Hvad skal jeg spørge om i børnehaven???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. juli 2012

Leneur

Vi skal ned og se Silje's børnehave i dag men er næsten helt blank. Det der ligger mig på sinde er udeliv og mad. Da jeg er tilhænger af masser af frisk luft og min kære datter til tider er lidt sær ang. mad men hvad skal jeg ellers være obs på????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

MorDk

Leneur skriver:

Vi skal ned og se Silje's børnehave i dag men er næsten helt blank. Det der ligger mig på sinde er udeliv og mad. Da jeg er tilhænger af masser af frisk luft og min kære datter til tider er lidt sær ang. mad men hvad skal jeg ellers være obs på????

Tænker om I ikke selv skal have MADPAKKE med i børnehaven...?

Har I sagt JA til pladsen eller?

Men hold også øje med omgangstonen dernede...  Om det ser ud til børnene trives... mm.

Anmeld

11. juli 2012

Orkide86

Leneur skriver:

Lytter lige med

Hvornår skal hun starte i børnehave?

Min datter skal til November

Anmeld

11. juli 2012

serinasmor

jeg ville høre hvordan en almindelig hverdag så ud .. 

om de skal have madpakke med

hvordan med solcreme 

hvad en normal læringsplan ser ud

hvad de forventer hun skal kunne selv 

hvor lang tid de regner med at have indkøringsfase og hvordan dette normalt foregår 

om man får sedler med hjem, skal tjekke opslagstavle eller intranet

hvor meget skiftetøj hun skal have med

og ellers læser jeg lige med  

serina skal starte i vuggestue 14 dage efter vi er flyttet (har gået i dp indtil nu) og derefter direkte i børnehave 1½ måned senere 

Anmeld

11. juli 2012

Leneur

MorDk skriver:

Tænker om I ikke selv skal have MADPAKKE med i børnehaven...?

Har I sagt JA til pladsen eller?

Men hold også øje med omgangstonen dernede...  Om det ser ud til børnene trives... mm.

Jo madpakke skal vi selv have med men nogen gange kan hun spise 2 hele stykker og andre gange knap en kvart om de vil "tvinge" hende til at spise mere end hun kan og sådan.
Tak for input, det har jeg med i baghovedet.
Har sagt ja, da hun desværre ikke kom i den jeg helst ville have og de 3 andre der var ledige pladser SKULLE hun ikke i.

Anmeld

11. juli 2012

Leneur

Mirjam123 skriver:

Lytter lige med

Hvornår skal hun starte i børnehave?

Min datter skal til November

1. august, så det jo snart....

Anmeld

11. juli 2012

Leneur

serinasmor skriver:

jeg ville høre hvordan en almindelig hverdag så ud .. 

om de skal have madpakke med

hvordan med solcreme 

hvad en normal læringsplan ser ud

hvad de forventer hun skal kunne selv 

hvor lang tid de regner med at have indkøringsfase og hvordan dette normalt foregår 

om man får sedler med hjem, skal tjekke opslagstavle eller intranet

hvor meget skiftetøj hun skal have med

og ellers læser jeg lige med  

serina skal starte i vuggestue 14 dage efter vi er flyttet (har gået i dp indtil nu) og derefter direkte i børnehave 1½ måned senere 

Tak for input, super med alle dine punkter.

Anmeld

11. juli 2012

MorDk

Leneur skriver:

Jo madpakke skal vi selv have med men nogen gange kan hun spise 2 hele stykker og andre gange knap en kvart om de vil "tvinge" hende til at spise mere end hun kan og sådan.
Tak for input, det har jeg med i baghovedet.
Har sagt ja, da hun desværre ikke kom i den jeg helst ville have og de 3 andre der var ledige pladser SKULLE hun ikke i.

De må ALDRIG sidde og tvinge børnene til at spise... MEN en god idé og spørge ind til deres holdning omkring dette...

Anmeld

11. juli 2012

serinasmor

Leneur skriver:

Tak for input, super med alle dine punkter.

nu så jeg de selv skal have madpakke med .. 

så ville jeg nok spørge om de har madpakke-politik altså om der er noget hun ikke må få med (snacks osv)  og hvis de gerne må få snacks om der så er en bestemt rækkefølge de skal spise det i eller de helt selv bestemmer 

Anmeld

11. juli 2012

Leneur

Så har vi været afsted og alt i alt en god oplevelse. Silje fik en bamse, der skal blive i hendes skuffe til hvis hun bliver ked og en t-shirt med børnehavens logo på. De får gulerødder om formiddagen og hvis de er lidt sultne må de tage en mad i madpakken. De er som udgangspunkt ligeglade med hvad der kommer i madpakken men selvfølgelig skal det jo ikke være søde sager og hvidt brød det hele. De har en frugtordning hvor vi skal betale 50,- om måneden hvor de får en masse forskelligt og hver halvanden måned skal vi sørge for grovbrød til alle børnene, så det jo dejlig nemt. De har åben i hele sommerferieperioden, så, så længe hun går i børnehave kan vi rejse i nogle billigere uger end i industriferien. Hvilket jeg synes er superlækkert. De har puderum, legerum, stillerum og hyggerum. Legepladsen er så ikke lige at råbe hurra for. Synes den er lidt lille til 44 børn men Silje hyggede sig og ville ikke hjem. De har en udflugt en gang i ugen. Er ude både formiddag og eftermiddag, så det er jo et kæmpe plus og efter vi er kommet hjem går Silje rundt og siger "ned i børnehaven igen" så mon ikke det nok skal gå. Glemte helt at spørge omkring indkøring men vi skal derned igen i uge 30. Så der får vi nok det på plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.