vil også lige give en krammer da jeg selv ved hvor svært det er at stå i den situation. Jeg gik nemlig selv fra min søns far og man står der helt uviden om alt, men som de andre siger så kontakt evt. statsforvaltningen omkring det med at flytte kommune og når det er kommet på plads ved jeg at du kan blive skrevet op på en akutliste igennem kommunen som kan hjælpe dig med at finde en lejlighed hurtigt (skete for mig) men ellers fik jeg også en masse hjælp fra mødrehjælpens rådgivning i sær til alle de papire der skulle udfyldes omkring økonomisk støtte osv.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.